Permalänk
Medlem

Egengjort virus...

Hej.
Jag frågade i #sweclockers, men fick lite olika svar och eftersom detta är viktigt så frågar jag här. Även fast jag kanske gör bort mig.
Men måste verkligen veta om denna kille bluffar eller inte, för om ni läser allt så förstår ni varför.

Snackade med en kille tidigare på msn som sa att han skickat virus till mig. Och detta är utdrag av vad han sa.

-"because u have been on long enough to get your ip so i send u a worm that goes through your firewall droping off the package(virus). "

-"all virus scans are usless i just keep changing the mac address of the package so it thinks its a internet file"

sen frågade han: -"you dont know how to check ur router tables do u"
"ok well go through and you should noticce something, it still leaves a trace i cant get it perfect yet "

Och när jag kollade så hade telnetporten öppnats (23) och forwardats till min dator.

Och här är beskrivningen vad viruset gör enligt honom:

"ok the virus starts by curupting your RAM"
"causing your pc to slow "
"then it starts deleting windows files"
"but the best part is the hard drive"
"it causes the hard drive to keep spining, until it cracks."
"hence: Final Flash" <-- virusets namn

Sen sa han att för att ta bort viruset skulle jag ta bort shell.dll
Men det gjorde jag såklart inte.

Nå, bluffar han, eller är det möjligt att göra ett sånt här virus om man kan sina grejer?
Jag har ju tydligen 24 timmar på mig att ta reda på det och ta bort viruset om det nu är så:

"the virus wont cause any problems for atleast 24 hours anyway"

Vore jätteschysst om någon/några kunde svara på denna post.
Jag har norton antivirus, men jag tror inte det skulle säga till ändå om viruset inte är känt. Ingen brandvägg utan en router där bara ett fåtal portar är öppna.

Visa signatur

|| Intel Quad Core i7 @ 2.8GHz || Corsair XMS3 DDR3 1.6GHz 4GB || ATI HD4350

Permalänk
Medlem

Har aldrig hört att ett virus kan ta sönder din hårdvara, speciellt inte hårddisken. Har hört myter om dessa virus men det är bara myter. Så jag tror han bluffar ja.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Låter som sjysst story till b-movie

Permalänk

Tror du kan ta det lungt..
Varför skulle någon lägga inn virus på din dator, och dessutom säga till dig att ta bort något?
Troligtvis vill han att du ska ta bort några filer eller lägga dit några filer, så får du virus

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Tror du kan ta det lungt..
Varför skulle någon lägga inn virus på din dator, och dessutom säga till dig att ta bort något?
Troligtvis vill han att du ska ta bort några filer eller lägga dit några filer, så får du virus

Jo alltså.
Det kanske var liiite mitt fel att han blev lite sur. För jag drev rätt så hårt med han innan. Det var iofs helt hans eget fel, och det var inte speciellt taskigt. Så ett virus var inte precis i samma division som mitt skämt.

Och anledningen till att han sa hur jag skulle ta bort det var att jag smörade lite för han och frågade hur jag kunde ta bort det. Men när han säger shell.dll så är det ju trovärdigt.

Kom på nyss att eftersom han sa att viruset skulle ta bort filer så körde jag en sökning på alla filer på min windows-partition. Ska kolla imorrn och se om antalet sjunkit, då vet jag ju att han inte bluffade..

Visa signatur

|| Intel Quad Core i7 @ 2.8GHz || Corsair XMS3 DDR3 1.6GHz 4GB || ATI HD4350

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibson
Jo alltså.
Det kanske var liiite mitt fel att han blev lite sur. För jag drev rätt så hårt med han innan. Det var iofs helt hans eget fel, och det var inte speciellt taskigt. Så ett virus var inte precis i samma division som mitt skämt.

Och anledningen till att han sa hur jag skulle ta bort det var att jag smörade lite för han och frågade hur jag kunde ta bort det. Men när han säger shell.dll så är det ju trovärdigt.

Kom på nyss att eftersom han sa att viruset skulle ta bort filer så körde jag en sökning på alla filer på min windows-partition. Ska kolla imorrn och se om antalet sjunkit, då vet jag ju att han inte bluffade..

Bara komm ihåg att det finns filer som blir bortagna av windows... Temp filer t.ex kan ju bli borttagna, och evt också kan lite filer ifrån Temporary Internet Files bli borttagna osv.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Bara komm ihåg att det finns filer som blir bortagna av windows... Temp filer t.ex kan ju bli borttagna, och evt också kan lite filer ifrån Temporary Internet Files bli borttagna osv.

Inget tas väl bort om man inte rensar cachen eller temp kataloger?
Men ska tänka på det.

Visa signatur

|| Intel Quad Core i7 @ 2.8GHz || Corsair XMS3 DDR3 1.6GHz 4GB || ATI HD4350

Permalänk
Medlem

det enda som jag hört angående virus och hårdvara som skadas var en lärare på UU som berättade om ett "experiment" han gjort i unga dar.

