Permalänk

Com hem / Connection keeper

Jag kärde LF connection keeper när jag hade com hem för att slippa logga in. Nu har ju com hem tagit bort det att man är tvungen att logga in, utan man är online hela tiden.

Nu fungerar det inte längre att använda LF connection keeper, den säger bara att den inte stöder uppkoppligen längre, men jag kan fortfarande förlora ansultningen till internet så jag är tvungen att strata om datorn.

Finns det något prorgram som håller kvar ansultningen bra?

MVH // Victor

Permalänk
Medlem

Om nu Comhem tagit bort inloggningen så ska väl inget sådant program vara nödvändigt, eller är jag fel på det?

Visa signatur

N/A

Permalänk

om du läste i min fråga så frågade ja inte efter ett program som man logga in med, utan som håller kvar anslutningen så att den inte hoppar ur, så ja behöver starta om datorn..

Permalänk
Medlem

Ja men LF-Connection keeper hade väl båda dessa funktionerna?
Och om nu inloggningen är borttagen så ser jag ingen anledning till att det skulle kopplas ner, eller "hoppa ur", isåfall är det fel någonstans.

Visa signatur

N/A

Permalänk

det är fel. Men från com hem sida. Det är något me området jag bor i det kan blir problem med iband. Men LF connection fungerar ju som sagt inte, den skickar bara en massa felmedelanden. Så finns det nåt annat program?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

i icq finns det ett sådant alternativ "keep the connection alive"

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

varför inte ringa Com Hems support och fråga? Är för sånt här de finns

/simm

Visa signatur

/simm
Ex SP2-telefonist

Permalänk
Medlem

Har du provat med IC Login? Det har en funktion för att hålla liv i uppkopplingen!

Vilken server ansluter du till i Conection Keeper? Com Hem har tydligen bytt till login1.comhem.se!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Com hem har tagit BORT inloggningen, inlogget är låst via modemets mac-adress så således behöver man ej logga in mer än 1 gång förutom om man inte betalar sin räkning eller flyttar osv ... därför kan ni slopa IClogin eller LFCK ...
Eller?

Visa signatur

Asus M2N-E NF570 Ultra S-AM2, AMD ATHLON 64 X2 5000+ SOCKET AM2, Asus Geforce 8800GTS 320MB, CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, Hiper M HPU-4M580 580W, 19" LG Flatron L1952TQ

Permalänk
Medlem

Com Hem håller på att ta bort inloggningen men har inte hunnit göra det över hela landet än. De började för nån månad sen vad jag vet (vi märkte det på Microsoft Supporten då det var många som inte kom till rätt "inloggningssida" och saknade logga ut rutan...å tydligen visste inte alla på Com Hem supporten det heller, för de hänvisade till oss och tyckte att det var något fel på kundernas datorer. :/

/simm

Visa signatur

/simm
Ex SP2-telefonist

Permalänk
Medlem

Att uppkopplingen bryts kan ju bero på brandvägg och/eller router (d-link 604 någon?) också. Vet dock inget program som håller uppkopplingen vid liv nu när autologinprogramen är onödiga. Iaf för de som har motorola/telefonimodem.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

xxVirrExx, om din uppkoppling bryts och det räcker att starta om datorn för att det ska lira vidare, då är det fel hos dig och inte hos Com Hem.

Hade du däremot varit tvungen att starta om modemet, så hade det varit en annan femma.