PC i en Mazda MX-3 V-6 ,,,,, EXTREMT MYCKET BILDER

Permalänk
Avstängd

riktigt snyggt må jag säga

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_bomb
Bara undrade hur du tycker den skärmen är, Oslon... Antar du köpt den på Ebay eller nåt? Vad hamnade notan på till slut?
Är sugen på att bygga in xboxet i bmwn under vintern...

Den kostade 1050 kr med frakt och allt. Slapp frakt och tull trots att vi beställde 2 st. Ja den beställdes från ebay.

Permalänk

Såg att du hade köpt en fm-modul på kjell o co. Antar att du ska ha den för att få ljudet från datorn till stereon. Fungerar det? Är det stereo och bra ljud? Funderar på att göra likadant fast för min mp3-spelare.

Nu kommer säkert någon viktigpetter att säga att det är olagligt att sända på fm-bandet. Jag vet att det är det fast jag, och jag tror att lennis oxå tänker så, tänker inte sända signalen mer än 1m och det tror jag faktisk dom som kollar sånt skiter i.

Såg oxå att du lackat eller gjort något med instrumentpanelen, hur gjorde du det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moorgrove
Såg att du hade köpt en fm-modul på kjell o co. Antar att du ska ha den för att få ljudet från datorn till stereon. Fungerar det? Är det stereo och bra ljud? Funderar på att göra likadant fast för min mp3-spelare.

Nu kommer säkert någon viktigpetter att säga att det är olagligt att sända på fm-bandet. Jag vet att det är det fast jag, och jag tror att lennis oxå tänker så, tänker inte sända signalen mer än 1m och det tror jag faktisk dom som kollar sånt skiter i.

Såg oxå att du lackat eller gjort något med instrumentpanelen, hur gjorde du det?

Hur jag lackade inredningen står tidigare i tråden,,,, den FM -modulen sänder via antennsladd så den är inte olaglig eftersom den inte är trådlöst,

rätta mig om jag har fel... men så har jag fattat det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lennis_o_O_o
Hur jag lackade inredningen står tidigare i tråden,,,, den FM -modulen sänder via antennsladd så den är inte olaglig eftersom den inte är trådlöst,

rätta mig om jag har fel... men så har jag fattat det.

Vad är det för fm-modul du har hittat på kjell o co, trode du menade en sånhär:

http://www.kjell.com/content/templates/popups/shop_item_print...

Permalänk

När kommer resten av bilderna?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

LITEN UPDATE IGEN..

Skinnet är nu på helt men som ni ser är det några blåsor i hörnen,, de ska fixat och det händer antagligen imorrn.

Baksidan med 3 skarvar ,, var helt omöjligt att få på i ett stycke... uppifrån ser det bra ut ,,, det kommer hamna ut mot rutan. Blåsan i mitten ska limmas också.

På måndag kommer antagligen
FM-Modul och DC-AC omvandlare att inhandlas. Sen kommer jag förhoppningsvis om jag har tid ,, såga till med dremeln så skärmen får plats och provmontera det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moorgrove
Vad är det för fm-modul du har hittat på kjell o co, trode du menade en sånhär:

http://www.kjell.com/content/templates/popups/shop_item_print...

nej den jag hade tänk är denna: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Jag har inte bestämmt mig redigt än,, vilket blir bäst kvalitet på ljudet? Måste väl ändå vara den med sladd?

Permalänk
Medlem

najs hoppas det löser sig med luftbubblorna... längtar tills nästa update...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk

Hur går det med byggandet?? Är lite intresserad för jag har fått hem min LCDskärm nu o kopplat in den provisoriskt till mitt xbox o allt funkar perfekt. Ska hem o spåna lite idéer idag när man sitter i bilen så man ser allt framför sig...

Visa signatur

Peter

Permalänk
Medlem

det ser fint ut fortsätt så

Permalänk

Använd Måttligt med bilder! Jag gitter inte kolla igenom alla!

Visa signatur

"Det som driver hårdvaruutvecklingen framåt idag är inte de meningsfulla programmen, det är spelen."

Permalänk
Gäst

Jag har en Xbox och 7" skärm i bilen... i min läckra Volvo 240 från -75
Mitt ljudsystem är dyrare än bilen... men det är ju så det ska vara!

haha, mer prylar åt folket!

Permalänk

Bilder Robber, bilder...

Jag var hemma igår o kollade i Bmwn, vet fan inte riktigt vart jag ska sätta skärmen. En cool grej vore att sätta den istället för backspegeln, o sen montera i en backkamera också, men det kanske inte SBP gillar... Vill ogärna att skärmen ska slå huvudet av en om en airbag smäller heller, så det är mittkonsollen som gäller... Knep o knåp under julhelgen

Visa signatur

Peter

Permalänk
Medlem

skulle du klämma i en dator i bilen åxå? isåfall lite bilder?

Visa signatur

wiie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_bomb
Bilder Robber, bilder...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Var ett tag sen nu ,, men nu är projektetet inlämmnat men bilen är i bitar

Uppdatering 2005-03-05

Skärmen in action med datorn:

Färdiga resultatet:

En till:

Grejerna som behövdes för strömförsörjningen:

Det har blivit en hel del ändringar:
*Datorn har ersatt men det xbox som förståss så den kommer klara samma uppgifter. Xboxen har också Gentoo linux installerat om man inte vill köra med XBMC så det finns möjligheter att köra Linux kopia av Media Engine.

