HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk

jahapp, då såg man hl2 på dc++. Alldeles förträffligt men jag tankar det inte pga att jag bara har 0.5 Mb adsl, väntar någon vecka sen har man 10Mb.
Spelet verkar annars riktigt kul, är det någon som testat multiplayer?

Edit. Mparting - har du directx 9.0c för jag hade samma symptom i Flat Out men det visade sig att jag inte hade directx 9.0c, efter att jag installerade det så funkade det prima.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Njet, dagsens sanning, men kontakta butiken där du köpte det. Det är tydligen inte HELT ovanligt, tyvärr. JÄVLIGT irriterande iallafall.

Jag lyckades på ett skumt sätt få min key att funka, jag testade alla bokstäver och siffror som fanns, eftersom den sista raddan med tecken som jag skulle slå in bara var 4 st och alla andra 5, och det funkade med en viss bokstav, så nu funkar mitt iaf, så ni som har samma problem, testa det!

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester | Abit Av8 3rd Eye | WD Raptor 74GB
"There is no justice as an angry mob justice"

Permalänk
Medlem

Någon fler som spelet har kraschat för och fått felmeddelandet "Memory could not be read" .
Hyffsat irriterande. Sprillans ny dator, inte haft något problem med andra spel eller liknande.

Trevligt att det första som händer är att spelet krånglar.

Visa signatur

Intel E6750 2.66 @ 3.2 Ghz , 4gb ram, Gainward 8800GT 512mb

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
jahapp, då såg man hl2 på dc++. Alldeles förträffligt men jag tankar det inte pga att jag bara har 0.5 Mb adsl, väntar någon vecka sen har man 10Mb.

köp det annas så har du itne så mycket i den här tråden om du ska snacka wares.
köp det så får du se själv om det e bra.

Permalänk
Medlem

Kan man spraya ett märke på väggen i HL2 som i HL? Jag är fan beroende av sprayen.

En till sak, är det fullt spelbart med 2ghz, 512mb ram och ett 9800SE med 2x FSAA?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
köp det annas så har du itne så mycket i den här tråden om du ska snacka wares.
köp det så får du se själv om det e bra.

är inte så förvånad över ditt svar, jag ville bara upplysa om att jag såg det på dc++... för det andra så tror jag att jag får fråga om någon hade testat mp, så lugna dig jag ska inte snacka warezz om det va det du trodde

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Dunir, har samma jävla fel, tror jag ska gå i bitar...
Suttit och räknat sekunder tills man ska komma hem, kommer hem:
1h för att få igång det, 10min spel, *crash*, 2.5h frustration...

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Citat:

är inte så förvånad över ditt svar, jag ville bara upplysa om att jag såg det på dc++... för det andra så tror jag att jag får fråga om någon hade testat mp, så lugna dig jag ska inte snacka warezz om det va det du trodde

det lär har varit en fake isf, för återigen så går det inte att få tag på genom andra sätt än att köpa i affär el tanka via steam

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Microsoft Game Advisor stämmer inte ett dugg!

Jag fick närs högst och en kompis fick Recommended, hans flyter bättre än mitt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ditx
det lär har varit en fake isf, för återigen så går det inte att få tag på genom andra sätt än att köpa i affär el tanka via steam

/d

Jo, det är nu crackat.

Permalänk

värkar som om någon på valve måste ha klantat sig rejält när han fixade installations programet, tycker synd om er som inte får igång spelet.
säker på att ni har senaste drivrutiner till grafikkortet, moderkortet etc?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

När jag till sist fått allt att fungera kan jag ju inte säga annat än att det är ett toppenspel!!!:D

Permalänk

Finns det nån sida där det står hur man ska göra med kupongen och steam? Tar lite tid och gå igenom över 70 sidor annars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Jo, det är nu crackat.

nähh, det är inte det, ni får sluta lita på dc++ / kazaa

det är inte ute ännu, däremot minst 2 fake versioner.

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk

Eller måste man ändå pröjsa med creditkort via steamet ändå fast man har kupong?

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat vid en slussaktig grej efter att jag har kört vattenskootern ett tag. Hur får jag upp slussdörrarna? Det finns ett hjul att snurra på men det är trasigt (blixtrar).

Dold text
Permalänk
Medlem

Härligt spel, och det är fullt spelbart med ett 9600PRO om någon undrar.

