Blåst på 1750kr (Blocket)

Permalänk
Avstängd

Och som vanligt så är det massa folk som är jättestarka och "skulle ha åkt och spöat" honom om dom själv blivit lurade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Och som vanligt så är det massa folk som är jättestarka och "skulle ha åkt och spöat" honom om dom själv blivit lurade.

Jag tror inte det behövs att slåss. Om dom som bor i närheten kanske kan ragga ihop lite folk, kanske 10-15 pers eller mer och bara åka dit och visa sig samt att nån som kan föra ett vettigt samtal går fram till snubben och säger nånting som: "Vi ska ha våra Ipod's eller tillbaka våra pengar innan vi åker härifrån", jag kan lova att killen kommer skita på sig och ringa hem till mamma och be om att få låna pengar.
Risken är ju att nån/några får nåt "psykbryt" och ser till att han får stryk eller rent av dör, misstänker man risk för detta så bör man avstå även om det inte gör mig nåt.

Tycker även att det är helt rätt att "hänga ut" folk som honom. Vad som händer honom efter det borde han tänkt på innan han började blåsa folk.

Visa signatur

P4C 2,4@3,0 / P3 733@770

Permalänk

har ni mail, telefonnummer, mobilnummer, postadress, namn osv.. är det väl bara gå till polisen.
Om 20 pers kommer dit med samma namn och säger att de blivit lurade på tusentals kronor kan det väl inte vara så jävla svårt att sätta dit honom med lite hjälp från personal från blocket?? Hur jävla lama får polisen bli egentligen? Det här skulle ju gå att klara upp på fem röda...

Permalänk
Avstängd

Hade det hànt mig och han inte hade bott alltfòr làngt bort hade jag inte haft nàgra problem med att "hàlsa" pà killen om jag vet att jag kommit undan med det.

Fordie, man behòver inte vara "jàttestark" fòr att slà ner en person, om han àr normalbyggd sà behòvs det bara nàgra vàlriktade slag och lite ilska bakom...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fc25
Tycker även att det är helt rätt att "hänga ut" folk som honom. Vad som händer honom efter det borde han tänkt på innan han började blåsa folk.

Hàller med till 100%. En uthàngning àr ingenting om man jàmfòr med det skitet som han sysslar med.

Sen att polisen inte gòr nàgot àr ju bara fòr sorgligt...

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Min farsa blev nyligen lura då han köpte bil via blocket. I annonsen stod att bilen var skattad och besiktad. Farsan blev stoppad på vägen hem av polisen, bilen var inte skattad men besiktad vilket låter knepigt. Han blir tvungen att pröjsa förra ägaren och förrförra ägarens skuld på 1400:- Förmodligen kommer den där lurendrejaren undan. Han var snabb att ta bort annonsen på blocket. Jag blev arg när jag hörde vad som hänt. Hade det varit i ryssland så hade han förmodligen blivit nerslagen eller skjuten av maffian.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Min farsa blev nyligen lura då han köpte bil via blocket. I annonsen stod att bilen var skattad och besiktad. Farsan blev stoppad på vägen hem av polisen, bilen var inte skattad men besiktad vilket låter knepigt. Han blir tvungen att pröjsa förra ägaren och förrförra ägarens skuld på 1400:- Förmodligen kommer den där lurendrejaren undan. Han var snabb att ta bort annonsen på blocket. Jag blev arg när jag hörde vad som hänt. Hade det varit i ryssland så hade han förmodligen blivit nerslagen eller skjuten av maffian.

sliskigt!

Visa signatur

SWiMP CLOTHING™ / www.swimpclothing.com

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att göra en polisanmälan sedan kontakta blocket.
Därefter banken.
Blocket samt banken lämnar ej ut uppgifter om personer till en vanlig privat person.
Det är nog det enda du kan göra just nu..

Visa signatur

Amd 3200+ | Kingston 2*512mb # 400mhz | Abit AN7 | GE CUBE ATI Radeon 9800 Pro 128mb | 1* 160gb hd 1* 200 gb hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe_88
Du kan ju börja med att göra en polisanmälan sedan kontakta blocket.
Därefter banken.
Blocket samt banken lämnar ej ut uppgifter om personer till en vanlig privat person.
Det är nog det enda du kan göra just nu..