*Eftersom huset blev på tok för fett så åker cd-spelaren in i ett hemmagjort handskfack som kommer tillverkas så fort det blir lite varmare.

Kommer antagligen att lägga upp en liten film med allt i action snart.

// Lennis

Permalänk

Super!!!
Förnuftigt av dig att flytta cd-spelaren.
Väntar med spänning på fler bilder och filmen

Permalänk
Avstängd

Vad gör man med CD-spelaren när man har dator i bilen?

Provade för några dagar sedan med min bärbara med en 5.1 insticks-ljudkort och glutta lite på DVD-film i Dodgen... trevligt och det duger med 5.1 högtalar systemet jag hade till speldatorn tidigare, liksom var hittar man 12V i bilen?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Batteriet typ

Haha menar du 230 volt kanske? Isf genom en växelriktare.

Man kanske vill kräma på lite med slutsteg osv, lättare att styra med en cd.

//Lennis

Permalänk

Mazda för folket Snyggt gjort, förresten kan du växla med hjälp av formel1 växlar bakom ratten? ser ut som en sån

Visa signatur

P4 2.8Ghz@3Ghz - 2x256MB PC3200 DDRSDRAM - Leadtek 6800GT@Ultra - "19 SyncMaster 957MB -- 3dmark03 >-> 12296pts - 3dmark05 >-> 5360 pts

Permalänk
Medlem

Trevligt projekt du håller på med!
Har påbörjat ett liknande.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42618...

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Får man fråga var i landet du köpt bilen, här nere e de allmänt svindyrt tycker jag:P, hade gärna haft mx-6-versionen

De ser ut att bli toppen iaf, har med en dator i bilen numera, men problem med ljudet. hoppas du får rätt på fm-modulatorn o jag skulle gärna vilja att du berättar hur den fungerar praktiskt. om man måste stänga av den för att vanlig radio ska funka, knappar lr så osv...
tack på förhand o återigen, snyggt arbete, snygg bil. Samt e de tiptronic lr ska de bara se ut som de?:P:D

Permalänk
Medlem

vad är det för glasfiberspackel osv du använder?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

De e säkerligen polyester, finns på tex biltema(feltema) med härdare. Blir typ som epoxy, lr hård plast. detta stryker du ut på lämpligen fleecetyg, och armerar med glasfiberväv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killernils
Får man fråga var i landet du köpt bilen, här nere e de allmänt svindyrt tycker jag:P, hade gärna haft mx-6-versionen

De ser ut att bli toppen iaf, har med en dator i bilen numera, men problem med ljudet. hoppas du får rätt på fm-modulatorn o jag skulle gärna vilja att du berättar hur den fungerar praktiskt. om man måste stänga av den för att vanlig radio ska funka, knappar lr så osv...
tack på förhand o återigen, snyggt arbete, snygg bil. Samt e de tiptronic lr ska de bara se ut som de?:P:D

Hehe key,, Bilen Köpte jag av en kille som bodde i Oskarshamn.

Har provat fm-modulen fast bara med en kanal hade ingen RCA könsbytare. Så det sprakade lite.
När man har den påstängd sänder den ut den inkopplade ljudkällan på fm bandet 87.3 eller 88,4 tror det var de två. Så man kan byta till vanlig radio genom att byta frekvens bara.
Så det funkar som en radiokanal.

Hehe fattar inte vart nu får att det är tiptronic ifrån är vanlig manuell 5 växlad låda.

Ska fixa ett bättre batteri eller se om det gamla tar emot strömmen bra. Då komemr en film upp.

vad är det för glasfiberspackel osv du använder?
Allt köpt på bitema., finspackel, glasfiberspackel lång och korttrådigt.

Och som det står i ovanstående inlägg så är det i grynden glasfibermatta armerad med polyester

// Lennis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lennis_o_O_o
När man har den påstängd sänder den ut den inkopplade

Påstängd, va längesen man hörde det ordet....

Permalänk

Uppdatering 2005-03-15

Har börjat gjuta och kommit ganska långt på handsfacket, det behöver torka sen imorgon ska det på spackel, fästen ska göras o sen är det klart.

Bilder:
För att avgjutningen ska släppa från orginal handsfacket.

Avgjutningen

På med fler lager (4 totalt)

På orginalhandskfacket igen för att se vart cd ska sitta osv.

Utsågat för cd.

Cd hållar en i hålet:

En annan vinkel

Bild på listerna som ger extra stöd åt korgen som håller cdn

Fronten. Träbiten är där för att det inte ska behövas spackla så mkt, Cd sitter snett ut, kommer bild i bättre vinkel senare.

Permalänk
Medlem

Stiligt glenn!

Visa signatur

Nil volentibus arduum

Permalänk
Medlem

Najs Lenni

Permalänk

Tackar, ska ner och lägga på spackel nu. Ledig imorgon med så förhoppningsvis blir det en bild från provmontering imorrn.

Mvh Glenn