Permalänk

6800le

Jag fick svartskärm förut när jag skulle börja spela hl2.

så jag updatera bios, installera om windows köpte ett nytt nätagg för förra va det bara 16a på 12v. Så jag köpte ett Tagan.

hl2 funkar nu i dryga 6min sen blir det svartskärm igen.

nån som vet vad felet kan vara?

Data INFO

AMD XP 2500+

Abit nf7-s v2.0

512-ddr

40gig supersnabb HDD

Permalänk

Överhettning kanske, va har du för kylning i datorn?

Visa signatur

Ispiron 630m

Permalänk

överhettning på grafikkortet? det tror jag inte

Permalänk

Tänkte mer på processorn
Va precis så för mej, när jag hade för dåligt med chassifläktar.
Processorn fick ingen kall luft och datorn stängde av sej.

Visa signatur

Ispiron 630m

Permalänk
Avstängd

Samma för mig, har du ett gainward 6800le eller?

Permalänk

yes, prolle är det inge problem med

Permalänk

okej.

Visa signatur

Ispiron 630m

Permalänk
Hedersmedlem

Antagligen bara att skicka tillbaka. Du är en av väldigt många som fått ett defekt 6800LE.
Några tillverkare har problem med sina LE-kort, däribland som jag vet säkert Gainward och MSI (kan finnas fler).

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Antagligen bara att skicka tillbaka. Du är en av väldigt många som fått ett defekt 6800LE.
Några tillverkare har problem med sina LE-kort, däribland som jag vet säkert Gainward och MSI (kan finnas fler).

Hur vanligt är det?? Gainwards originalkylare är helt värdelös.

Permalänk
Medlem

Väldigt nyligen släpptes en uppdatering av HL2 för att adressera vissa grafikkortsproblem... Den innehöll även HL2DM, helt klart intressant.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Väldigt nyligen släpptes en uppdatering av HL2 för att adressera vissa grafikkortsproblem... Den innehöll även HL2DM, helt klart intressant.

Tack gode gud...

Visa signatur

AMD Athlon64 3500+ Socket 939 | MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra | Corsair Value Select 2x512Mb Dual DDR PC3200 400MHz | GeForce 6800 128Mb (softmoddat) | Western Digital Raptor 36Gb 10000rpm | Hitachi Deskstar 160 160Gb 7200rpm | Gammal 60 GB disk

Permalänk
Medlem

Som Pyschosaurus sa är troligen kortet defekt, så du kan

1. Skicka tillbaka kortet
2. Underklocka minnet till 600Mhz eller mindre
3. Aktivera Vsync och se om det blir bättre. Jag kan själv inte verifiera att en aktivering av vsync löser problemet men jag har sett att oberoende källor fått det att funka.

Har själv skickat in ett 6800le och väntar på ett nytt. Jag hade under ett par veckors tid 2st 6800le hemma och det ena led av "blackscreen"-problemet medan det andra var problemfritt.

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | Asus Dual RX7800XT OC | Kingston KC2500 M.2 2TB | Crucial P3 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400A | LG 32UQ750P-W