Japp jag vet av erfarenhet att blocket är väldigt mån av sina annonsörer och lämnar inte ut några uppgifter i första taget. Innehållet i borttagna annonsen borde ligga lagrat någonstans.

Permalänk
Medlem

Hade en inneboende som blåste folk på detta sättet genom olika annonser på nätet... en vacker dag i februari förrförra året kom polisen o sparkade in dörren här hemma och släpade med sig han... lite chockad vart man ju.. hade ju inte en aning då. han blev åtalad och straffad, 1år och 9 månader i fängelse. men det överklagade han och i väntan på ny rättegång fortsatte han samma karriär och åkte dit igen.. det han är åtalad för är en sån grov summa som 8000 kronor....

Visa signatur

A7N8X-Deluxe rev1.xx(XP2800 BÄRTON@2300Mhz)(2x256Mb PC2700)(9700pro)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WarLove
Hade en inneboende som blåste folk på detta sättet genom olika annonser på nätet... en vacker dag i februari förrförra året kom polisen o sparkade in dörren här hemma och släpade med sig han... lite chockad vart man ju.. hade ju inte en aning då. han blev åtalad och straffad, 1år och 9 månader i fängelse. men det överklagade han och i väntan på ny rättegång fortsatte han samma karriär och åkte dit igen.. det han är åtalad för är en sån grov summa som 8000 kronor....

Andreas Sponton kan det vara du tro?

Om du är den jag tror du är så bör du inte varit så förvånad över att polisen kom.

Menar du att Nicklas fortsatte, så kul för honom... inte första gången lixom... men det är ju bra mycket mer än 8000:- som den stora härvan ligger på.

Vissa lär sig aldrig, kan inte vara lätt att vara så dum som Nicklas är.

Permalänk
Medlem

om du inte är säker på vart han bor, personuppgifter mm så kan du ta reda på det genom hans ip om du har det. du kollar först vilket internetabonemang han har sen ringer du bara dom och frågar.

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem

Polisen har hans kontonummer, de har mailen, de har allt som krävs för att gripa svinet. Men de gör det inte för att de har "bättre" saker för sig.

Solklart fall. Varför inte bara gripa svinet?

Var en kille som skulle sälja en dator till mig i somras på blocket. Närmare 4000 för en bärbar dator som ny kostade 14 000. Jag fick förstatjing. Han kunde inte skicka mot postförskott eller med blocketgaranti. Han var tvungen att ha in pengarna på sitt personkonto. Jag sa då att jag kunde hämta datorn i Stockholm. Plötsligt svarade han inte mer på mina mail eller samtal.

Tycker att blocket ska ha en funktion som typ Ebay har. Att man måste registrera sig för att sälja och ett system där man ger varandra plus och minus. Har en kille 15 minus kommer ingen köpa av honom heller.

Förstår mig inte på Blocketgarantin heller. Man får ju knappast öppna paketet när man är på posten, eller? Det skulle likaväl kunna ligga en tegelsten där...

Blir förbannad när jag läser sånt. PUL i såna här lägen är inget att följa, häng ut svinet!

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför man inte kan öppna paket på "posten" och kolla.
Godkänner man inte innehåller så begär man att det går åter avsändaren och så gör man det obligatoriskt att avsändare måste anges.

Låter inte så svårt för "posten" att fixa!
Detta är iofs bara bra vid postförskott.

Permalänk
Medlem

Skaffa en webbplats på en skyddad lite "ö" sen så kan man undgå PUL ganska enkelt.

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk
Medlem

Lite update.
Fick mail från en av de andra offren som blev lurade av Stephan. Tydligen hade polisen först och främst ingen aning om att det var flera som anmält samma person för det första. Vilket suger något extremt, med andra ord verkar det inte som att flera polisanmälningar mot samma person inte ökar prioriteringen. Sedan hade polisen sagt att Stephan flytt(at) till Tyskland...

