Fusk till HL2 [spoilers]

Permalänk

Fusk till HL2 [spoilers]

Jag vill fuska mig fram den där super gravity gun som man får i slutet av spelet.

Sv_cheats 1 är det först, sen är det give weapon_...
Vad heter själva bössan då?

Visa signatur

Asus P5Q / C2D 3.0 GHZ / Corsair 4GB DDR2 / Asus 5850 1GB / ~4 TB HD

Permalänk
Avstängd

sv_cheats 1
map d3_citadel_03
changelevel d1_trainstation_01
give weapon_physcannon

t ex

Permalänk
Medlem

Vad tråkigt att fuska en massa, spela spelet i stället. Annars är det väl som personen ovan skriver.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nudel
Vad tråkigt att fuska en massa, spela spelet i stället. Annars är det väl som personen ovan skriver.

Har man klarat av spelet så vill MAN ha gravityGun V2.0 i början... trust me

Permalänk

Härligt!
Skitroligt med den bössan i början av spelet.

Visa signatur

Asus P5Q / C2D 3.0 GHZ / Corsair 4GB DDR2 / Asus 5850 1GB / ~4 TB HD

Permalänk
Medlem

tyvär så är inte /give weapon_physcannon

sista vapnet =(

Permalänk
Medlem

KAn man lägga till så att man får bilen ?

hehe skulle va kul att åka runt me den i början på torget utanför tågstationen samt om man kunde kasta runt lite folk me super gravity gun

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

No damage: god
Never Die: buddha
Infinite power for your suit: infinite_aux_power
All weapons and ammo: impulse 101
Kill all npc’s in the area: npc_kill
Enemies don’t attack: notarget
Walk through walls: noclip
Spawn a scout car: ch_createjeep
Spawn an airboat: ch_createairboat
skulls: impulse 102

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk

dammit! ^^ sv_cheats 1?

Impulse 82 < biL?

give weapon_physgun
give weapon_physcannon
? ^^

Permalänk
Medlem

Hur får man fram consolen då ?

Visa signatur

/gurra

Permalänk

Gah nu vart jag spoilad :((

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

de funkar inte o fuska fram v2.0 du måste börja i slutet där du har den o sen använda Changelevel "map" tillbaka tilll början så får du behålla den

Permalänk
Medlem

såg en inställning vid keyboard i options som hette advanced o där kunde man kryssa i om man villa ha ~ eller liknande som console typ.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

hö klicka på HL2 i steam => properties => "launch options" skriv "-console"
bind "\" "toggleconsole" så får du § till consolknapp, lägg i cfg:n för att alltid ha det så.

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

säkert

Det funkar ej

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsipant
dammit! ^^ sv_cheats 1?

Impulse 82 < biL?

give weapon_physgun
give weapon_physcannon
? ^^

physgun funkar inte och physcannon är den vanliga gravity gun. hur fuskar man till sig den blåa egentligen?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Fyfaaan va roligt det är med gravity gun i slutet, slänga runt alla soldater med den där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yabbish
physgun funkar inte och physcannon är den vanliga gravity gun. hur fuskar man till sig den blåa egentligen?

Det står i tråden.

Gör precis som "iori yagami" besvkrev.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk

Super gravity gun kan enbart fås på den sista banan.
börja med att skriva sv_cheats 1 i consollen.
följt av map d3_citadel_03.
När citadel laddat klart får du super gravity gun, sen är det bara att använda changelevel till att byta till vilken karta som helst. Super gravity gun stannar hos dig.

Visa signatur

Asus P5Q / C2D 3.0 GHZ / Corsair 4GB DDR2 / Asus 5850 1GB / ~4 TB HD

Permalänk
Medlem

Finns det ingen inställning/fusk som gör att man kan använda bugbaits exakt när man vill? Tyckte nog det var det absolut häftigaste i spelet! Om inte det finns vad heter banan där man får bugbait?

Permalänk

Jag har ett problem. Och det är att jag inte kan få fram konsollen när jag spelar. Jag får upp den när jag startar spelet men sedan när jag tar bort den kan jag inte få fram den igen....

Någon som har tips om hur detta kan lösas?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Binda "\" till toggleconsole i din config.
Filen ligger i Steam\SteamApps\din_user\half-life 2\hl2\cfg

Visa signatur

Asus P5Q / C2D 3.0 GHZ / Corsair 4GB DDR2 / Asus 5850 1GB / ~4 TB HD

Permalänk
Medlem

ta inte bort den när du ska spela så ere bara att escapa sen så har du den framme

Visa signatur

//Dhenniz
"ASUS A6U laptop"