HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

Jag har en film om HL2 från E3 mässan där dom visar en hel del schysta saker som man inte får se i spelet.

Jag tycker att grafiken verkar aningen vassare på filmen. Kanterna e finare och allting e klarare och mer glänsande och verkligt än i självaste spelet.

Vet ej om det har med antialising och anisotropisk filtrering o göra men jag spelar med 4xaa/8xaf och man kan ju ha 6xaa om man nu har ati kort men 16xaf oavsett vad man har.

Jag ser knappast någon skillnad mellan 8xaf och 16xaf och jag vet att mellan 4xaa o 8xaa så ere bara nån % skillnad.

Man hör en hel del skumma saker som när dom visar Ravenholm så säger han typ "Old town, one of the mail locations here in HL2"

Inte för att jag förstår varför han sägar main :S

De kanske ändrade lite i storyn sen dess..

Den filmen får iaf spelet att se så mycket bättre ut än vad det verkligen är. Nu säger jag inte att spelet e dåligt eller fult men det ser helt enkelt mycket grymare o finare ut i videon.

Dom visar som om staden vore mycket större och mer detaljerad och mer vid liv än vad man får se i spelet.

Man får se stora huvudgator och bilar som står snett parkerade på sidorna ja en massa saker som dom bara tagit bort eller inte tänkt på i spelet.

Kan ju va en hel del som tagits bort för att förenkla processen för jag tror inte att alla lägger ner 100% på allting det orkar inte ens dom.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

alltså half life source ska de verkligen ta 3 gig?? hade tänkt snöra ut allt sourcerelaterat på en dvd men nä då är hl source på 3 gig bara den, kan de stämma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
En sak undrar jag, nämns det nånting om dessa "combine" i HL1? Spelade nyligen igenom det (för första gången) men jag kan inte minnas att jag hörde nåt om dem då. Är det nåt som Valve har lagt till i nån av HL1 add-on:sen eller missade jag det helt enklet?

Combine nämn aldrig i HL1 eftersom ingen vet om att de existerar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Combine nämn aldrig i HL1 eftersom ingen vet om att de existerar.

Med andra ord så är dom nåt valve bara slängde in HL2 då alltså egentligen helt utan förklaring förutom några få rader i ett par tidningsutklipp? Hmm, jag trodde de all fall hade nämnts i någon av expansionerna. Får ju en känsla av att Valve inte hade så mycket tanke bakom dem då, bara lite nya fiender att slåss mot helt enkelt...

Permalänk
Medlem

Tjo. Undrar lite över en power up i HL2. När man plockar upp dem ser man en ikon i gui:n som är rund med ett snöre i. Vad är det egentligen?

Permalänk

Det är secondary ammo till vapen nr 2 som finns på knapp 3, dvs den där saken som studsar runt när man skjuter.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Det är secondary ammo till vapen nr 2 som finns på knapp 3, dvs den där saken som studsar runt när man skjuter.

heh, det undrade jag i hela spelet vad det var för nått

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Med andra ord så är dom nåt valve bara slängde in HL2 då alltså egentligen helt utan förklaring förutom några få rader i ett par tidningsutklipp? Hmm, jag trodde de all fall hade nämnts i någon av expansionerna. Får ju en känsla av att Valve inte hade så mycket tanke bakom dem då, bara lite nya fiender att slåss mot helt enkelt...

Han (Marc Laidlaw) som ligger bakom storyn skrev en 1000-sidor tjock bibel om HL-universumet efter det att första spelet var klart, så det finns tydligen hur mycket som helst att berätta.

Finns lite intressant att läsa i intervjuer med Marc Laidlaw.

http://www.gamingnexus.com/article.asp?ID=42
http://www.planethalflife.com/features/interviews/laidlaw

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Det står "Just released: Half-life Source"

Hur laddar man ner den då? Jag köpte spelet i butik, måste man betala ytterliggare för den också?