Skitjobb av polisen att knappt lyfta ett finger :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Lite update.
Fick mail från en av de andra offren som blev lurade av Stephan. Tydligen hade polisen först och främst ingen aning om att det var flera som anmält samma person för det första. Vilket suger något extremt, med andra ord verkar det inte som att flera polisanmälningar mot samma person inte ökar prioriteringen. Sedan hade polisen sagt att Stephan flytt(at) till Tyskland...

Skitjobb av polisen att knappt lyfta ett finger :/

Har polisen inte ett register som dom samkör? Konstigt att en person kan få flera anmälningar på sig utan att de vet om det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Lite update.
Fick mail från en av de andra offren som blev lurade av Stephan. Tydligen hade polisen först och främst ingen aning om att det var flera som anmält samma person för det första. Vilket suger något extremt, med andra ord verkar det inte som att flera polisanmälningar mot samma person inte ökar prioriteringen. Sedan hade polisen sagt att Stephan flytt(at) till Tyskland...

Skitjobb av polisen att knappt lyfta ett finger :/

Fan vad jag blir förbannad på sånt här! Va fan gör polisen! Har dom ingen koll!?!
Om du får reda på att han befinner sig i sverige igen eller i trelleborg där han tydligen bor/bodde så säg till! Så kommer jag och ett par kompisar se till att ni antingen får era ipods eller pengar tillbaka! Det enda ni som blivit blåste behöver betala är bensinen för oss fram och tillbaka! Resten blir ett nöje!!!!!!!!!!!

P.S Givetvis syftar jag inte på nått som bryter mot lagen D.S

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkStormZ
Angående polisanmälan så är det ingen idé att göra någon sådan.
Har själv gjort det när jag blev blåst på 3500:-.
Jag gjorde en anmälan, hade kontonummer + namn osv på personen.
Efter ett halvår ringer polisen igen och frågar om jag fortfarande är intresserad av anmälan. Men att dem inte kommer lyckas osv.. Så jag bad dem lägga ner det.
Inge idé tyvärr..

Därför man snällt tar reda på hans adress och åker dit. Och fixar sig valuta för pengarna.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Mailade blocket och fick svar:

Hej,

Jättetråkigt att läsa.

Känner du dig lurad bör du polisanmäla säljaren. Vid en polisanmälan så
kan vi hjälpa polisen att hitta säljaren. Annars får vi inte lämna ut
personuppgifter om våra annonsörer enligt lag. Bifoga underlag på
penga-transaktionen, inklusive till-kontot, när du gör polisanmälan.

Har du möjlighet att skicka oss säljarens epostadress eller en länk
till hans annons eller annonsrubriken och datumet den lades in. Det finns
tyvärr inget vi kan göra för dig direkt, men rör det sig om en känd
bedragare kan vi stänga av honom från blocket.

För att undvika risken att handla av en oseriös person, använd gärna
blocketgaranti som hjälper både köpare och säljare att genomföra ett köp
på blocket.se. Mer att läsa om tjänsten finns på
http://www3.blocket.se/betala.

Mvh

Jeanette - Blocket Kundservice

----------------------------
2004-12-07 13:45:52 <ärende:124100> skrev du:
----------------------------
Hej Blocket!

Läser på fler och fler ställen hur personer blir lurade på pengar här
på blocket. Det verkar till och med som om att vissa personer livnär sig
på detta genom att sätta in annons efter annons här. Jag var nära att
köpa en bärbar dator av en kille i somras för 3500. När jag tyckte att
personen verkade misstänkt hoppade jag av. Jag läste någon vecka senare på
ett forum att en annan blivit lurad på de där 3500 kronorna jag var
nära att bli lurad på. Personen betalade in 3500 kronor på säljarens
konto. Någon dator har han inte sett röken av och Polisen kunde inget göra
sa dom. Än idag ser jag då och då annonser ifrån samma person.

Skulle inte ni på något sätt kunna spärra vissa personer att använda
Blocket? Det borde ni kunna göra? Att de inte kan lägga in annonser ifrån
deras telefonnummer osv. Kanske skulle ni kunna samarbeta mer med
Polisen istället för att hålla stenhårt på uppgifterna ni får i samband med
annonsen. Kanske ta personuppgifter på personer som säljer via Blocket?

