Visa signatur
Athlon 64 3000+, MSI K8N Platinum nforce 3, Kingston KVR 400 512 DDR, Western D WD2000JD, ASUS v9520 Geeforce FX 5200
Okej mina vänner, här kommer ett delikat prob:
Köpte ett uppgrad.kit från datorbutiken, det strulade som fan i början men lyckades till slut lokalisera att det verkade vara minnet som krånglade(Kingston KVR400x64C3A/512), (memtest111 levereade 15000 fel ). Jag skickade tillbaka minnet och fick ett nytt (likadant) idag.
Satte in minnet, tror ni att det hela fungerade? Nej för fan! Blåa skärmar och andra fantastiska kreationer uppenbarade sig på skärmen.
Nu har jag klockat ner minnet till 100 Mhz, då fungerar det. Men vem fan vill klocka ner sitt minne till 100 när den skall ösa i 200 Mhz?
Jag har tidigare lånat ett minne av en polare (256 DDR-333) vilket har fungerat utmärkt.
Vad tror mina herrar kan vara problemet?
Har jag fått ytterligare ett "mongominne" eller är det minnesplatsen som "äter" upp minnet?
Har inte testat att byta plats på minnet, men jag antar att det gör liten skillnad eftersom ddr 333 minnet jag lånade också borde "fuckat" sig i den minnesplatsen.
Mitt moderkort är det ödesdigra MSI K8N Neo som verkar suga rent allmänt.
Nå vad tror ni? Skall jag skicka tillbaka detta minnet också, eller skall jag börja felsöka moderkortet? Och vad kan det vara som knasar i så fall?
Tack för er fantastiska support!
Athlon 64 3000+, MSI K8N Platinum nforce 3, Kingston KVR 400 512 DDR, Western D WD2000JD, ASUS v9520 Geeforce FX 5200
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.