Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teletubbie
Delay? 2 sek? Jag spelar inte cs så mycket längre, och när jag gör det så använder jag så gott som alldrig awp, men jag har då inte märkt av någon delay när man switchar mellan pistolen och awpn mellan skotten

är inte när du switchar mellan pistol och awp som det är delay heller, så det vore ju märkligt om du hade gjort det...

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Vilka vapen tänker du på då?

2 sek Zoom-delay?
då menar jag AWP...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Kul att du skriver vilket spel du pratar om.

Counter-Strike!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pez
2 sek Zoom-delay?
då menar jag AWP...

Jag menar vilka vapen förutom AWPn som skulle ha fördröjningen

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

A W M : Arctic Warfare Magnum,
A W P : WTF betyder det?

stackars JAEGARN han får det svårt med sina följande filmer

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jag menar vilka vapen förutom AWPn som skulle ha fördröjningen

Jo eftersom man siktar med alla vapen, (IRL), (lutar huvudet mot stocken och siktar), så borde det vara en viss fördröjning på alla andra vapen också....

Permalänk
Medlem

Delayen suger verkligen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball
A W M : Arctic Warfare Magnum,
A W P : WTF betyder det?

stackars JAEGARN han får det svårt med sina följande filmer

AWP = Arctic Warfare Pistol, vet inte om det är ett riktigt vapen dock.

Edit: Jens Flens har rätt, jag har fel.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Arctic Warfare Police står awp för. Det hette den i de första versionerna och folk har kallat awm för awp sen dess.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Define XL | Corsair AX 650W | i5 2500k@4.4Ghz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3| 2x4GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD7970@1200/1600 3GB | Corsair Force GT 120 GB | WDC Green 1 TB | 3xBenQ 24 " Eyefinity 5760x1080
Vattenkylning: EK Coolstream XT 360 | XSPC Rasa | EK FC-7970 | EK BAY SPIN Reservoir | Phobya DC12-400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pez
1. Den går inte att få bort.
2. Ja den är kass, den är helt ologisk eftersom... ja delay på å zooma? ja det säger ju sig självt.
3. Hoppas att den försvinner, för antalet AWP-campers har verkligen inte minskat (Som var tanken med delayen)

Och hur logiskt är det att slita fram kniven/pistolen och sen upp med awm:en igen på en nanosekund....vart tar snipergeväret vägen kan man ju fråga sig. Blanda inte in logik i det hela för det håller inte ens de 2 sekunder som delayen är på. Det säger ju sig själv.

Själv tycker jag det är bra.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

haha Arctic Warfare Pistol,
bra research där
Gillar inte delayen för det är astråkigt för alla klan-snipers, men jag klarar mig gott med det (eftersom jag inte har lirat klanmatcher på över 5 månader nu) och kör med scouten istället rätt så ofta

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Och hur logiskt är det att slita fram kniven/pistolen och sen upp med awm:en igen på en nanosekund....vart tar snipergeväret vägen kan man ju fråga sig. Blanda inte in logik i det hela för det håller inte ens de 2 sekunder som delayen är på. Det säger ju sig själv.

jag har inte påstått att det är logiskt att det tar 1 nanosekund att byta vapen, inte heller att det är logiskt att vapnet bara "försvinner" när man byter.

det är dock ologiskt att det är delay på awpn men inte på de andra vapnen, som jag sa..
(Det Är delay på scouten också)

Permalänk

Sen å andra sidan sätt så dör man av ett 9mm skott i huvvet och en tränad krypskytt laddar om utan att släppa målet ur sikte...

Visa signatur

Programmer is an organism that turns coffee into software.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ::]jazzil
Sen å andra sidan sätt så dör man av ett 9mm skott i huvvet och en tränad krypskytt laddar om utan att släppa målet ur sikte...

menar du att man inte skulle dö av ett 9mm skott i huvudet ?

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av livez
är inte när du switchar mellan pistol och awp som det är delay heller, så det vore ju märkligt om du hade gjort det...

Jasså.. tyckte det var någon som sa så här i tråde, hur som helst så har jag inte märkt av någon delay!

