Permalänk

Köpa lilla eller stora ps2?

Ska nog köpa ett ps2 för san andreas:D
Iaf ska man köpa det lilla eller det stora?
Jag kan köpa ett begagnat större modellen för ca tusenlappen med minne 8 mb, värt o köpa lilla för 1499:- utan minne?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den nya modellen är ju bättre , inbyggt nätverkskort osv.

Hur lång garati är det kvar på den begagnade ?

Permalänk
Medlem

jag lånar tråden lite.. finns lilla ps2 som silver satin? det vore himla gött isf...

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAC
jag lånar tråden lite.. finns lilla ps2 som silver satin? det vore himla gött isf...

Nej, inte än iaf.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Lilla har väl bara plats för en handkontroll? Halva nöjet är ju att spela tillsammans med polarna. Men ska du köpa den bara för att lira GTA:SA så spelar det ju ingen roll.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyph
Lilla har väl bara plats för en handkontroll? Halva nöjet är ju att spela tillsammans med polarna. Men ska du köpa den bara för att lira GTA:SA så spelar det ju ingen roll.

Nej den har 2.

Permalänk
Medlem

om du ska köpa playstation 2 bara för san andreas kan du ju lika gärna köpa ett billigt beg.

Permalänk
Medlem

Ja har den lilla och den fungerar utmärkt....man kan visst ha 2st kontroller i den!!

Permalänk
Medlem

Vilken är mest högljud?
har en polare som har stora, och jag tycker det låter förjävligt

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem

Fläkten hör man knappt på den lilla men däremot så tror ja lasern låter mer på den lilla när den laddar osv....fast det pågår ju inte hela tiden, så den lilla låter mindre!!

(Har haft den stora också en gång i ti....)

Permalänk

Re: Köpa lilla eller stora ps2?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacey@md
Jag kan köpa ett begagnat större modellen för ca tusenlappen med minne 8 mb, värt o köpa lilla för 1499:- utan minne?

Vart kan man köpa det för 1499:- ? Har bara sett det för ca 1595:- på tex webhallen.

Funderar på samma sak som du orkar inte vänta till maj 2005.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Fläkten hör man knappt på den lilla men däremot så tror ja lasern låter mer på den lilla när den laddar osv....fast det pågår ju inte hela tiden, så den lilla låter mindre!!

(Har haft den stora också en gång i ti....)

Ok nu är jag inte så jäkla insatt i det här men det finns väl inte ens någon fläkt i den lilla PS2an? Det enda som kan orsaka ljud i den är väl dvd-spelaren.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyph

Man kan ju lira 2 spelare på SA ju! hur skojj som helst

Visa signatur

"After all, hunting sober is like... fishing" -uncle Jimbo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hubcruiser
Man kan ju lira 2 spelare på SA ju! hur skojj som helst

Hur gör man då kan man tex. göra uppdrag tillsammans eller springer man bara runt å dödar varann eller bildar gäng eller något sådant?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk

nä man hittar nån speciellt ställe o så kan man springa omkring och skjuta och döda lite, båda kan sitta i samma bil då den ene skjuter och den andra kör... tyvärr kan inte båda ta olika bilar och tyvärr kan man bara gå typ 100 meter från varann

Visa signatur

"After all, hunting sober is like... fishing" -uncle Jimbo

Permalänk
Medlem

har kikat på en demonterad psTWO, den har en fläkt, liknande den som på highend nvidia referenskorten, fast mycket lågvarvig och tyst som kylare direkt på cpu:ens fläns, istället som den vanliga ps2 som har 60 mm som bara suger ut luften där bak.

Visa signatur

weeee

Permalänk

Priset på gamla PS2 lär sjunka nu när den lilla släppts så om inte storleken spelar någon roll bör man kunna fynda rätt bra.

Visa signatur

Martin,
SPELKONTROLL - Tillbehör för TV-spel till bästa pris!

Permalänk

Är det säkert att det "lilla" inte har sämre prestanda då?

Det lilla kostar ju bara en hundring mer än det gamla så det borde vara ett bättre köp om de har lika prestanda.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hidetoshi
Är det säkert att det "lilla" inte har sämre prestanda då?

Det lilla kostar ju bara en hundring mer än det gamla så det borde vara ett bättre köp om de har lika prestanda.

Det är väl självklart att de har samma prestanda!!

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Den lilla kostar 1390kr på Siba såg jag i ett reklamblad häromdan.
Om man köper den lilla så kan man inte använda dem med hårddisk som man kan göra med den stora. Ljudnivån på modell v7 och äldre är mkt högre än de nyare v9 och framåt av den större modellen som nästan är ljudlös.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk

Jag köpte den lilla:)
Jag vart så jävla förvånad när jag såg den på riktigt ...RIKTIGT LITEN!..
Asgrym och btw san andreas är riktigt bra:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du får plats med en hårddisk i den stora

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Du får plats med en hårddisk i den stora

Det vill jag inte ha:)
Det har jag redan i xboxen;)
Vill jag kunna köra backup spel på ps2:an är det bara o chippa och sedan bränna på dvd...
Prioritera att den var liten och grym.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänk bara på att lasern är riktigt dålig i nya PS2an om du tänkt chippa & köra brända skivor i den. V9/10 av den större modellen var det ju laserproblem med också som kunde fixas genom "Romeo modden" men den nya V12an är ännu värre.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Tänk bara på att lasern är riktigt dålig i nya PS2an om du tänkt chippa & köra brända skivor i den. V9/10 av den större modellen var det ju laserproblem med också som kunde fixas genom "Romeo modden" men den nya V12an är ännu värre.

lustigt...den tar ju Dvd-r från början omoddad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo det gör väl alla ps2

men bara i dvd-film då förståss

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Filmer ja, de har de alltid gjort. Prova att köra en hembränd skiva med någon applikation typ Mediaspelare, SNES-station eller ett backupspel. Finns mer info om detta probelm på:
http://www.infinitymod.com/cgi-bin/matrix/site.pl?page=laserv...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Lånar tråden lite, har playstation 2 en inbyggd hårddisk? kan man lagra musik o filmer på playstation 2 som man kan på Xbox? (min kompis sa att det gick att göra de på Xbox iaf)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .mp3
Lånar tråden lite, har playstation 2 en inbyggd hårddisk? kan man lagra musik o filmer på playstation 2 som man kan på Xbox? (min kompis sa att det gick att göra de på Xbox iaf)

Jorå, det går att montera in en hårddisk i ett playstation 2.