Permalänk
Medlem

Billig DVD-spelare som klarar DivX och Xvid

http://www.pcaction.se/ säljer dom Technica DVX551 DVD-spelare för 965:- men om man knappar in rabattkoden DMPG411 när man kommer till kassan så får man den för 749:- istället och det är ju inte fy skam

Undrar bara om det är nån som vet nåt om den spelaren? Funderar på att köpa den men har en "vanlig" DVD-spelare och en som klarar DivX så enda anledningen till att köpa Technica DVX551 är för att även ha Xvid-stöd.

Sen antar jag att det inte går att uppgradera DivX och Xvid-stödet som man ska kunna göra på spelarna från KISS.

Permalänk
Medlem

Köpte just en centrum 350 från netonnet åt föräldrarna, den funkar ruskigt bra faktiskt. Har spelat upp allt jag gett den.

Permalänk
Medlem

Den såg inte så dum ut heller men den är 50:- dyrare + att du får det fraktfritt ifrån pcaction.se så får se om jag köper en sån eller inte.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.inet.se/index_main.asp?p=5801032

Polaren har en, fungerar bra.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Den var ju helt klart mer intressant och priset är ju inte så förskräckligt högt heller för en spelare som man kan uppgradera när det kommer nyare versioner av div codecs så några år bör den ju kunna ligga på topp i det hänseendet.

Permalänk
Hedersmedlem

Kom just på att denna tråd ligger i fel forumsdel.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Köpte en sån här för några dagar sedan , klockren ! - kommer patch i slutet av månaden för att klara av subs på DivX
Kostar bara 688:-

Tangent DVD/DivX-spelare D400
DVD-spelare för de flesta skivor och format t.ex. JPEG, MP3, MPEG-4/DivX v3,11 och både plus och minus DVD-skivor. Komponentutgång med progressiv scan och en VGA-utgång för bästa bildkvalité.

http://www.brl.se/

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

Klarar dessa spelare subs?
Tösabiten har en Philips dvd737, kostade typ 2000 ny. Men i den blir subsen gula och det är fult.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
http://www.inet.se/index_main.asp?p=5801032

Polaren har en, fungerar bra.

Har en likadan och den fungerar bra har dock hängt sig ibland, men bara att dra ut sladden och stoppa i den igen så funkar det nästan alla filmer jag prövat har funkat utom de som är kodade med Q-Pel eller något liknande heter det...

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Har hört att Kiss spelarna funkar bäst. Centrum har också fått bra kritik.

Visa signatur
Permalänk

Många jag känner har köpt DVDspelare som "klarar" DivX... 600 Kr eller 700 Kr
men i slutändan så håller dom inte måttet, nu har flera bytt till "riktiga" DVDspelare typ JVC, Sony mfl. kostar lite mer, men har i gengäld bättre komponenter. Det går tex lika bra att bli av med körkortet i en Porche som i en Skoda... men vilken håller högst kvalité.
Så.... sluta lura er själva och köp en riktig DVD från första början...

Permalänk
Medlem

Jag har en Centrum Gemini 340.. Köpte den när den kom precis.. Fungerar skitbra! Tar allt jag matar den med.. Har spelat alla DivX och Xvid-filmer jag matat den med.. Även DVD-filmer.. Dock brukar jag köra mina vanliga DVD-filmer i min Pioneer DV-444..
Men som sagt.. I Centrumen behöver man t.ex. inte bränna en SVCD som en SVCD utan man kan bränna den som en datacd och den känner av och kan spela upp filmen ändå.. den läser MP3, även när de är lagrade på en DVD-skiva o.s.v.. Klarar att spela upp subs. Subsen blir svarta med vit text om jag inte minns fel.. Det blir iallafall inte gult
Man kan till och med bränna in subsen på en cd och sen ha filmen på en annan cd.. För undertexten läses in i ett rom-minne.,
Jag har en hel del DivX-filmer men jag har inte några subtitles på dem.. Det tänkte jag inte på när jag brännde dem en gång i tiden.. Så nu är det bara att ladda ner och bränna ut subsen till filmen på en CD-RW skiva eller nåt och sen så startar man den, väljer subtitle och sen drar man ut CD:n och sätter i film-cd:n istället.. Och vips så har man text

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Några alternativ finns det ju men men får kolla in den där Centrum lite mer då den verkar intressant och du -=fredrik=- har inte haft några problem med din som t.ex att den har hängt sig som F4ke har erfarit med sin KISS DVD-spelare?

Permalänk
Medlem

Köp en centrum av valfri modell, 340 är grymt billig nu och om du har behov av progressive scan så inhandlar du en 350.

Permalänk
Medlem

Update för er som har undrat:

Var in till Lidl i Kumla och såg att dom sålde DVD-spelare som t o m klarar Xvid och subs så köpte naturligtvis en Silvercrest KH 6507 som den heter.

Har nyligen provat med Xvid-formatet och det verkar den klara av så ska senare prova om den klarar av subs men det blir av rent akademiskt intresse då jag hänger med hyffsat bra på engelska

Gav 799:- och då tog jag en svart för att den ska bättre smälta in bland dom övriga stereo-grejerna.