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

Gör ingen skillnad me delay eller inte man lär sej efter ett tag att zooma in tidigar så? spelar ingen roll inte för mej iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Va fan, tänker bara steam killarna på Public spelar, dom som spelar matcher då =)?

Ska dom sitta å vänta på den dryga delayen eller.

När man zoomar in på riktiga kikarsikten vrider man väl på en liten ratt? det tar ju sin lilla tid

Permalänk
Medlem

Framför allt, när man skjuter med ett långdistansgevär så springer och hoppar man inte. CS kommer ju aldrig någonsin bli realistiskt på något sätt, så varför inte bara hålla det som det är så att vi slipper en mass förbannade kepsbeklädda, snusande och svärande fjortisar?

Permalänk

Jag brukar köra närstrid med AWP i 1.6 o 1.5 (det enda jag tyckte var kul) men nu måste man i princip hålla sig på samma ställe om man ska vara någorlunda säker på att överleva.

Permalänk
Medlem

det enda roliga med cs är ju skölden. så foprt man kör med den är man "jävla noob fan sluta ch333tzora vi kan inte döda dig när du har den ahahahahaha sluta nu"

cs-folket är nog de som kan hantera patcher minst av alla. allt blir till det sämre hela tiden verkar det som, enligt de själva iaf.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miff0
det enda roliga med cs är ju skölden. så foprt man kör med den är man "jävla noob fan sluta ch333tzora vi kan inte döda dig när du har den ahahahahaha sluta nu"

cs-folket är nog de som kan hantera patcher minst av alla. allt blir till det sämre hela tiden verkar det som, enligt de själva iaf.

hehehe håller med dig, skölden är ju grymm och den finns ju i spelet men ändå får man aldrig ha den... så kasst.. lika trist med awp som med sköld isåfall

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Delayen är bra. Eftersom jag aldrig snipar så ger det en extra chans att knäppa snipecampers som missar med första skottet.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk

förstår inte varför folk klagar då dom bannlyser en bugg.

Permalänk

Alltså är det något nytt?
För jag spelade nu och jag märkte ingen skillnad =s

Edit: eller ni menar det som dom ändrade för flera månader sen?

Permalänk
Medlem

Bort med AWP/AWM samt fram med Colten så det krävs lite mera skill.

Permalänk
Medlem

Har ni sett JAEGARN lira med awp eller? Då skulle ni alla som inte fattar fatta varför man ska ha delay. CS är optimerat för clan lir, inte public, och då ska inte awp'n vara ett vapen som funkar lika bra i närstrid som på långt håll... Den var helt klart för bra innan. Det är ett strategiskt vapen som ska användas på avstånd, inte hoppas runt med och fastzooma hs med, var ju bättre o ha awp än ak i närstrid innan delayn.. tack.

Visa signatur

NVIDIA nForce3 Ultra Chipset Based K8N Neo2-54G Platinum Edition
3500+@260x10 Crucial BallistiX pc4000 . LeadTek GeForce 6800GT@420/1100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shazbot
Har ni sett JAEGARN lira med awp eller? Då skulle ni alla som inte fattar fatta varför man ska ha delay. CS är optimerat för clan lir, inte public, och då ska inte awp'n vara ett vapen som funkar lika bra i närstrid som på långt håll... Den var helt klart för bra innan. Det är ett strategiskt vapen som ska användas på avstånd, inte hoppas runt med och fastzooma hs med, var ju bättre o ha awp än ak i närstrid innan delayn.. tack.

JAEGARN är ju grym.

Förresten så är delayen i princip borta nu. Det enda dom åtgärdat är att det inte går att skjuta snabbare om man byter till pistol och sen snabbt tillbaka.

ps. Tråden är ett halvt år gammal.

Permalänk
Medlem

jag har ett litet trick hur man slipper delayen men den kan ni lista ut själva, potti lärde mig det

Permalänk
Medlem

är ju bra med delay. Är ju värkligt då. När jag gjorde lumpen så va inte jag en turbo nisse som kunde ta upp vapnet och sikta på 0ms det tog typ 1 - 2 sec innan man hunnit fokusera sig på sitt mål.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
jag har ett litet trick hur man slipper delayen men den kan ni lista ut själva, potti lärde mig det

Och vem är potti?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1