Geggan: om det är den första slussen du menar så ska du bara hålla inne "E" så dras väggen upp och fastnar.

ditx: du har fel

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ditx
nähh, det är inte det, ni får sluta lita på dc++ / kazaa

det är inte ute ännu, däremot minst 2 fake versioner.

/d

Det är vissr ute och jag kollar varken på kazaa eller dc++.

Permalänk
Medlem

Vad var det en moderator påpekade för ett tag sen ?

Var det inte att allt snack om warez var förbjudet ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit. Mparting - har du directx 9.0c för jag hade samma symptom i Flat Out men det visade sig att jag inte hade directx 9.0c, efter att jag installerade det så funkade det prima.

jag har 9.0c.. blir galen på det här.. nyaste drivrutinerna också

Visa signatur

//mparting

EPoX EP-8KTA3L+ / AMD Athlon XP 2200+ / Sapphire Radeon 9600 Pro (Fireblade Edition) / 190 GB HD / 578 MB RAM

Permalänk
Medlem

Jippie nu flyter det i 1280x1024

Tips till alla med FX-kort: Lägg in nyaste WHQL-drivern från nVidias sida. Ökade FPS med minst 50%, rätt skumt...

Här är min fina kartong, innan plasten åkte av :

Microsoft gillar min burk:

edit: Den blå rutan där det står X800, är rekommenderat... Jag har FX5900, står bakom den...

Sen till alla warez-muppar: Tröga i skallen?

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Medlem

mixdisk: hehe..okey vi säger så då,

Har steam fortfarande prb med "Ny registreringar" känns inte så intressant o springa o köpa det nu om ändå registreringen inte funkar, nån som vet

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/hl2.JPG

om det funkar på det där lär det jui funka på
A64 3500+ 2.2 ghz
1024 mb ram
x800pro

en polare fick dock att det var för lite minne idag o han kör 1024 mb :S

Mycket märkligt, jag körde testet och det kände inte igen mitt system!!? Jaha?

WinXP Pro - Epox 8KDA, Athlon 64bit 2.8, GF6800LE, 1024 DDR-DIMM, DX9C

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Nån som har testat HL2 med en supersnabb Geforce 3 (ti200) och kan berätta om resultatet ?

Helst med de bästa drivrutinerna också dvs. Creatives 44.04...:)

Permalänk
Medlem

A1200: JAg kör med ett GF3 ti500 på medium inställningar och det flyter helt ok. Lite segt då och då men det får man räkna med.

harten: Det är den andra slussen, där man får se en tv-sändning där de uppmanar folket ett inte samarbeta med Freeman.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geggan
A1200: JAg kör med ett GF3 ti500 på medium inställningar och det flyter helt ok. Lite segt då och då men det får man räkna med.

Vilka drivers kör du med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Twister=-
Vilka drivers kör du med?

Omega 1.6177

Permalänk
Medlem

Nån som kan tala om hur ni kommit förbi hindret som länken nedan visar? Har stora problem med just detta. Jag försöker springa igenom men dör innan jag kommit fram till andra sidan. Försöker även använda tunnorna men ramlar av dom.

Tacksam för hjälp!

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/d1_canals_060...

Permalänk

Tjoflöjt.

Tänkte höra om det är någon mer än jag som tycker att det laggar till lite då och då när man tex kommer in på en ny bana eller på ett nytt stort ställe. Det blir som att ljudet just då upprepas två till tre gånger.. sen är det bara att tuta och köra igen. Ingen big deal egentligen men tänkte bara höra så man inte är ensam för då hade det varit något fel. Spelet i övrigt flyter på tokbra i 1024*768 med high details och utan AA eller AF.
Kör windows och hl2 på separata sata-diskar som är nydefragmenterade och ett mycket ny och fräsch windowsinstallation. Har även 1024mb ram.

Visa signatur

Puss!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiger79
Nån som kan tala om hur ni kommit förbi hindret som länken nedan visar? Har stora problem med just detta. Jag försöker springa igenom men dör innan jag kommit fram till andra sidan. Försöker även använda tunnorna men ramlar av dom.

Tacksam för hjälp!

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/d1_canals_060...

Gå ut på röret och spring sedan förbi staketet och sedan upp på fast mark till höger.