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk

Eeeeee varför ska du ladda ner denom du köpte den i butik? har du den inte på skiva då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Eeeeee varför ska du ladda ner denom du köpte den i butik? har du den inte på skiva då?

Alltså jag köpte vanliga half life 2 i butiken, ja fick med css och spelar båda nu, men nu står det att half life source också kommer, undra om det är gratis? Jag vet inte riktigt hur steam har tänkt sig....

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk

HL1: ingår i Hl2 goald eller CE. Om du inte har köpt någon av dessa paket måste du köpa till HL1:S. Det går förmodligen bara att göra genom att ladda ner från Steam. Finns väl en länk som heter buy now eller liknande. Tryck på den så löser det sig. Tror dock det blir svårt att köpa den på skiva.

Permalänk
Medlem
Permalänk

NICE!

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/forum/viewtopic.php?t=46182

nu har "hela" sdk:n samt HL2-deathmatch släppts

"Half-Life 2: Deathmatch

- New multiplayer game featuring physics simulation system

Half-Life 2/Source SDK

- Includes game code needed to create Half-Life 2/Source MODs

- Ability to edit Half-Life 2 maps

- Maya model exporter

- 3d Studio Max model exporter source code

- Sample MOD with vehicles

Source Updates

- HTTP and non-HTTP map auto downloading functionality

- Enhanced dedicated server logging capabilities

- Various tweaks and fixes

*Also: A Half-Life 2: Deathmatch Map Making Contest has been announced. The winning entry will receive a cash prize of $5,000. Two runner up entries will receive a cash prize of $3,000."

Blir till att sätta sig och mappa när man kommer hem

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jippie! Nu när SDK:n är släppt så måste jag ta upp mitt moddande som jag höll på med för HL1 ett par år tillbaka!

Finns det redan nått ställen för modintresserat folk att samlas och utbyta information?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Jippie! Nu när SDK:n är släppt så måste jag ta upp mitt moddande som jag höll på med för HL1 ett par år tillbaka!

Finns det redan nått ställen för modintresserat folk att samlas och utbyta information?

www.hl2modcentral.com

finns också på #halflife2.dev @ qnet.

Permalänk
Medlem

Finns 2 servrar i hela Europa
Får väl testa själv så länge...

Permalänk
Medlem

Tjohoo! Deathmatch och SDK. Jag tycker det är ett smart drag att starta en tävling. Det sätter lite press på moddarna och ger fler och bättre kartor för alla spelarna. Tjohoo!

Permalänk
Medlem

Nån annan än jag som inte kan starta SDK:n? Jag får upp ett felmeddelande om att den inte kan hitta gameinfo.txt filen och sedan anger den en adress som är fel. Jag har kollat och trippel-kollat och gameinfo.txt ligger i den map som jag har angivit, som förövrigt är en annan man än den dom klagar på...Snurrigt?

Ex.
SDK säger att filen inte kan hittas i
"\steam\nåt\counterstrike" själv har jag skrivit in den riktiga adressen men det verkar programmet ignorera!!

Permalänk
Avstängd

den som gör en bra remake av crossfire får 100 kr av mig!

Permalänk
Medlem

Är HL2 DM kul då? Jag kan inte testa just nu

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Kassa banor, imho, men ack så kul att kasta saker på folk! Det kan inte finnas många spel där det bästa vapnet är ett helt vanligt bord

Permalänk
Medlem

Hoppas nån gör ett varuhus

Kan tänka mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen

#leveldesign @ qnet

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hs187
#leveldesign @ qnet

jag undrar fortfarande var dom håller hus med sin hemsida, den skulle väl ha kommit upp för flera veckor sen?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami

Finns redan ute om du inte har sett det. Leta efter crossfire2/dm_crossfire på servrar. Det är samma bana.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami

Jag gör en, är ju bara ca 5 mins arbete

Permalänk
Avstängd

Även filmer som Star Wars: Episod I läckte ut ETT ÅR för tidigt innan premiär i USA ^^.

Visa signatur

Signatur raderad, se reglerna för mer info.