Muskampen 2025: Segraren korad!

Besöksräknare som räknar UNIKA besökare, ska det vara så svårt att hitta?

Permalänk
Medlem

Ok. Då förstår jag.

Hursomhelst så kommer du aldrig att hitta en bättre räknare/script gratis. Dessutom så finns det flera olika typer av ikoner att välja på.

Men är du bara intresserad av antalet unika och inte så mycket annat så finns det ju bättre alternativ.

Permalänk
Avstängd

Still searching! =/

DVN's besökare idag och gästbok använder jag. Men unika besökare är inte unika besökare då det är per DAG, besöker du sidan idag så får du en "poäng", besöker du imorgon får du ännu en.

Permalänk
Medlem

Lägger in ipt i en mysqldatabas, bör placeras i index.php

<?php if(!isset($_COOKIE['visited'])) { $link = mysql_connect("host", "user", "password"); mysql_select_db("database", $link); setcookie('visited', 'yes'); $ip = getenv("REMOTE_ADDR"); $date = date('Y-m-d'); $v_sql = "INSERT INTO counter(ip, date) VALUES ('$ip','$date')"; $v_result = mysql_query($v_sql); } ?>

Koden som skriver ut antalet besökare.

<?php $total_today = 0; $total = 0; $_unique_today[] = 0; $_unique[] = 0; $_days[] = 0; $link = mysql_connect("host", "user", "password"); mysql_select_db("database", $link); $query = "SELECT * FROM counter"; $result = mysql_query($query, $link); while($array = mysql_fetch_array($result)) { if(!in_array($array['date'], $_days)) $_days[] = $array['date']; if($array['date'] == date('Y-m-d')) { $total_today++; if(!in_array($array['ip'], $_unique_today)) $_unique_today[] = $array['ip']; } if(!in_array($array['ip'], $_unique)) $_unique[] = $array['ip']; $total++; } $unique = count($_unique)-1; $unique_today = count($_unique_today)-1; $days = count($_days)-1; $unique_per_day = $unique/$days; $total_per_day = $total/$days; $unique_per_day = sprintf("%.0f", $unique_per_day); $total_per_day = sprintf("%.0f", $total_per_day); echo " <pre> Date (today): <b>".date('Y-m-d')."</b> Unique visitors today: <b>$unique_today</b> Total visits today: <b>$total_today</b> Total unique visitors: <b>$unique</b> Total visits: <b>$total</b> Average number of unique visits per day: <b>$unique_per_day</b> Average number of visits per day: <b>$total_per_day</b> </pre> "; ?>

Säg gärna till om jag gjort fel någonstans.

Oj, du ville ha ett-asp script såg jag just.
Tyvärr har jag inget sådant att bjuda på.

Visa signatur
Permalänk

om jag ite minns helt fel finns de en sådan
räknare på http://joakimweb.se/ jag är
inte helt säker men kanske

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av webkillen
om jag ite minns helt fel finns de en sådan
räknare på http://joakimweb.se/ jag är
inte helt säker men kanske

Finns ingen som räknar unika vad jag kan se....

Permalänk

Har gjort ett litet eget script i PHP som jag använder... För varje fil som laddas under en viss mapp så körs ett PHP-script som lägger in "user agent" info och IP in i en databas, som man sedan kan se här:

http://dump.grendosa.com/stats.php
Man kan även inkludera t.ex. unika hits osv, med en liten kodsnutt, på valfri sida också.

Men nu var det iof inte PHP han letade efter, men om han ändrar sig så delar jag gärna med mig.

Permalänk
Avstängd

Aja, nu behöver jag en PHP-räknare istället

Lessnat nå grymt på ASP så jag drog in PHP igår istället...

nepmot, jag får inte den att funka? Den säger inget om att den inte får kontakt med mysql eller något heller, utan den gör inget. "Besökare: 0" och samma på alla, sen inget mer.

Men som sagt, behöver en PHP-räknare! Dom jag har hittat på olika siter har ju varit så överdrivna, jag behöver inte en sån överdriven räknare som finns på alla ställen.

Permalänk
Medlem

Förbjud ip-nummer-baserade lösningar säger jag. Alla har inte unika ip utåt internet.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Hedersmedlem

Daniel: Några idéer om vad man skulle kunna göra istället?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Förbjud ip-nummer-baserade lösningar säger jag. Alla har inte unika ip utåt internet.

Kör hursomhelst hellre det än cookie-lösningen.

Permalänk
Medlem

Kakor är bra mycket bättre!
Annars om man bara ska räkna besökare funkar sessions ganska bra.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Det är för övrigt en funktion jag saknar i alla browsers jag testat hittils. Man kan stänga av cookies helt och hållet, man kan bli underrättad varje gång en site försöker sätta en cookie, men vad jag vet finns det inget sätt att inte generellt sätt inte tillåta cookies, men att via en mycket enkel knappkombination tillåta kakor för just den site man besöker för tillfället. Skall man göra det får man in i menyer och krångla.

Inte testat Internet Explorer?
Tools -> Internet Options -> Privacy -> Advanced -> Override automatic cookie handling -> Prompt på båda

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Hedersmedlem

Myris: Sen kommer nästa fråga: om man kör Firefox kör man det då av en anledning eventuellt att man inte gillar IE eller rent av inte kan köra det. Så jag tror inte att det är så aktuellt.

Skulle aldrig få för mig att köra IE igen.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.