Permalänk
Medlem

SHG mitac WLAN problem

Hej. Har precis köpt en 1,6 Ghz 512 RAM o.s.v. laptop från shg.biz
Allt fungerar mycket bra förutom wlanet.
(Felet kan dock bero på mig eftersom jag aldrig använt xp pro eller wlan tidigare).
Hursomhelst lyckas jag inte hitta några trådlösa nät med den medföljande programvaran Intel Proset.

Jag har en Netgear WGR614 router som ap.

Några förslag från er som har köpt en liknande dator?

Permalänk
Medlem

Om du läser lite på deras sida så är jag rätt säker på att det fin ns ett kommando för att stänga av och aktivera WLANet, står här på forumet också om du söker.

Visa signatur

Scoot it over!

Permalänk
Medlem

Jag vet redan att man måste aktivera wlanet på dator (fn +F1). Men det spelar ingen roll, hittar fortfarande inget...

Permalänk
Medlem

Hade strul med att logga in på pluggets wlan med windows inbyggda drivers, funka dock fint när ja installerat intels proset. Även om ja sen avinstallera dom (vilket ja gjort pga att spara minne) så funkar det. Så jag kan tyvärr inte hjälpa dig Pröva stäng av/sätt på wireless zero-tjänsten i win...

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Du kanske inte har gjort så att "laptopen" inte får användas under WLAN:en av din router... alltså den har lösenord eller nått?
Testa installera om eller uppdatera drivirutinerna.

Permalänk
Medlem

Fick igång wlanet med nya drivers men hastigheten ligger på 2-8kb/s vilket inte är så bra...

Det där med att avinstallera intels drivrutiner för att spara minne, rör det sig om stora skillnader?

Permalänk

Någon mer med problem angående WLAN på shg.biz laptopsen? Ska själv hämta ut min dator i veckan o köra med WLAN inom kort.

Nåt speciellt man behöver tänka på angående WLANet/drivisar etc. på dom?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LäskigaBosse
Någon mer med problem angående WLAN på shg.biz laptopsen? Ska själv hämta ut min dator i veckan o köra med WLAN inom kort.

Nåt speciellt man behöver tänka på angående WLANet/drivisar etc. på dom?

Näe, ja kör me windows inbyggda, funkar finfint både hos polarns 3com router o i plugget (KTH).

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Har ett problem nu när man Installerat Windows 2003 Server, då funkar det inte att installera WLAN Drivisarna, försökte forska om jag hittade några nya på Intels, men icke... Och Intel verkar inte heller svara på sina "kunders" brev, så... jag tänkt om någon visste hur man kunde installera, eller har några drivisar som funkar till ett Intels Wireless Pro2100? danke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
Har ett problem nu när man Installerat Windows 2003 Server, då funkar det inte att installera WLAN Drivisarna, försökte forska om jag hittade några nya på Intels, men icke... Och Intel verkar inte heller svara på sina "kunders" brev, så... jag tänkt om någon visste hur man kunde installera, eller har några drivisar som funkar till ett Intels Wireless Pro2100? danke

Det sitter ju Pro2200BG i våra burkar, hoppas du inte försökt få i 2100ornas driver?

För er som vill ha de senaste drivisarna (29e okt) o PROSet så finns dom här:
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/detail_desc.asp?st...

(Vill man som jag inte använda PROSet utan köra windows inbyggda går det alldeles utmärkt att öppna .exen i WinRAR o extracta Drivers-mappen, och sen bara installera dom.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bran = jobbar på Intel?

!!? Men är det inte ett 2100Pro som sitter i SHG Lappsen? !!?

Permalänk
Medlem

bran = kth student

Njet, inte i min iaf, 2200BG

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har ungefär samma problem med samma laptop, alltså mitt trådlösa kort kan inte ansluta till routern, alltså den hittar den inte alls och jag har ställt in rätt i routern.

Visa signatur

Flurre was herre :up:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
bran = kth student

Njet, inte i min iaf, 2200BG

Hm, ok... Fungerade dock inte iaf...
"INF filen stöds inte av detta operativsytem" alltså win2003server.

Jäkla dåligt av intel att inte fixa, när de har allt annat som funkar.