Permalänk
Medlem

Är WDC så kassa?

Jag läste lite i FAQ:n att Segate hade lägst felfrekvens. Jag har WDC för jag fick tipset att de klarade värme bra, men att de skulle låta en hel del.

Och ja, de låter som fan.

Fast min fråga är, har ni problem med era WDC?

Jag har en som ska reklameras. Jag har totalt sex stycken, varav en är 33 månader och den har inte klöddat.

För som fattig student är det ju inte bara att byta ut hårddiskarna. Det kostar ju många, många tusen!

MrR

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk

jag har kört min disk i över ett år nästan dygnet runt en 120 gb, inga strul alls

Visa signatur

OverClockers Never Die, They ReBoot.

Permalänk
Medlem

Kör själv WD. Funkar klockrent. De enda diskarna som jag vet haft stora problem under längre tid är gamla Conner och alla Ibm gxp Deskstar.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

Kört med två 80 Gb WDC i RAID0 i över 2 år nu utan problem och min erfarenhet är den att antingen funkar hd:s utan problem eller så pajar dom ganska omgående efter igångsättandet.

Permalänk
Medlem

Mina seagate låter som jetmotorer på fullvarv, förstår inte de att de kalals tysta.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Jag har haft min seagate sedans 80gb kostade 2500:- inga problem med den har alltid fungerat. jah har tappat den i golvet utan att den dött, den har inte ens börjat låta konstigt. kontentan av detta dravvel är att jag verkligen är supernöjd med seagate, dom är lite varma men det får man förbi se tycker jag

Permalänk
Medlem

Jag har bara haft problem med en, eller typ två. Den första var trasig från första början.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Mina seagate låter som jetmotorer på fullvarv, förstår inte de att de kalals tysta.

Antagligen för att dina troligtvis är felande. Det är även skillnader på PATA & SATA versionerna i ljudnivå vid läsning/skrivning till PATA versionernas fördel, SATAn knattrar mera.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har stort förtroende för WDs hårddiskar. Har totalt 8 stycken av varierande modell och ålder. Alla förutom en av fungerar perfekt.

Den jag lyckats skadeskjuta, för död är den inte än, har jag kört med dagligen i två års tid med varierande belastning.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag köpte 2 WD. Fick problem med bägge efter ett halvårs användande. Jag använder hårddiskarna ganska flitigt. Med följd av en defragmentering i månaden för att de ska vara snabba. Den ena krashade totalt efter 6 månader utan förvarning. Den andra fick problem med skadade sektorer efter ett tag. Jag köpte WD för att jag har en bekant som alltid kört med dem och aldrig haft något problem. Men för mig pallade de inte den belastning jag utsatte dem för. Kanske duger för någon som sitter och surfar och inte flyttar så mycket på information på diskarna. Nu har jag en Seagate Barracuda sen 1 tillbaka och den funkar hur stabilt som helst.
Läste även att WD har hög felprocent på andra ställen än DB på sin nyare serier.
8-10 procent felprocent är ju inte acceptabelt.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Jag kör med 120 och 200 gigarna. De har fungerat bra, men jag ska beakta det i fortsättningen, men det är alltid så att någon är missnöjd med Seagate. Jag har inte haft problem med mina WD, förutom 160 gigaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min WD fungerar problemfritt, jämfört med min Maxtor så har WD:n klarat sig alldeles utmärkt. BÅDE låter mindre samt gör mindre värme, det gör min iaf.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Mina WDC låter något otroligt, men det var även en annan bidragande orsak. Ena fläkten hade gått sönder. Oj oj. Den blev nästan tyst när jag upptäckte det och plockade bort den dåliga fläkten.

Visa signatur