Samsung Syncmaster 913N 19 Tft 8ms

Permalänk

Samsung Syncmaster 913N 19 Tft 8ms

Fick info idag om att Samsungs nya 19 tummare med responstiden 8ms ska släppas i mitten av december.

Kontrasten 800:1

Responstiden 8ms

BVinkeln... 160 grader

16.7 milj färger...Mycket fin..Kommer kosta runt 5000 spänn.

http://www.itonline.ch/news04/1111-samsung-monitore-913n.html

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk

Såg den idag på jmedata.se, släpps 041220 enligt sidan. Blev lite sugen måste jag säga. Står mellan den och Viewsonic VX912.

Permalänk
Medlem

Ser dock illa ut för de som tänkt sig en under granen:

http://www.behardware.com/news/7050/Samsung-913Nnext.html

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem

men ush vad tråkigt utseende på den

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

haha, riktigt fin tycker jag, jag gillar stilrena produkter och denna hade fina specs. också tycker jag. Det kan bli min nästa skärm

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem

193p e en skärm som jag e sugen på antar att det nya tft matrisen kommer oxå med 193 skalet...i så fall käper jag en sådan

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
men ush vad tråkigt utseende på den

Mmm, håller med, den såg faktiskt lite trist ut, rund fot och så.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Köpte den idag. Återkommer senare. 4795 på Jme Data.

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ_EDDIE88
Köpte den idag. Återkommer senare. 4795 på Jme Data.

Väntar med spänning på utförlig recension

Håller med DST - den perfekta skärmen vore den stilrent snygga 193p, men med 8ms.
Det kanske kommer en sådan?

Permalänk

Beställde men efter att ha läst på samsungs sida ...i frankrike framgår det att den har analog och ingen dvi, blev mycket besviken eftersom jag redan beställt. Är det nån stor skillnad mellan Dvi Och Analog?

Min nuvarande skärm är analog men jag har en adapter och den är kopplad till dvi utgången på grafikortet- gör det den till en digital signal då eller bölir signalen analog när den går till monitorn. Kan bara säga att jag har en mcyket skarp bild på min 15 tummare.

Om det är väldigt stor skillnad avbeställer jag skärmen. Det står d-sub 15 under spec?

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk

8- eller 6bitpanel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ_EDDIE88
Beställde men efter att ha läst på samsungs sida ...i frankrike framgår det att den har analog och ingen dvi, blev mycket besviken eftersom jag redan beställt. Är det nån stor skillnad mellan Dvi Och Analog?

Min nuvarande skärm är analog men jag har en adapter och den är kopplad till dvi utgången på grafikortet- gör det den till en digital signal då eller bölir signalen analog när den går till monitorn. Kan bara säga att jag har en mcyket skarp bild på min 15 tummare.

Om det är väldigt stor skillnad avbeställer jag skärmen. Det står d-sub 15 under spec?

Jag har en Samsung 193P med DVI och analog ingång. Jag har två datorer inkopplade till samma skärm och kan enkelt växla ingång fram och tillbaka och jag märker knappt någon skillnad alls i kvalitet mellan DVI och analog. Så det är nog inget du behöver hänga läpp för tror jag.

Permalänk

Hur stor skillnad är det praktiskt mellan 16,2 och 16,7 milj färger? Ser man stor skillnad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ_EDDIE88
Beställde men efter att ha läst på samsungs sida ...i frankrike framgår det att den har analog och ingen dvi, blev mycket besviken eftersom jag redan beställt. Är det nån stor skillnad mellan Dvi Och Analog?

Min nuvarande skärm är analog men jag har en adapter och den är kopplad till dvi utgången på grafikortet- gör det den till en digital signal då eller bölir signalen analog när den går till monitorn. Kan bara säga att jag har en mcyket skarp bild på min 15 tummare.

Om det är väldigt stor skillnad avbeställer jag skärmen. Det står d-sub 15 under spec?

Om det är stor skillnad på digital och analog beror mycket på märke och modell verkar det som.

Om du inte har en dvi-in på skärmen så är det en analog signal som når skärmen.

Permalänk
Medlem

har för mig att 710t visar max 16.2 miljoner färger, e inte säker dock, får la kolla upp det sen men tyckte iaf att färgerna såg lite bleka ut inte alls lika fylliga som på ex 173p/193p.....

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Efter att ha mailat Samsungs produktchef när det gäller bildskärmar i norden. Funderar jag på att avbeställa skärmen. Den är tydligen analog och har tco 99 märkningen. Annars är specifikationerna väldigt bra, nån som tycker jag ska köpa den ändå?

Är det så j...vla cyket skillnad på dvi och analog signal när det gäller tft?

Och är tco 99 märkbart sämre?

Bifogar brevet"

Hejsan,

Det stämmer att den är analog och TCO´99. Den första som kommer nu har simple stand som är vinklingsbart, den i januari kommer att ha höj- och sänkbar fot.

Mvh Petra

_______________________________________________
Petra Johansson, Product Marketing Manager Monitors
Samsung Electronics Svenska AB
Box 713, S-194 27 Upplands Väsby, Sweden
Visiting address: Johanneslundsvägen 2
Tel: +46 (0)8 590 966 21, Fax: +46 (0)8 590 966 50
Mobile: +46 (0)703 72 67 00
E-mail: petra.johansson@samsung.se
http://www.samsung.se

SAMSUNG DIGITall - Everyone's invited!

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk
Medlem

Rekommenderar helt klart DVI, på de skärmar jag kört tycker jag mig absolut se skillnad. Och sen om skärmen inte har höjbar fot, så tycker jag helt klart du skall vänta till januari, den nya revisionen kanske har DVI också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ_EDDIE88
Och är tco 99 märkbart sämre?

Förmodligen är anledningen till att de inte uppfyller TCO03 kraven är pga att det inte går att justera höjden på skärmen.

Permalänk

Avbeställde skärmen. Det kommer tydligen ut en ny version i Januari, denna version är begränsad. Men skärmen är säkert bra med ana-loga, men lika bra o vänta.

Skulle köpt Benqs 8ms...Jag väntar på en ny samsung eller nått annat bra märke.

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ_EDDIE88
Avbeställde skärmen. Det kommer tydligen ut en ny version i Januari, denna version är begränsad. Men skärmen är säkert bra med ana-loga, men lika bra o vänta.

Skulle köpt Benqs 8ms...Jag väntar på en ny samsung eller nått annat bra märke.

hmm.. ny version? de måste ja har missat... vad ska denna nya version ha då och när kommer den?

Visa signatur

Been leveling up since 1983