Enda nackdelen jag har märkt är att tillverkaren inte har tänkt på att klistra dit något under på spelaren så den inte glider iväg när man trycker på en frontknapp men det fixar jag senare och fjärr är ju med så att så där ofta lär man väl inte trycka på frontknapparna förutom fjärrens

Permalänk
Medlem

Har förläst mig på DVD-spelare på Dvdforum.nu och de flesta där är eniga om att Technicas 551-spelare är mycket bra. Finns en lång tråd där om framsteg med firmware och dylikt.

Centrum tycker jag verkar vara skräp, okej, den spelar nästan allt, men den hänger sig ofta och den är väääldigt seg. Detta lider iaf kompisens exemplar av...

Jag rekommenderar Technicas spelare, samma som Lumatron som sålts på Coop/Konsum.

Själv har jag en Philips DVP-630 för ca 1200 som jag är ganska nöjd med. Sega menyer och vit text på subbade Divx/Xvid-filmer drar ner betyget.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Centrum tycker jag verkar vara skräp, okej, den spelar nästan allt, men den hänger sig ofta och den är väääldigt seg. Detta lider iaf kompisens exemplar av...

Då kan jag kontra med att mitt exemplar aldrig hängt sig.

Permalänk
Medlem

inget kommer i närheten av xbox+xbmc om vi snackar funktioner/kvalitet tycker jag, men jag är oxo biased.

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Medlem

Nej såklart inte men en xbox+hdd+chip kostar också lite mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elemental
Många jag känner har köpt DVDspelare som "klarar" DivX... 600 Kr eller 700 Kr
men i slutändan så håller dom inte måttet, nu har flera bytt till "riktiga" DVDspelare typ JVC, Sony mfl. kostar lite mer, men har i gengäld bättre komponenter. Det går tex lika bra att bli av med körkortet i en Porche som i en Skoda... men vilken håller högst kvalité.
Så.... sluta lura er själva och köp en riktig DVD från första början...

I Technica/Lumatrons spelare sitter samma chipset som i bla Yamahas och Philips senaste spelare. Så i detta fallet är det skalet och märket som kostar.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Jag köpte en gemini 350 igår. Den funkar bra än så länge och bilden och ljudet är enligt mej mycket bra.
Dock är det ett LITET problem, bilden blir svartvit på TV:n
Hoppas verkligen att det funkar genom videon (scart) samt till projektorn (komponent) annars blir jag inte särskillt glad

Permalänk
Medlem

kan rekommendera centrum från netonnet, ta vilken som helst utav gemini
alla är uppgraderingsbara, uppgraderingarna finns på netonnet´s hemsida, bara o ta ner, zippa upp lägga på cd, sen sköter spelaren resten
billigaste kostar 699:-

etermos

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än slå ett slag för Pioneers billiga modell, DV-470.. uppgradera från 565A för jag behövde progressiv PAL för projektorn..

grymm bild för de ca 1200-1300 den kostar, för att inte tala om ljudet som den fick bäst i test på av antingen m3 eller mikrodatorn, minns inte..

den är i vilket fall identisk med storebror, 575A, bara att den saknar dvd-audio och sacd och inbyggda dekoders. men vem behöver inbyggd dekoder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez

låter som ett S-Vhs problem, mer än en scart på tvn? testa den andra. bara en scart?
Då stödjer den ej Svideo

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pike2k
låter som ett S-Vhs problem, mer än en scart på tvn? testa den andra. bara en scart?
Då stödjer den ej Svideo

Du menar väl S-video?

Tyvärr är det inte så enkelt. Jag kör komposit (RCA->RCA, TV:n har ingen scart) och TV:n visar färg med andra bildkällor (tex HTPC:n).

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag köpte en gemini 350 igår. Den funkar bra än så länge och bilden och ljudet är enligt mej mycket bra.
Hoppas verkligen att det funkar genom videon (scart) samt till projektorn (komponent) annars blir jag inte särskillt glad

Dez: hur varm blir din Z2? som nybliven sanyo-broder upptäckte jag hur varm den blir baktill (har en z1), fundera lite på om man kan kyla den med kylfläns ovanpå, men tyvärr så är den ju i plast..

en polare kyler sin ae-100 med fläns, gör stor skillnad..men så är den i aluminium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
så ska senare prova om den klarar av subs men det blir av rent akademiskt intresse då jag hänger med hyffsat bra på engelska

Nope klarar inte av subs i något annat format än vcd s-vcd och dvd förståss men jag är nöjd med spelaren annars och det är ju huvudsaken + att Lidl ger 3 års garanti på sina grejer via ett serviceföretag som jag inte vet vilket då det bara står ett 08-nummer på garantilappen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bOnO
Dez: hur varm blir din Z2? som nybliven sanyo-broder upptäckte jag hur varm den blir baktill (har en z1), fundera lite på om man kan kyla den med kylfläns ovanpå, men tyvärr så är den ju i plast..

en polare kyler sin ae-100 med fläns, gör stor skillnad..men så är den i aluminium

Nu börjar vi komma lite offtopic.

Skapar du en projektor eller sanyo tråd så kan vi diskutera där

Permalänk
Medlem

Min centrum har aldrig hängt sig och har aldrig varit seg, funkar perfekt.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu börjar vi komma lite offtopic.

Skapar du en projektor eller sanyo tråd så kan vi diskutera där

sant... tar o öser upp en tråd på prisjakts sanyo-del..