Ultraportable bärbara? vilken ska man ta om man vill ha tvout?

Permalänk
Medlem

Ultraportable bärbara? vilken ska man ta om man vill ha tvout?

Jag har letat runt ett tag nu efter en skön 12,1" bärbar.

Det jag är ute efter är en med prestanda runt 1.6 ghz centrino, 512 ram, 60-80 gb hdisk sen något som jag anser fullt så viktigt att jag köper den är att den har tvout/s-video.

Syftet med den ska vara att den ska vara lätt o slänga ned i ryggsäcken och ta med runt. Jag vill liksom plocka med mig filmer, musik etc vart som helst utan att behöva konka runt på en fet klump prisklass 12-16k.

Någon som har nos på om det är påväg någon skön ultraportable med dessa specs och tvout? En som jag själv fått syn på är hp-compaq nc4010 (http://www.itonline.se/Index.aspx?prodid=S2294234) som verkar ha s-video dock verkar denna faktan något bristfällig Har även kikat på Asus M5642N-BP men som sagt den har ju inte någon tvout bah! =P

Permalänk
Medlem

ACER TravelMate 382TCi är ett tips. Kostar ca 13000-14000:-

http://www.westium.com/datorer/barbart/acer.htm

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem

Men som jag förstår det så har den där acer ingen tvout? den har bara så att man kan koppla in en extern crt skärm..

Permalänk
Medlem

Med risk för att bli påhoppad svarar jag, PowerBook eller kanske iBook.

Visa signatur

Apple PowerBook 12" | 1.33Ghz | 768MB | 60GB

Permalänk
Medlem

Acer har ingen Tv-out.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toobster
Acer har ingen Tv-out.

Jomenseru, det har de visst. S-video utgång. Jag trodde iofs att det fanns på alla deras modeller. Vi har ett otal varianter på jobbet i olika prisklasser, och de har alla tv-utgång.

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1lzz0n
Med risk för att bli påhoppad svarar jag, PowerBook eller kanske iBook.

*Hopp*

Nej, men de är väl bra, så länge man inte ska spela de nyaste spelen.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
*Hopp*

Nej, men de är väl bra, så länge man inte ska spela de nyaste spelen.

Vilken 12" laptop kan man spela de nyaste spelen på?

Edit: De är ju inte direkt gjorda för att spela på, inte syftet med 12" som spelmaskiner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamer71
Jomenseru, det har de visst. S-video utgång. Jag trodde iofs att det fanns på alla deras modeller. Vi har ett otal varianter på jobbet i olika prisklasser, och de har alla tv-utgång.

jo då visst har dom det... men inte den som angavs ovan 382.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toobster
jo då visst har dom det... men inte den som angavs ovan 382.

Nej det hade den tydligen inte, vilket var en överaskning för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör wc3 utan problem på min x40 dock så har ju inte den s-video eller uppfyller de andra prestanda kraven du har.

Permalänk
Medlem

Har fan blivit lite sugen på ibook finns ju en macoteket butik här i stockolm ska nog gå o klämma och känna på en ibook i helgen och se hur den känns i första hand. Har aldrig använt mac förut är ju som sagt en inbiten windows användare.

BTW någon som vet hur bra bilden blir om man kopplar en ibook till en tv. Läste att man var tvungen att köpa en adapter till ibooken för att kunna koppla den till teven kostade iofs bara 190 kr typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Labban
Har fan blivit lite sugen på ibook finns ju en macoteket butik här i stockolm ska nog gå o klämma och känna på en ibook i helgen och se hur den känns i första hand. Har aldrig använt mac förut är ju som sagt en inbiten windows användare.

BTW någon som vet hur bra bilden blir om man kopplar en ibook till en tv. Läste att man var tvungen att köpa en adapter till ibooken för att kunna koppla den till teven kostade iofs bara 190 kr typ.

Både till Powerbook 12" och Ibook måste du köpa adapter för att få ut tv-out. Det är för att laptopen är så liten att de inte har plats för portarna annars.
Hur bra bilden är, är ju grafikkortet som bestämmer, och grafikkort på mac som pc är samma.

Permalänk
Medlem

Du har möjligtvis inte denna adapter fångad på bild i verkligheten så man kan få se hur stor den är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Labban
Du har möjligtvis inte denna adapter fångad på bild i verkligheten så man kan få se hur stor den är?

Har inte tvout adaptern på bild vad jag vet, men vga adaptern(den är lite mindre dock)
http://sidde.lokalen.org/gallery/index.php?dir=%2F2004-11-30&...
Den vita saken som går ut.