Permalänk

vad för duplex till BBB ADSL??

hej har nyss fått bbb adsl och vet inte vilken duplex jag ska sätta mitt nätverkskort på för att få bästa speeden först hade jag den på automatiskt (100mbit) då gick allting slött sen nu har jag det på 10mbit fullt
får då 5mbit på tptest fastän jag bor 220m från telestationen
nån som vet vad som e problemmet? kan de bero på vilken nätverkssladd man har? längden o de?

Permalänk
Hedersmedlem

Bästa är väl att ha den på auto recognition, ifall inte ISP säger att man ska sätta duplex på nått annat.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

ok fast de hade jag testat o de funkade inte så bra

Permalänk
Medlem

testat 100 halv?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

man ska köra på full, Spelar ingenkligen ingen roll om det är 100 eller 10, du uppnår aldrig någon av dessa hastigheter ändå. Skillnaden mellan full och half är att half skickar bara åt ett håll åt gången, dvs antingen upp eller ner. Medans full göra båda samtidigt. Adsl är full duplex.

Edit
Hmm...Om du har bbb's 12 eller 24 mb tjänst så ska du givitvis kör på 100mb full duplex
/Edit

Visa signatur

Omnia Faeces

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
testat 100 halv?

hmm nej men e det inte lika bra med 10 fullt??

tack för svaren

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av starkbock
man ska köra på full, Spelar ingenkligen ingen roll om det är 100 eller 10, du uppnår aldrig någon av dessa hastigheter ändå. Skillnaden mellan full och half är att half skickar bara åt ett håll åt gången, dvs antingen upp eller ner. Medans full göra båda samtidigt. Adsl är full duplex.

Edit
Hmm...Om du har bbb's 12 eller 24 mb tjänst så ska du givitvis kör på 100mb full duplex
/Edit

ADSL är väl ändå halv duplex? Asymetisk teknik.... Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.

Det är full duplex, finns åtskilliga trådar om det. Bara till att söka

Edit: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=32308...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.

och på vilket sätt e assymetrisk = halv duplex?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxi
och på vilket sätt e assymetrisk = halv duplex?

Det är inget direkt samband, men adsl är en assymetrisk teknik. Utryckte mig fel.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1