Permalänk
Medlem

SN41G2B/200W PSU + GeForce 6800LE

Hej.

Jag har en Shuttle SN41G2B och nu känner jag att det är dags att införskaffa ett nytt grafikkort. Just nu använder jag den inbyggda grafikkretsen. Men nu vill jag köpa ett Leadtek Geforce 6800LE.

Men då kommer ju problemet att jag bara har det 200Ws nätagg som följde som standard.

Datorn består just nu av en Barton2500+CPU, och två minnesmoduler samt 3 hårddiskar.

Så min fråga är om man kan räkna med att nätaggregatet klarar av ett 6800LE utöver detta?

Om det inte skulle göra det kommer det då att funka med ett Shuttle PC40 SilentX PSU 250W?

Jag har sökt endel och det verkar som att det är en chansning, kan funka och det kan inte funka. Skulle gärna höra lite egna erfarenheter från nån med 6800LE och Shuttles 200W (PFC) eller SilentX 250W.

Och sen en fråga till, dum kanske men men; får ett Leadtek 6800LE plats i lådan?
Jag utgår från det..

Vet att liknande frågor har varit uppe förut men jag tänkte att det kanske finns "nya" svar..

Tack på förhand.

Visa signatur

[i7 2600K] [Asus SABERTOOTH P67] [8GB Corsair VENGEANCE] [Corsair TX 650W V2] [Asus GTX570 DirectCU II]
[Intel 120GB 510 Series] [NZXT H2 Silent Midtower] [LG IPS226V-PN]
What's that number for 911 again? -Homer J Simpson

Permalänk
Medlem

Som sagt det är lite av en chansning. De tända du kan göra för att vara säker är att testa. Går det inte så sälj dina hd:s och köp en stor istället så då borde det fungera iaf med 250w nätagget.

Kortet 6800LE kommer att få plats.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Får nog bli att göra en chansning då. Värsta scenariot är väl om det inte funkar och man sen köper ett 250W och det inte funkar då heller. Då har man ju köpt ett nätagg som man inte behöver samt ett grafikkort som man kan spika upp på väggen eller nåt.

Tackar för svaret Frantic.

Visa signatur

[i7 2600K] [Asus SABERTOOTH P67] [8GB Corsair VENGEANCE] [Corsair TX 650W V2] [Asus GTX570 DirectCU II]
[Intel 120GB 510 Series] [NZXT H2 Silent Midtower] [LG IPS226V-PN]
What's that number for 911 again? -Homer J Simpson