Frågor ang att bygga in datorn i datorbordet.

Permalänk
Medlem

Frågor ang att bygga in datorn i datorbordet.

Jag tänkte bygga in datorn i datorbordet.

Men jag är inte så vass på saker som rör el och sånt.

Är det nått jag bör tänka på när jag skruvar fast moderkortet? Jag tänkte använda koppar fästena som sitter i chassit orginal och fästa moderkortet med.

Datorbordet är helt i trä.

Hur är det med Jordningar och sånt?

Tacksam för svar!

Mvh\\Steve Aka Dr3am3r

Visa signatur

”CITERA mej, annars dör jag"

Permalänk
Medlem

va jag vet så leder trä inte ström... men ja kan ha fel...

Visa signatur

/Kolle

Permalänk
Medlem

Jag undrar främst om hur det blir med jordningar mm... Är det bara att skruva fast skiten och trycka på on?

Visa signatur

”CITERA mej, annars dör jag"

Permalänk
Medlem

njae.. de e bara å skruva fast, koppla in sladdar och dyl och Sen trycka på on.. om de funkar kan jag inte säga

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Jag byggde bara in allt i en låda och tröck på knappen så funkade det när jag hade datorn i en låda.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Fan va gött Får tacka för alla svar

Visa signatur

”CITERA mej, annars dör jag"

Permalänk
Medlem

jag har kört flera datorer då alla delar har legat löst på en trä skiva, haf dessutom byggt ett chassi i bara trä funkar fin fint...

// Micke