(nu kanske inte alla termer blir rätt, men ha lite överseende med det)
Det som då hända var att viruset formaterade hårddisken men skrev inte dit några begränsningar för sektorer osv. Vilket resulterade i ett enda långt spår. Resultatet är att hårddisken blev oandvändbar.

Min högst personliga åsikt är att killen driver med dig, försöker få dig att reagera kraftigt på hot. Men jag förstår att du jobbar på problemet.

Lycka till

Permalänk
Medlem

Jag tror du kan vara ganska lugn
Lät som väldigt mycket skitsnack från denna personen. Han verka inte veta vad han snackade om... försökte säkert bara skrämmas.
God Natt!

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det här för bullshit
-"all virus scans are usless i just keep changing the mac address of the package so it thinks its a internet file"

MAC (media access control) är det som varje nätverksenhet har, alla paket du får från internet kommer din routers MAC-adress eftersom den var den senaste som behandlade paketet. Likaså ute på nätet så att säga. Lät som killen tror att det spelar någon roll att han ändrar MAC-adress när han skickar paketen. Pö!

Jag tror det är rent skit.
Korruptera ram-minnet. Bah! Om något sker så krashar programmen eller windows, eller så klarar någon felhantering upp det. Det lär inte bli segare och segare bara.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Om du tror på vad den killen sa till dig så kan jag kanske sälja Ölandsbron till dig oxo...

Permalänk
Medlem

Höjden av dumhet är att köpa ölandsbron.

Visa signatur

Johan Benjaminsson
processor: P 266, GFX: voodoo5 5500, HDD: 2*3 GB SDRAM:128 mb

Permalänk
Medlem

Bullshit var ordet.

Vill gärna veta hur han får ihop att hårddisken spricker när den snurrar. Den SKA snurra. Blir lite svårt att läsa och skriva till den om den står still...

Permalänk
Medlem

Det enda viruset är det han säger. Han vill få dig att radera systemfiler som shell.dll för att du ska sabba ditt windows.

Förövrigt så om du raderar shell.dll så lär inte drag en drop fungera så bra:

For example, Shell.dll provides the Object Linking and Embedding (OLE) drag and drop routines that Windows and other programs use.

Från:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;87934

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Bullshit var ordet.

Vill gärna veta hur han får ihop att hårddisken spricker när den snurrar. Den SKA snurra. Blir lite svårt att läsa och skriva till den om den står still...

Menar nog att "viruset" skulle få den att snurra snabbare än vad den är gjord för och på så sätt spricka. Som CD-skivor i för höga hastigheter.
Intuitivt känner jag att det behövs nog brak många procent mer för att en 7200:are ska gå sönder av att snurra för snabbt (tänker bara på skivorna). Sen så är det ens frågan om det går att reglera det där via program alls.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

För att få skivorna att snurra snabbare behövs mer spänning. Motorn som driver skivorna går på 5v eller 12v. Tveksamt om det finns något spänningsregulator imellan, även om det fanns det så tror jag att spänningen till motorn styrs helt av hårdvara utan mjukvarukontroll. Så du kan vara rätt så lugn.

Permalänk
Medlem

HAHA! Roligast idag. Sprickande diskar? HAHA

Hur går det? Hotar han dig fortfarande? =P

Permalänk
Permalänk
Medlem

En liten update kanske vore på sin plats då det gått 24 timmar nu.
Inget har hänt
Jag känner mig lite dum, men bättre fråga om man är osäker.

Fast jag funderar fortfarande på hur han lyckades öppna upp port 23 på min router, att hänvisa till just min dator på nätverket. Tog iofs bara 5 min att knäcka just det passwordet med bruteforce, så nu har jag bytt till ett som är betydligt längre

Visa signatur

|| Intel Quad Core i7 @ 2.8GHz || Corsair XMS3 DDR3 1.6GHz 4GB || ATI HD4350

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Låter som sjysst story till b-movie

One man.
One hard drive.
24 hours...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.

One man.
One hard drive.
24 hours...

haha.. dagens

Visa signatur

|| Intel Quad Core i7 @ 2.8GHz || Corsair XMS3 DDR3 1.6GHz 4GB || ATI HD4350

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibson
En liten update kanske vore på sin plats då det gått 24 timmar nu.
Inget har hänt
Jag känner mig lite dum, men bättre fråga om man är osäker.

Fast jag funderar fortfarande på hur han lyckades öppna upp port 23 på min router, att hänvisa till just min dator på nätverket. Tog iofs bara 5 min att knäcka just det passwordet med bruteforce, så nu har jag bytt till ett som är betydligt längre

Men kan den administreras från WAN-porten. En del kan inte det och en del har inställning för det.
Andra tanken jag får är UPnP, att din dator har begärt till router att den vill ha den porten och routern har öppnat den. Men då måste den här killen ha kommit åt och gjort något på din burk...
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_plug-and-play

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Nästan så att man vill jävlas med killen :D. Vad är hans msn? tss :P.
Jag har gjort ett virus som gör att du kan steka ägg på prollen.

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]