Snälla, gör Blocket svårare för bedragare än vad det är idag. För som
det är idag skulle vilken idiot somhelst kunna lura till sig pengar utan
att åka fast för det.

Permalänk
Medlem

hmm... Detta är f*n upprörande :@

Dåliggt av polisen som sackt borde ha lite mer koll på läget
alla fall om det finns fler anmälningar.. tror inte ett skit på att han har flyttat=/

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med det där, jag tar personens personnummer och sedan kollar jag upp dom på creditsafe på jobbet, där finns allt, address, betalnings-anmärkningar och liknande

Sedan är det ju bara att hänga på dom tills man får grejerna, accepterar aldrig en "jag ringer dig nästa vecka"-svar. Dom har satt upp annonsen för att dom vill sälja saken då borde dom vara intresserade av att bli av med den också.
Sen ska man ju respektera säljaren också, ringa max en gång per dag

Permalänk

Ingen här som känner folk i tyskland?? hehe...
Ja ska ju kanske ner i sommar och importera bil så man kanske skulle söka upp killen och "snacka" med honom...
Ska nog inte vara så svårt att få tag i dina pengar ska du se!
Kanske skulle försöka kontakta ALLA som har blivit lurade av honom!
hehe... Hatar såna jävla svin!! :S

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Min farsa fick tillbaka bilskatten han blev lurad på. Säljaren från blocket insåg att det lät inte fint att han själv lyckats få bilen besiktigad trotts att skatten inte var betald. Bevisligen har han kört till besiktningen utan skattad bil vilket ska vara emot lagen. Och han verkar ha snuskigt mycket pengar då han själv körde omkring på en bil i 500 000-klassen (undra hur många han lurat tidigare).

Permalänk
Medlem

Den person som sa sig veta vem Stephan är kan ju titta på bilden och se om det är samma kille.

Länk: http://storage.msn.com/s1pZ8pl_R1n1zHSp3ntUIQf0fkA28FQqQsT-66...

Permalänk
Medlem

FInns det ingen sida över bedrage med namn, adress och telefonnummer? Vore ju grymt med en sådan. PUL tycker jag man ska skita i när det gäller såna här fall. Etik och moral går före lagen!!!

Permalänk

*host* bara jag som kräver telnr så jag kan ringa och avsluta affären samt att få hans/hons person uppgifter?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Vilken soppa Benji. Hoppas att det löser sig. Såna här as ska fan i mig lära sig att man inte ska hålla på och jävlas med folk. Det är synd om aset har stuckit utomlands. En polare till mig råkade ut för något liknande och den som blåste honom var en känd strulpelle.

Vi samlade ihop nio man och åkte hem till honom. Förklarade att vi var rätt jävla irriterade. Nio skapligt irriterade man i ett trapphus, som dock inte uppträdde hotfullt fick killen att ringa sina päron och så fick min kompis tillbaka sina pengar utan att ta till våld eller annat. Jag tror heller inte att killlen kommer att göra nåt liknande igen.

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

Illa tråkigt, men polisen kan man inte räkna med, eller vad sägs om ett fall i sverige där polisen skulle anhålla en man som gjort en del grova brott och dom RINGER till hans mobil och säger till honom att han skall komma till polisstationen varpå denne svara javisst, å sen blir poliserna förvånade för att han inte kommer dit !!??!!??

Visa signatur

När andra slår med nävarna, slår jag med häpnad!!!

Permalänk
Medlem

Jag lyckades bli blåst på 14000kr på blocket. Det sög. Luskade en del i det men har inte orkat polisanmäla för polisen var så dryg när jag skulle göra det.

Hur som helst. Fick reda på lite information och det är en stor härva det här med blocket.se, har spårat upp lite folk och företag som är inblandade i det här och det är utan tvekan en organiserad brottslighet.

Maila mig för mer information, hänger inte här så ofta.

//Shaquile

Permalänk

Är du mytoman eller bara korkad? Inte orka polisanmäla när man blir blåst på 14.000kr? Eller hur...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1