Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Eheim 1260 anslutningar.

Tjena.
Nån som vet vad det är för anslutningar på en Eheim 1260? Stog att det var olika på in och utgång. Läste på nåt forum att det går att byta ut den ena så båda blir 1/2. Nån som har nån erfarenhet och lust att sprida lite ljus?

Thnx

Visa signatur

A64 SanDiego 3700+, 1024 CZ BH6
Asus 7800GTX
DFI NF4 Ultra-D

Permalänk
Medlem

Köpte presis en likadan pump, och det är större diameter på den ena nippeln, men det e bara o gå in på närmase vvs affär o köpa passande. Passande på att byta både eftersom det kändes säkrare med metallnipplar än av plast.

Gängorna är även olika men det e bara o ha med orginalnipplarna så hittar de rätt åt dig

Den ena nippeln är 1/2 tum, den andra större.

Permalänk
Medlem

ok. Då verkar det ju inte ställa till med några större problem iaf då.
Tack för svaret. Hur funkar den här pumpen i övrigt. Ljudnivå, prestanda osv. Vad kör du den i för setup*?

Visa signatur

Asus 7800GTX
DFI NF4 Ultra-D

Permalänk
Medlem

Den funkar alldeles utmärkt, kör den med Dangerden RBX block till cpun och maze 4 till gpun, har ävenblock till mina hds inkopplade. Har dual heatcore som radiator. Cputemp ligger runt 33 med fläktarn på 5V någont klockad när jag när jag bara surfar o laddar hem lite saker.

Ljudnivån på den är riktigt låg om du isolerar den från vibrationer.
Om du ställer den direkt i chassit så låter vibrationerna ganska mkt, har den på en dubbelvikt stolsdyna som temporär lösning, och det funkar mkt bra

Permalänk
Medlem

Snarlik min setup då. Kör TDX+maze4 NB+Dual Heatercore. Funderar på att slänga in en NV68 från dangerden oxå men den är ju så förbannat dyr.

Visa signatur

Asus 7800GTX
DFI NF4 Ultra-D