Permalänk
Medlem

ehhh varför får dell 40 röster deras datorer suger va fan !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious
ehhh varför får dell 40 röster deras datorer suger va fan !

Varför?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Död åt märkesdatorerna! Leve hemmabygget!

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Död åt märkesdatorerna! Leve hemmabygget!

Jasså? Jaha inga mer bärbara då! Du bygger många bärbara förstår jag?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Har haft en dell i ett och ett halvt år nu och den fungerar perfekt. Innan dess hade jag en IBM som jag i och för sig hade lite mer problem med men ändå inget utöver det vanliga. Allt snack om att märkesdatorer är dåliga är överdrivet.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Avstängd

Märkesdator bra? Appel i så fall, fast jag aldrig suttit vid en sådan utan vet bara att mäkes-PC suger avlopp

tjejens Fujitsu Siemens är instabil som fan medans hemma plocket varit igång sedan jag plockade av den sketna vattenkylningen för dryga 4 månader sedan... typ powern har aldrig varit borta från den... up and runing 100% non-stop, men kanske dax att rengöra flänsen snart

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

bomber3, helt sant. Märkesdatorer är generellt instabila, relativt dyra, långsamma och så slänger de på en massa skräp. Jag kan inte installera SP1 för att "HP Pavilion är inkompatiabelt med Service Pack 1". Det står att det ska komma en lösning på problemet men jag har väntat i ca 3 år nu. Tur att vi köper ny dator snart. Sen får man inte med riktig Windows-CD, man måste formatera hårddisken för att installera om Windows. Märkesdatorn är ett helvete!

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
bomber3, helt sant. Märkesdatorer är generellt instabila, relativt dyra, långsamma och så slänger de på en massa skräp. Jag kan inte installera SP1 för att "HP Pavilion är inkompatiabelt med Service Pack 1". Det står att det ska komma en lösning på problemet men jag har väntat i ca 3 år nu. Tur att vi köper ny dator snart. Sen får man inte med riktig Windows-CD, man måste formatera hårddisken för att installera om Windows. Märkesdatorn är ett helvete!

Du ljuger friskt du.... eller rättare sagt du ordbajsar ut lögner så det rinner dynga ur fjortis öronen på dig.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag vet ju inte hur det är för alla men jag har bara dåliga erfarenheter av märkesdatorer... (med undantag av bärbara då)

tex Här hemma har vi en Fujitsu-Siemens o den hjar typ aldrig funkat 100% felfritt.. ( tex när man installerar sp3 te win2k slutar typ kontrollpanelen fungera o dvd brännarn vägrar m.m)

Kör ju win XP på den nu o den funkar sådär bra.. plötsiga fel o sånt förekommer fortfarande...

även mina kompisars märkes datorer fungerar inte så bra....

Hemmabygge när det gäller stationära datorer!

Visa signatur

The more you know, the less you need.

Permalänk
Medlem

Det är ju INGET fel på märkesdatorer till dem som inte har så stora krav/ inte klarar av att bygga själv. Hellre en märkesdator än något som en "proffsig" butik har byggt ihop och sätter i ett radeon 9200se och säger att den ska klara alla de nyaste spelen.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
bomber3, helt sant. Märkesdatorer är generellt instabila, relativt dyra, långsamma och så slänger de på en massa skräp. Jag kan inte installera SP1 för att "HP Pavilion är inkompatiabelt med Service Pack 1". Det står att det ska komma en lösning på problemet men jag har väntat i ca 3 år nu. Tur att vi köper ny dator snart. Sen får man inte med riktig Windows-CD, man måste formatera hårddisken för att installera om Windows. Märkesdatorn är ett helvete!

Alla märkesdatorer jag har arbetat med har varit oerhört stabila, däremot så kan man inte förändra speciellt mycket med dom. Byter man tex till en nyare version av windows så är det ju inte säkert att det finns drivrutiner osv. Byta hårdvara är inte heller så enkelt jämt.

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk
Medlem

Fujitsu Siemens...har haft två stycken och de har funkat prima...ett annat alternativ är Alienware....

Fast jag måste nog säga att hemma bygge ligger varmare om hjärtat

Permalänk
Medlem

Jag kan säga en sak om dell, deras support suger. För 2-3 månader sedan beställde jag reparation av min laptop och det har varit en massa strul, de ringer inte fast de säger att de ska göra det. De slarvar bort mitt ärende. Nu har jag dessutom betalat in pengarna för två veckor sen men de har fortfarande inte hämtat min laptop.

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk
Medlem

the_guru ring supporten igen var nogrann med att ta namn klockslag datum etc. på den du får prata med skriv ner vad som lovas, händer inget så ring & försök få tag på någon i chefsposition...
Har själv haft 2 dellar men har aldrig behövt ringa någon support så jag kan inte uttala mig om hur supporten för dell fungerar, men du är inte den förste & garanterat inte den siste som klagar på dells support. Så på dom dj**larna igen.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Har haft en Dell innan systemet i sign och varit nöjd med den, inga stora problem och supporten är i bra (snabb, men jag har råkat ut för några riktiga stolpskott när jag ringt dom). Men det är så mycket roligare att ha ett system där du valt allt själv, byggt ihop det, och optimerat det. Märkesdatorer har ofta speciella moderkort, BIOS osv som hindrar dig från att göra det du vill med datorn.

Lade min röst på Dell.

Permalänk
Medlem

hehe, om man räknar bärbara som märkesdatorer så hade vi en hyfsat rolig första året på gymnasiet
Vi hade bluescreentävling på photoshoplektionerna och kommer jag ihåg vann patrik med ~20 hela klassen hade väl ~70.
Märket var förvånandsvärt Compaq... ett företag iaf jag inte haft många positiva upplevelser med, men förbaskat bra på att generera roliga fel.
Däremot har en polare en hp och servicen verkar vara riktigt fin.
EDIT=röstade på Hp inte Compaq

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk
Medlem

Compaq suger verkligen, har haft 4 stycken, som tur är så har jag fått alla jättebilligt.

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk

Har haft en DGC och en Fujitsu-Siemens. Helt ok datorer. Dock var DGC:n stabilast.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Jag gillar nog HemmaBygge AB's datorer mest.

Visa signatur

Never teach USA the meaning of peace or you'll start WW3.
-danne_hj