[Tribes:Vengeance] - Tråden

Permalänk

[Tribes:Vengeance] - Tråden

Så, då var det släppt, är det någon här förutom jag som har tänkt att köpa detta spelet, forum och nyheter om detta spelet hittar ni främst på www.tribalwar.com och ett europeiskt forum finner ni på http://forums.gameshrine.com/general/index.php?c=14&sid=155d3... ..

Releasedatumet skulle ha varit idag, men de har valt att släppa det i vissa butiker redan i förrgår.

Permalänk
Inaktiv

jag har tänkt mig att skaffa det. det värkar vara rätt bra.

Permalänk

Gör så!
Hörde med min lokala datorhandel,
de brukar alltid vara sega, så jag var tvungen att vänta tills på Måndag..
Men eftersom att jag inte har fått min nya dator så spelar det inte så stor roll.

Permalänk
Medlem

Japp, har precis beställt det :=)

Permalänk
Medlem

Gäller bara att det är några som spelar det i sverige. När jag spelade Tribes 2 verkade det inte som det fanns så många svenska klaner att spela mot vilket var synd för det var ett underbart spel.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Tribes skulle tydligen vara banbrytande på många sätt, men totalt omöjligt för en nybörjare att hantera. Det slutade med att nybörjare fick smisk som bara in i helvetet. Men det skulle tydligen vara med en hyfsad bra SP-del i Vengeance, så spelet kanske växer vad gäller MP.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Har spelat det och det var exakt som unreal 2004 måste jag säga, förutom att man kan flyga.

Permalänk
Medlem

Tribes Vengeance är tänkt att vara vänligare mot nybörjare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Jag själv som har spelat både 1:an och litegranna utav 2:an tycker att Tribes Vengeance är betydligt mycket lättare.
Visst, de som har erfarenhet har ju ett försprång, men det går fort att komma ikapp
Tycker iofs inte att det är speciellt likt ut2k4..
Men alla har väll sin egna åsikt ;)..

Permalänk
Inaktiv

är det nån som har fått tag i Tribes (lagligt)?
finns inte i nån butik och köpa.

Permalänk
Medlem

Det släpptes den 22 oktober, köpte det själv då men kan inte installera det pga nån udda bug och det finns ett par andra som har den buggen också.

http://community.vugames.com/WebX?14@1.CVHfdmI4VN7.0@.1dd88e8...
http://community.vugames.com/WebX?14@1.CVHfdmI4VN7.0@.1dd87e3...

Ett par butiker som har spelet.
http://www.tradition.se/visaProdukt.asp?id=8753
http://www.webhallen.com/prod.php?id=24675

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Spelade demon och det är ett spel som jag inte kommer spela.

Permalänk
Medlem

jag har itne lust att spela ett spel osm heter tribes men som itne är det. vad det är är istortsett en mod till q3. och det har inte samma känsla som 1an och 2an ÖVERHUVUD TAGET.

jag menar, vem fan älskade inte att ta en cloakingpack eller sensorjammer pack och sen springa ner son juggernaut i fiendens bas utan att deras turrets sköt på en. eller ännu bättre. åka bomber med sensorjammer. inga missiler låste på en

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Jag har klarat ut det. Faktiskt rigtigt bra singleplayer.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
jag har itne lust att spela ett spel osm heter tribes men som itne är det. vad det är är istortsett en mod till q3.

Haha, tja, vart har du varit det senaste ?
Vaddå inte är tribes?
En mod till Q3.... Det var nog det dummaste jag har hört faktiskt, T:V är bortsett från de andra spelen ett lite lättare därför det var svårt att värva spelare till de tidigare, därför att det tar lite tid att bli bra. Men om du försöker kanske du även också kan tycka att det är roligt, som jag sa tidigare så har alla en fri åsikt..
Det finns en updatering att hämta för att kunna spela mp spel.. Annars kan det vara lite svårt att få igång.

Permalänk
Medlem

Har spelat demot nu...
En sak jag stör mig oerhört mycket på är de förbannade indikationerna på fiender... man ser juh den dumma triangeln tvärs över hela kartan.
Måste instämma att det hela har blivit rejält mycket lättare, men det är fortfarande bättre på teamande än t.ex. UT2k4.
Måste säga att jag är lätt besviken, men sammtidgt väldigt nöjd, då spelet fortfarande är roligt att spela.
Sen så finns det inget skönare vapen i något spel än disc launcher (man märker verkligen vilka som spelat tribes innan eller inte med det vapnet)

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Testade precis MP-demot och tyckte det var skoj. Dock störde jag mig bl.a. på tanken. Man kan inte styra tornet och hur man kör oberoende, vilket är drygt som fan! I övrigt kändes det ganska mycket som tribes.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Det finns redan en hel del scripts och massor med andra modifikationer till spelet på www.tribalwar.com/forum redan... För de intresserade..

Permalänk
Medlem

Hade turen att hämta ut T:V den tjugonde(förbeställt från www.webhallen.com). Rätt så kul fast det finns rätt så många buggar som behöver fixas. Tänker inte dra upp de alla här och nu, men vissa är rätt så bedrövliga.

Permalänk

Yep, du kan lista dem här..
För ytterligare hjälp hänvisas folk till Svenska tribes Vengeance kanalen som finns på Quakenet i rum #Tv.se

Permalänk
Medlem

jag tycker att det var så där banorna var små, för små(!) fordonen var konstiga man kan inte sitta med vilker vapen man vill på dom utan man moste ha ett förbestämt vapen beroende var man sitter... det sög. jag vill göra fly-by och använda mortar (stavas), granade lunsher (stavas), laser rifel etc.. men nej då de var tvungna att använda unreal motorn och göra banorna så djävla små!--....
och man kan inte "köpa" dom fordonen man vill ha utan man moste vänta i 10 min........

jag har testat demot hopas att det riktiga ha större banor!

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Jag tycker vissa av banorna är för stora, iaf för att spelas 8vs8, vilket jag tycker borde vara storleken på lagen. Jag föredrar att spendera min tid skjuta folk istället för att ta mig från punkt A till punkt B, så länge jag inte har flaggan så klart. Tycker att små kartor får flaggan mer i rörelse och på så sätt blir matcherna mer spännande.

Gego: Håller med om att fordonen är konstiga, enligt mig hör de inte hemma i ett tribes spel De borde helt slopas tillsammans med turretsen. Sen om fordonen hade spawnat direkt efter de hade blivit ner skjuta så hade det bara varit en massa spam med bombern och tanken hela kartan, visst 1/2 personer kommer ha kul men det kommer gå ut på alla andra som spelar på servern.

Inquisitive: Jasså, vad är ditt nick på IRC?

Permalänk
Medlem

spelade demot och jag måste säga att det e ett skit kul spel tro jag ska köpa det ...

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Inaktiv

jag har testa det och det var kul som fan. ska nog skaffa det

Permalänk

Kartorna är större på retailen..