Permalänk
Medlem

LAN:a Med Zalman CNPS7000B-CU?

Hur LAN vänlig är denna kylaren? Den väger ju en del, men den kyler väl därefter. Men, jag har hört mycket om att socklen skulle kunna pajja om man körde med en sån och LAN:ade mycket. Så nån som har erfarenhet om just den kylaren? Den ska sitta på en A64 3500+

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ZALCNPS7B-C

Permalänk
Hedersmedlem

Den väger mycket så jag skulle rekommendera Alcu-varianten istället ifall du ska röra mycket på burken.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Den väger mycket så jag skulle rekommendera Alcu-varianten istället ifall du ska röra mycket på burken.

Hur stor är skillnaden? Antal grader?

Permalänk
Medlem

Re: LAN:a Med Zalman CNPS7000B-CU?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-WorD-]
Hur LAN vänlig är denna kylaren? Den väger ju en del, men den kyler väl därefter. Men, jag har hört mycket om att socklen skulle kunna pajja om man körde med en sån och LAN:ade mycket. Så nån som har erfarenhet om just den kylaren? Den ska sitta på en A64 3500+

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ZALCNPS7B-C

Har den kylaren på en 3500+. Eller hade.. processorn är såld ;D
Ingenting händer om du inte råkar tappa datorn. Jag har lyft
omkring på min dator med den kylaren monterad och den sitter
på plats. Men det är ju såklart lite säkrare att köpa alcu.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB 6400C32 | 2080Ti | EKWB loop
Intel Ultra 7 255HX | 64GB 5600C40 | 5070Ti | 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har oxå den kylaren på en 3500+ och jag har varit över hos en polare med den. Den åkte lite bil med. Å det verkar inte vara några problem alls... Den sitter ju kvar änsålänge.

Permalänk
Hedersmedlem

Skillnad på A64an som har en fet IHS och t.ex. en AMD XP som inte har det..

Men även ifall man har en processor med heat spreader är risken större att något går fel vid transport när man har ett kilo koppar fastskruvat på moderkortet än när man inte har det. Och eftersom Alcu presterar nästan lika bra som Cu och dessutom kostar mindre, varför chansa?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Skillnad på A64an som har en fet IHS och t.ex. en AMD XP som inte har det..

Men även ifall man har en processor med heat spreader är risken större att något går fel vid transport när man har ett kilo koppar fastskruvat på moderkortet än när man inte har det. Och eftersom Alcu presterar nästan lika bra som Cu och dessutom kostar mindre, varför chansa?

Nu kommer jag skaffa ALCU istället. tack!