Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Beställning från DD har kommit (bilder och frågor)

Permalänk
Medlem

Beställning från DD har kommit (bilder och frågor)

Hej jag fick just min beställning från Danger den, och har någon frånga om detta, men först lite bilder.

Jag skickade beställningen fredagen den 15e oktober och fick det levererat hem till mig idag den 21 oktober, mindre än en vecka för att få hem det från USA känns ganska snabbt.

Beställningen blev på $150 och sen tillkom $50 i frakt, detta blev 1620 kr. Sen tillkom på detta moms + avgift på 400kr som jag var tvungen att betala in för att få paketet(betalde med kort men dom har inte dragit pengarna för momsen än av nån anledning)

Här är vad jag beställde.

Danger Den - RBX Block Intel Socket 478, Lucite Top, 1/2" OD High Flow Fittings, Extra O-Ring, Nozzles and Wrench

MAZE4 GPU Block - 2 Stainless Steel Bolts, Spacers, Nuts, and Springs, Radeon, Black, Color to be Black if selected color is unavailble, 1/2 Fittings, Extra Oring

Double Heater Core Radiator with Shroud and Mounting Hardware, 1/2 Fittings

Arctic Silver 5

4oz Water Wetter

Danger Den Fillport - Bright Black, 1/2" OD Fitting for 1/2" ID Tubing

Barbed Polypropylene T, 1/2 Fittings

och så 13 x ClearFlex60 Tubing 1/2 Inch ID

När man får hem något nytt så måste det naturligtvis undersökas

Lika bra och ta gpublocket när man ändå håller på...

Det enda jag saknar nu är hd-block och pump, blocket är beställt och dyker snart upp, pump är inte beställd och det beror mest på att jag inte är säker på vad jag ska ha för någon än.

Så jag undrar vilken pump som rekomenderas till detta, börjar tyvärr få lite ont om pengar efter mina beställningar så den får inte kosta altför mkt.

Vad det lutar mest åt för tillfället är en eheim 1048 som dom har hyfsat billigt på db. har kollat lite på hydor eftersom dom är billigare men alla verkar ha problem med kvaliten på dom vad jag har förstått.

Så frågan är egentligen om det räcker med en 1048 eller jag måste ha en 1250. Undrar också om det finns någon annan pump, som kan rekomenderas, vad jag ska ha i systemet är det på bilderna + ett 3 diskars hdblock.

Den ska gärna vara så tyst så möjligt eftersom jag är ute efter att bygga en tyst dator.

Kommer använda 2 st papst 120mm fläktar som kommer suga ut luft från chassit genom radiatorn, och undrar hur många jag borde ha som blåser in luft. Räcker det med en eller borde jag ha två?

Nu har även hdblock kommit, så det börjar bli dax att handla pump då det e det enda jag saknar, så jag skulle uppskatta lite synpunkter.

Här är hd-blocket:

Känns som det blir eheim, frågan är bara om 1048 orkar met att pumpa tillräckligt bra i detta system.

Tacksam för svar
/BLIZT

Permalänk
Medlem

har samma grejer, men inte satt in dem än bara!
uppdatera gärna när du har monterat allt

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Det kommer nog ta ett ganska långt tag innan jag monterat allt eftersom jag inte ens har beställt pump än. Jag kommer också med största sannolikhet tillverka ett helt nytt chassi vilket också tar lite tid.

Permalänk
Medlem

En eheim 1048 är perfekt för dig..
Jag väntar med på min beställning från DD och hoppas slippa moms och avgifter..
Skrev du något på gift när du beställde ?

Lycka till med kylningen
Mvh //Magnus

Permalänk
Medlem

Tror inte det e speciellt stor chans att slippa momsen, eftersom det verkar som det är fedex som tar betalt för den. Skrev ett "giftmessage" men det verkar inte heller spela nån roll om dom inte skriver ner värdet eller skickar det som en gåva vilket dom inte gör längre.

Dom har försten dragit pengarna för moms nu, blev 2022 kr totalt för hela beställningen, men det var för att jag beställde medans dom hade 10% rabatt på beställningar över $100

Permalänk
Medlem

Trevligt system du har där, har nåt liknande själv och skulle också vara intresserad av att veta vilken pump som rekomenderas, också var dom är billigast i malmöområdet (600kr för eheim 1048 på akvariepiraten).

Permalänk

misstänker att 1250 skulle vara på sin plats... eller kanske dds 12v pump om man står ut med att den viner lite.

Permalänk
Medlem

BLIZT: Jag slapp både tull avgift och moms
Riktigt najs

Ska posta en tråd sen med bilder under bygget

//Magnus

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog köpt en DD-pump eftersom den är gjord för vattenkylning och har en högre tryckkurva medan eheim pumpen är en akvariepump!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ImmE
Jag skulle nog köpt en DD-pump eftersom den är gjord för vattenkylning och har en högre tryckkurva medan eheim pumpen är en akvariepump!

är det inte så att eheim 1046/1048/1250 är universal pumpar? det är inte samma sak ;):D

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

En 1250 skulle få systemet att prestera avsevärt mycket bättre pga. CPU-blockets typ.

Visa signatur

- 3200+ Venice - DFI LanParty NF4 SLi-D - 2048MB TwinMOS Speed Premium - Powercolor X850XT - Hiper Type-R 480W Black -

Permalänk
Medlem

Tacksam för alla svar, DD pumpen är utesluten eftersom jag just beställt och fått mina saker från dd + att jag hört att den ska låta betydligt mer.

Lutar nog år 1250 för tillfället, någon som vet om den låter mkt mer än 1048?
Har hört med några akvarieaffärer och den enda som hade eheim var akvariepiraten(850kr tror jag), någon som vet något billigare ställe i lund-malmö området?

ViZioN: hur lyckades du med det?? fedex tog betalt för det av mig, verkar märkligt att dom bara gör det iband, aja jag överlever

Permalänk

har inte hört bägge, men som fattar det skall 1250 vara rätt tyst den med.

kan tipsa om csp750 om inte du kikat på dom redan, mycket små och tysta 12V pumpar. funkar bra om man seriekopplar ett par stycken. finns att beställa hos d-tek. har beställt ett par som skall dyka upp i veckan... återkommer med lite bilder i nån tråd då.

fedex tog för övrigt betalt av mig med

Permalänk
Medlem

BLIZT: Vet inte (FedEx)killen bara lämnade ett pappar där jag skulle texta mitt namn. Sen gick han

//Magnus

Permalänk
Medlem

Vizion va samma för mig, fick dock ett brev efter 1månad med moms+tull ;P

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem

ni som pratar om dd pumpar. dom passar väl endast i amerikanskt nät ?

Permalänk

nej, de är 12V pumpar och funkar fint i vilken dator som helst.

Permalänk
Medlem

Har bestämmt mig för 1250 nu, hittat et ställa i malmö som säljer den för 796kr, har även hittat 1252 för 800kr, den e lika kraftig men hittar ingen info om den, någon som vet?

Skulle även kunna tänka mig att sambeställa från Seame med någon i Lund-Malmö området, blir 200 billigare för pumpen då

Hör av dig på pm snarast möjligt om du är sugen på det, vill beställa snarast möjligt isf.