PC i en Mazda MX-3 V-6 ,,,,, EXTREMT MYCKET BILDER

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Kommer inte förstärkaren att bli gansksa varm om du spelar länge? Jag menar den behöver ju också kylas.

Vet inte riktigt,, men jag har slutsteg så den borde inte behöva jobba så hårt. Sen tänkte jag borra små hål typ 1mm i bakkanten för att kyla den lite.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
GJ.. Men du komer man inte se kablarna till sterion rätt så tydligt genom framrutan?? De blir juh inte så snyggt.....

BTW: Kommer inte sterion att bli riktigt lätt att sno nu?? De e juh bara till att rycka loss de lilla huset??

Yeye.. Skit fin mod annars.. Och bilen var där deffinitift inget fel på.. De e juh ingen VW men ändå

Jag hade tänkt att dra kablarna ner i ventilationen, med en list eller tröskel typ, sen är det väldigt kort sträcka..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Kommer hela skärmen synas bakom mittkonsollen?

Rätt coola bilar dessa MX3'or, synd på grävlingsdriften bara.

Skärmen´s bildyta går inte riktigt ända ut i kanterna så det ska nog inte bli några problem.

Bilder av skärmen in action kommer snart.

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli bra de där good work fortsätt så

Permalänk
Medlem

Mera bilder!

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lennis_o_O_o
Vet inte riktigt,, men jag har slutsteg så den borde inte behöva jobba så hårt. Sen tänkte jag borra små hål typ 1mm i bakkanten för att kyla den lite.
.........

OK, det visste jag inte. Om du inte kör något på stereons slutsteg så kommer det ju inte heller att utveckla någon värme så det bör ju vara ganska lugnt. Jag är ju iofs ingen expert på sånt här men jag vet att slutsteg utveklar ganska mycket värme (så länge det inte är BASH), mina kylflänsar är goa att värma fötterna på under vintern :).

Edit: Har glömt att kommentera hur snyggt du har gjort det :).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

humm humm , du behöver nog inte mer beröm , både du och jag vet att du är bäst , men min fråga är : vad är knapparna till på ratten .. äRe No0Z ? \(o.P)/

Visa signatur

shuddLe is teh shidd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaguLaren
humm humm , du behöver nog inte mer beröm , både du och jag vet att du är bäst , men min fråga är : vad är knapparna till på ratten .. äRe No0Z ? \(o.P)/

Är nog tutan

Snyggt bygge

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
bla bla... De e juh ingen VW men ändå

Gay wagon

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

what about uppdate :D?

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

synd att alla bilder inte funkar!

Visa signatur
Permalänk

Kom igen!! Med bilder!!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
synd att alla bilder inte funkar!

¨

Gör dom väl?.

Aja kommer nog update senare idag,, ska ner o fixa på skinnet nu.

Permalänk
Medlem

jo nu gjorde de det lustigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

OT, men hur bar du dig åt/vad använde du när du lackade om mittkonsollen och detaljerna runt mätarna?

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk

still waiting for a update!:D

men det här värkar bli fedt bra!

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk

Liten update för att det är ett jä**** he****** att få skinnet att sitta så det inte blir rynkor.

Biten skinn som behövs.

Spraylim hus och skinn.

Skinnet limmat på sidor och topp.

Edit glömde bilderna av skärmen igång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlayer
OT, men hur bar du dig åt/vad använde du när du lackade om mittkonsollen och detaljerna runt mätarna?

Jag plockade bort alla detaljer tvätta med t-röd, lackade sedan med micro lack och sen 2 lager klarlack. Blev inte så hållbart,, men mkt snyggt.

Permalänk
Medlem

Hmm, nu gör jag mig mig kanske dum, men, microlack? Lyckas inte hitta något om det efter en googling...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Hmm, nu gör jag mig mig kanske dum, men, microlack? Lyckas inte hitta något om det efter en googling...

ehm motip är märket,,,, kostar typ 70 spänn för en burk

Permalänk
Medlem

On topic: nice modding !

Off topic: byt dina sätten till sparco racer sätten grymt bra I recommend

lycka till och glöm nu inte att sparco gör det roligare om du ska racea med din nya dator i bilen.

Visa signatur

GA-K8NXP-SLI, AMD 64 3200, 2x 6800 GT SLI, SATA 200GB, Twinmos 1024mb och allt det i en Röd Asus Vento.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonRic
On topic: nice modding !

Off topic: byt dina sätten till sparco racer sätten grymt bra I recommend

lycka till och glöm nu inte att sparco gör det roligare om du ska racea med din nya dator i bilen.

Ska kanske klä om dom nu i vinter,, annars har jag en stol som liknar sparco monza i silver och svart på G för 1000 kr st.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lennis_o_O_o
ehm motip är märket,,,, kostar typ 70 spänn för en burk

Aaight, funderade om det var någon lack med någon särskilld egenskap man var tvungen att ha eller så... nå, jävligt snyggt hade du ju fått det iaf

Var fick du tag på vita mätartavlor?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

najs... väntar med spänning...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Citat:

Aaight, funderade om det var någon lack med någon särskilld egenskap man var tvungen att ha eller så... nå, jävligt snyggt hade du ju fått det iaf

Var fick du tag på vita mätartavlor?

Gjorde egna,, ladda hem från mazdaklubben tror jag det var, sen skrev jag ut, laminerade i skolan sen klart. Men det är nog värt att beställa färdiga från ebay,, kostar inte mkt mer än 400 kr med frakt.

Permalänk
Medlem

Nå vart ligger du på arbetat då?

Permalänk
Medlem

nu är det väl ändå dags med update?

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk

Ett tips! Sudda bort reg-plåten på bilderna..finns många skumma människor här ute..

Visa signatur

Friskt kopplat, hälften brunnet

Permalänk
Medlem

ser fint ut, men för att vara lite off-topic så tycker jag att det är lite synd att du inte valde att lacka gult på plastdetaljerna runt om i bilen hade en gång en mazda 323f (samma inredning som på de flesta sportiga mazda runt den tidsåldern) och lackade då med gul färg och en massa klarlack, blev hur snyggt som helst vill jag lova

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

gul färg? det är väl andå silverfärg?

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
gul färg? det är väl andå silverfärg?

läs igen.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

din dc > ac adapter, har den inbyggd ström stabililator (dålig stavning) alltså skyddar den mot batteriets ojämna strömtillflöde? så att det inte blir kortslutningar å att inget bränner? funder själv på att bygga in dator i bil och letar efter en bra strömtillförsel till datorn.

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI

Permalänk

Bara undrade hur du tycker den skärmen är, Oslon... Antar du köpt den på Ebay eller nåt? Vad hamnade notan på till slut?
Är sugen på att bygga in xboxet i bmwn under vintern...

Visa signatur

Peter