Permalänk
Medlem

Erfarenheter av SHG Computers?

Hejsan

Är det någon som har erfarenheter av SHG Computers laptops http://www.shg.biz/? Verkar väldigt prisvärda men hur är det i kvalitetskänslan och hur är de att handla av? Deras websida lämnar lite kvar att önska. All form av erfarenhet uppskattas.

/H

Permalänk
Medlem

shg skall vara en mycket bra sida att handla från har jag hört.. vet inte hur det är med deras bärbara men det lär nog vara samma som alla andra.. jag ska iaf köpa min komponenter till min nya dator där.. 512 pc400 corsair xms pro och en 2400+ mobile och en subzero och ett abit an7.. sen blir det en hempc i mars nångång.. den andra dator ska jag ha till att tweaka till så mcket jag kan.. vill se vad man får ut ut en sån burk.. det ska bli roligt att se

Visa signatur

San Diego 3700+ @ 3ghz KAB7E 0547 GPAW | MSI NFORCE4 NEO4 | Geforce 8800gt 700/1650/1000 | NorthQ Ufo 120mm | 2x512mb A-data PC4500 2,5-4-4-7 tccd | Silenced Antec amg 1080 | Cooler Master True Power 620W Modular

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
Finns en tråd om dessa
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=37500...

Aha, kanon, tackar för länken. Verkar som de har bra service och allt sådant där. Då över till det andra jag är intresserad av. Är det någon som har erfarenheter av deras laptops. Tänker mer på kvalitetsintryck och sådant som man inte kan läsa sig till. De finns ju tyvärr inte att beskåda IRL någonstans.

/H

Permalänk
Medlem

Tänk på att det finns ett underforum för bärbart numera: http://forum.sweclockers.com/forumdisplay.php?s=&forumid=67

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Tänk på att det finns ett underforum för bärbart numera: http://forum.sweclockers.com/forumdisplay.php?s=&forumid=67

Oj, sorry, rätt ny här, tar frågan där istället. Tack för hjälpen.

/H

Permalänk
Medlem

§3.4 Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

Med risk att någon av dina trådar (I värsta fall båda) låses så råder jag dig att använda sökfunktionen och läsa den klistrade tråden i Bärbart-FAQ'en. Du lär hitta en massa trådar om företaget och dess bärbara datorer. Bara att läsa igenom tråd-översikterna.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Kan bara säga en sak, jag är helt nöjd med min 1.6Ghz m. Radeon 9700 grafikkort. Allt funkar som det ska, förutom Windows 2003 Server, eftersom intel inte har fixat några Drivisar till WLAN kortet. Hur som helst, så är det ett riktigt kap nu när datorerna verkar gå neråt. (2k på ca. 3mån)
Sen kan jag väl bara klaga på en sak till, och det är batteriet... 6cells batteri, det dör nästan snabbare än vad man kan tänka sig. Vet dock inte om det är bättre batteri i 1.7-1.8 riggarna. Men, det är min "erfarenhet" av en SHG/Mitac8050.

Permalänk
Hedersmedlem

Som Laggeman säger, korsposta inte. Vill du ha en tråd flyttad, kontakta en moderator!

Nu är jag snäll och flyttar den här tråden och tar bort din andra, men praxis är att låsa korspostningar ...

Läs vad som gäller - http://forum.sweclockers.com/regler.php!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

jag köpte hela min dator från shg..kan bara säga att dom är mycket snabba, dom var det för mig alla fall ... beställde på måndagen och hade det på onsdagen

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk

9700 mobile kortet som sitter i flera av SHGs laptops, hur bra fungerar det t ex. i Half-life 2? Med inställningar kring medium på det mesta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bottentroll
9700 mobile kortet som sitter i flera av SHGs laptops, hur bra fungerar det t ex. i Half-life 2? Med inställningar kring medium på det mesta

Kör det i 1280*800 med medium o high

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Det fungerar helt ok, med andra ord.
Dock kan man få känslan av "Ghosting" eftersom skärmen inte är så
himla bra. Alltså så att det blir lite halv smet av grafiken...

Permalänk
Medlem

OK skärmen är alltså inte så bra? Hur är det med döda pixlar då? Verkar ju som om shg.biz inte är så sugna på att byta ut laptops när pixlarna är trasiga?

Permalänk

Okej, men problemet med ghosting borde väl kunna avhjälpas med att man kopplar in en extern skärm de gånger man spelar.

Förresten vad menas med att det fungerar ok, betyder det fps kring 60 eller fps kring 30?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
OK skärmen är alltså inte så bra? Hur är det med döda pixlar då? Verkar ju som om shg.biz inte är så sugna på att byta ut laptops när pixlarna är trasiga?

Men sök... det poppar upp fler trådar/frågor om shg:s burkar än det finns sketna dokusåpor på tv.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

tror det börjar bli dags för en SHG faq.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)