Permalänk
Medlem

mp3Player - iAudio? JoS? iRiver?

tänker införskaffa mig en mp3spelare då det är tråkig att åka lokaltrafik utan musik..

så frågan är vilken man ska välja.. har läst ganska mycke om olika märke och modell.. dem tre "största" som jag uppfattade var dock iAudio.. JoS.. och iRiver..

bland dessa har jag läste lite om dreas modeller

iAudio U2
JoS MP400
iRiver iFP-7XX

priset har jag tänkt max 3000kr.. 512MB.. samt USB2.0 det är väl de enda krav jag har..

så är det nån därute som kan rekommenderar nåt..

vet att JoS är ett "sätta på sin egen logo" förtag.. sen en massa spelar som ser exakt ut som Mp130.. =P men det behöver ju inte betyda att dem är dåliga för det.. men hur är det med dem två andra märke.. hur ligger dem till i egentillverkning..??

tack för allt hjälp..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

köp iRiver iFP-7XX!!!

Permalänk
Medlem

eller ska jag kanske köpa en iPod mini.. verkar grym bra.. liten.. och 4GB..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

jag har en monolith mx7010 tycker den är super, av de du valt ut tycker jag iaudio u2!

Permalänk
Medlem

Säger som jag alltid gör, iRiver!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rio Karma

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Iriver eller Monolith skulle jag välja

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

iRiver tycker jag har snygg design men äger ingen själv :/

Permalänk
Medlem

Iriver fungerar bra, har en h140 men om jag skulle köpa en ny mindre så skulle jag ta en iPod mini.

Permalänk
Medlem

Gillar iRiver för det fina ljudet och den långa batteritiden.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di

Ja, varför köpa en 512 mb's flash/kort spelare när du kan få 4 gb till samma pris?

Permalänk
Medlem

är rätt så inne på en iRiver nu.. men läste lite i M3.. om att man var tvungen att ha deras program installerad för att överföra låtarna.. stämmer detta.. ni som har denna spelare... iRiver iFP-795

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Avstängd
Citat:

iPod Mini har dåligt ljud!

Satsa på en iRiver.
Sjukt bra ljud och du får alla tillbehören som finns.

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem

iRiver all the way!

.di: Bara om man har IRM-firmware, om man vill få upp spelaren som en flyttbar disk i Den här datorn kan man uppgradera till en UMS-firmware.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

är rätt så inne på en iRiver nu.. men läste lite i M3.. om att man var tvungen att ha deras program installerad för att överföra låtarna.. stämmer detta.. ni som har denna spelare... iRiver iFP-795

Det stämmer inte. Det finns numera en UMS-mjukvara till 700 och 800 serien. Det är i och för sig en alfa men enligt de som testat eller kör den så finns det inget att klaga på.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Meizu E2 1 Gb verkar vara något för dig. Och innan alla börjar whina om att det är ett okänt märke med dåligt ljud kan jag informera om att den har samma chip som iAudio U2, nämligen Sigmatel 3520.

http://www.meizu.se/

Kostar 2449 kr här: http://www.mp3mate.se/catalog/product_info.php?products_id=62...

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

tack för alla svar.. ska testa.. och känna lite på iRiver imorn..

JoBBi.. du vet inte var man kan få testa/känna på en Meizu E2 i Gbg..??

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

iAudio eller JoS är hugget som stucket. Köp den vars design du gillar mest. iRivern är lite äldre och något större, men är å andra sidan billigare och har suverän batteritid. Fundera på om du vill ha ett inbyggt batteri eller inte.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
iAudio eller JoS är hugget som stucket. Köp den vars design du gillar mest. iRivern är lite äldre och något större, men är å andra sidan billigare och har suverän batteritid. Fundera på om du vill ha ett inbyggt batteri eller inte.

jo har tänkt på det med.. det där med inbyggd batteri.. hur är det med dagens uppladdningsbara batterier..?? när börjar dem tappar effekt.. nån som vet..??

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Skulle satsa på en iRiver med tanke på att en del av deras kör med ett AA batteri som räcker länge

Permalänk
Medlem
Citat:

tack för alla svar.. ska testa.. och känna lite på iRiver imorn..

JoBBi.. du vet inte var man kan få testa/känna på en Meizu E2 i Gbg..??

Om man går in på www.meizu.se och sen klickar på återförsäljare så står det att de finns på NK Levi's Store i Gbg. Man kan kolla på dem, men de säljs inte där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var inne där i förrgår, men de skulle inte få in några "känna på"-exemplar förräns idag eller lördag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av covet
Var inne där i förrgår, men de skulle inte få in några "känna på"-exemplar förräns idag eller lördag.

Ok, men kan du skriva lite om hur den verkar när du kollat? Jag är lite intresserad av en Meizu. Tyvärr bor jag i fel del av landet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Annars ett bra val är ju en Creative zen micro.
Är mindre än Ipod mini och den är även snyggare än minin.
Den har ju 5Gbs minne och en hel del mer saker, tycker den är klart bättre än ipod:en ljudmässigt i min mening och har bättre batteritid, och ett löstagbart batteri, och om man köper den innan jul då får man med ett extra batteri!
Kostar bara 2490:-

Permalänk
Medlem

mm.. valet är svårt.. iRiver.. hur bra stämmer speltiden 40h..?? tycker ni som redan har mp3are.. att det är praktis att ha inbygg batteri eller ej..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Min 795a räcker 30-35 timmar på ett 2300 mAh-batteri.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Re: mp3Player - iAudio? JoS? iRiver?

Citat:

tänker införskaffa mig en mp3spelare då det är tråkig att åka lokaltrafik utan musik..

så frågan är vilken man ska välja.. har läst ganska mycke om olika märke och modell.. dem tre "största" som jag uppfattade var dock iAudio.. JoS.. och iRiver..

bland dessa har jag läste lite om dreas modeller

iAudio U2
JoS MP400
iRiver iFP-7XX

priset har jag tänkt max 3000kr.. 512MB.. samt USB2.0 det är väl de enda krav jag har..

så är det nån därute som kan rekommenderar nåt..

vet att JoS är ett "sätta på sin egen logo" förtag.. sen en massa spelar som ser exakt ut som Mp130.. =P men det behöver ju inte betyda att dem är dåliga för det.. men hur är det med dem två andra märke.. hur ligger dem till i egentillverkning..??

tack för allt hjälp..

Du kan få köpa min iAudio 4, 512mb shiny black. Typ bäst.
2000:-

Permalänk
Medlem

Jos 24karat är verkligen lockande :D, annars någon iriver spelare pga grymt ljud och bra speltid.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Min 795a räcker 30-35 timmar på ett 2300 mAh-batteri.

tycker du inte att iRivern känns väldig plastig.. var inne i TeknikMagasinet.. och där fick jag känna på en.. först trodde jag att det var en dummy som den hade för att visa.. men så sa dem att det är den riktiga.. blev väldig förvånad.. men men.. man har ju den för att spela musik och inte show off.. eller klämma på den..

tror att det blir en sånt.. om inte en Meizu E2.. känns väldig bra den spelaren.. fick provlyssna lite.. och den var oki.. "billig" var den oxå.. 1995kr för en 512.. fri frakt.. irivern kostar ju 500kr mer.. och på papper så ska dem vara lite bra.. om man bortse från speltiden..

nån som kan lägga in sista stöten.. valet är just nu mellan iRiver och Meizu..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Avstängd

Satsa på iRiver.

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.