Permalänk
Medlem

Tror ni tomten fixar detta???

Nu ringer jag snart och beställer!

Tänkte rådfråga expertis först så att jag inte gör nåt snedköp.

De flesta av er tänker nog rekommendera AMD64 samt ett Nvidia 6600GT istället men jag lyssnar inte på det örat Så ni vet...

- Intel P4 540J 3,4GHz

- MSI 925X NEO Platinum-54G Moderkort S775 eller Asus P5AD2 Deluxe Intel 925X ???

- Plextor DVD-brännare PX-716A

- 2 st Hitachi 250 Gb Vancouver III

- 1 st Western Digital Raptor 36 Gb

- Sapphire X700 Pro 256Mb

- Sony DVD-ROM

- Sony Floppy

- Logitech MX1000 Mus

- Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium m. fönster

- Fortron/Source Nätaggregat EPS 550W

- OCZ EL DDR 2x512MB PC3200 400MHz Enhanced Latency Platinum Edition Rev 2. (Eller ska jag välja billigare minnen och satsa på 2x1024???)

Vad tror ni? Tacksam för synpunkter.

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem

Eftersom du inte lyssnar på det örat ang 6600 & AMD64 så finns det bara en (eller 2) saker att nämna, har du råd till 74 gb raptor så välj det för den är både snabbare och tystare än 34gb varianten. Det andra är ...

MUMS !

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Hehe, vet inte riktigt hur jag skall tolka mumset...

Nu blev jag 700 spänn fattigare tack vare dig! Blir ingen julklapp till grabben i år

Har du nån länk där jag kan få det bekräftat? Att 74:an är snabbare och tystare.

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem

Om inte annat så är det coolare att ha en 74Gb Raptor

Visa signatur

P4 3,6Ghz - 2Gb ram - X800XT-PE 256Mb - 2x200Gb SATA - WD Raptor 74GB S-ATA 8MB 10K RPM **Exet fick ta datorn - använder nu laptop** [spoiler]PS3 :)[/spoiler]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doxie
Om inte annat så är det coolare att ha en 74Gb Raptor

Doh!

Vad har du för minnen? Ser att du har 2Gb RAM... Coolare än 1Gb

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo
Hehe, vet inte riktigt hur jag skall tolka mumset...

Nu blev jag 700 spänn fattigare tack vare dig! Blir ingen julklapp till grabben i år

Har du nån länk där jag kan få det bekräftat? Att 74:an är snabbare och tystare.

WD74R har lägre söktid än lillebror, tystare vet jag inte eftersom båda roterar i 10000 rpm

samt att 74ans lagringskapacitet är nog i minimum för en håddisk. 36gb lagrar man inte mycket på förutom operativsystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo
Hehe, vet inte riktigt hur jag skall tolka mumset...

Nu blev jag 700 spänn fattigare tack vare dig! Blir ingen julklapp till grabben i år

Har du nån länk där jag kan få det bekräftat? Att 74:an är snabbare och tystare.

Jag har bara läst det av använadre här på sweclockers. Vissa påstår även att 74gb är snabbare än 2st 34gb i raid0. Det har jag dock inte sett ngt test på.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f#ect
WD74R har lägre söktid än lillebror, tystare vet jag inte eftersom båda roterar i 10000 rpm

samt att 74ans lagringskapacitet är nog i minimum för en håddisk. 36gb lagrar man inte mycket på förutom operativsystem

Har för mig att Raptorn fanns med på nordichardwares round-up. Kommer dock inte in där nu...
Nån annan? www.nordichardware.se

Och tanken var att ha enbart systemet på Raptorn. Resten bör väl få plats på övriga 500 Gig, ett tag iaf..?

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem

vad ska du med 500gb till ?

lycka till att installerar om allt efter formatering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f#ect
vad ska du med 500gb till ?

lycka till att installerar om allt efter formatering

Hehe, ungefär så tänkte jag sist jag köpte dator. Då var det en 40Gb plus två 80Gb. Gissa vad som är knôkafullt idag...

En timmes DV blir ungefär 12 Gb, sen kan du ju räkna själv. Å nån "installation" blir det ju inte tal om eftersom det mest är lösa filer på D: & E:

Men visst, tänk dig en defragmentering på en 250 Gb. Tar en stund...

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem

bara så du vet jag är en gammal intel älskare men jag har sett ljuset!!! AMD ÄR BÄTTRE NU!!!

Visa signatur

Go out into world...?
Sound scarry!
Are ther yummier frogs ouside?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f#ect
vad ska du med 500gb till ?

lycka till att installerar om allt efter formatering

Tss lätt att allt ligger på C:\.

Ligger på ca 1.3 TB på min server, när jag formaterar om så tar jag knappast bort allt

Permalänk
Medlem

Min 400Gb tar ca 2 år att formatera om du gör en långsam

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att du köper bättre kylfläns än den boxade. Intel blir VÄLDIGT varm. Bra mycket varmare än AMD. http://www.tomshardware.se/cpu/20041114/index.html

De här två meningarna går inte ihop:
"Tänkte rådfråga expertis först så att jag inte gör nåt snedköp.

De flesta av er tänker nog rekommendera AMD64 samt ett Nvidia 6600GT istället men jag lyssnar inte på det örat Så ni vet..."

Men Intel är ju hyfsat bra också.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE