mp3? ta ta bort röster?? plzz help

Permalänk
Medlem

mp3? ta ta bort röster?? plzz help

hej jag undrar om det finns något program som tar bort rösterna på mp3or????

Permalänk
Medlem

good luck!
Vad jag vet finns det inga program om du itne har en MP3 med flera kanaler(?)/lager.

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns plugin till Winamp som försöker ta bort rösten, antningen är en liten del av rösten kvar eller så försvinner en del av musiken.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Det finns plugin till Winamp som försöker ta bort rösten, antningen är en liten del av rösten kvar eller så försvinner en del av musiken.

B-igt program

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

ok va heter det programet?

Permalänk
Hedersmedlem

http://winamp.com/plugins/details.php?id=6295

Det plug-inet har stöd för "karaoke".
Här finns några fler plugin (mest för text-visning): http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4443387...

Morgoth: Mjo, det raderar en viss frekvens har jag för mig.

Visa signatur

Vim

Permalänk
Hedersmedlem

Såna här program funkar aldrig om du inte har själva röstinspelningen (endast) kvar.
Teoretiskt sett så kan man ta ut rösten (få bara den kvar) om man har en inspelning med röst+musik och en bara musik.
På samma sätt kan man få ut bara musiken om man har en inspelning med röst+musik och en med bara röst.

Det måste dock vara _exakt_ samma, lite dålig komprimering eller 1ms timing fel när du gör det så går det åt skogen och låter bara ännu sämre.

Med andra ord: Har du inte en accapella som är exakt samma, ge upp. Finns tyvärr inte mycket annat att göra.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

ok har insalletar det nu men hur funkar det :P:P:P

Permalänk
Hedersmedlem

Edgarn: Fråga inte mig.
Använder inte Winamp, och använder knappt Windows längre.

Visa signatur

Vim

Permalänk
Avstängd

Teoretiskt sett så går det utmärkt att ta bort rösten utan att förstöra musiken i alla fall, praktist sett går det nästan aldrig.

Men om du har tur kanske det kommer ett verktyg som kan lösa detta, än finns det inte.
Och det kommer troligtvis inte komma på många år.

Om det är en känd låt kanske den finns i karaoke-version redan.