Permalänk
Gäst

Bak på chassit.

Hej!
Snart så ska jag byta chassi och undrar hur plattan bak på chassit passar med alla moderkort. Se bild:

Hur ska jag göra om det finns för lite uttag eller om uttagen sitter på fel ställe? Det där chassit har inte så många uttag som jag behöver.
Jag har dessa uttag:
4 USB
1 Nätverk
1 Mus
1 Tangentbord
Samt en massa saker som jag inte använder och inte vet vad det är.
Tack

Permalänk
Medlem

Köper du ett nytt så kan jag lova till 99% säkerhet att det följer med en ny sån till just ditt mobbo..

Permalänk

oftast brukar det ingå en sån där platta när du köper ett moderkort så det är bara att ta plattan från ditt gamla chassi och sätta dit

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe | AMD 2600+ @ 2300Mhz | Twinmos 2x512Mb PC3200 | 1st Seagate 120GB 1st Maxtor 80GB | Geforce 6800LE @ 16/1,6 | Vattenkylt | Antec PlusView 1000AMG |

Permalänk
Medlem

Som sakt.. till 99,99999% säkert att det följer med nya mobos.. annars GÅR det att köra utan.. (den går att böja bort)

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Gäst

Ok, så jag tar loss det jag rean har. tar bort det nye och sätter fast det gamla?

Permalänk
Medlem

du sätter fast de du får med moderkortet

Permalänk
Medlem

Den du får med chassit kommer garanterat inte att passa till ditt moderkort... Jag råkade böja sönder min platta så jag kör utan, det funkar bra förutom när man sätter i t.ex. skrivare i skrivarporten, den porten sitter så långt ut så man måste hålla i från andra sidan för att inte moderkortet ska brytas...

Visa signatur

_:_

Permalänk
Gäst

Ok, då löste det sig. Tack för hjälpen alla