Permalänk
Medlem

oc med msi k8n neo - Hur...?

Tråden avser datorn i sign.

Så fort fsb höjs över 200 så går systemet instabilt. Blåskärm extremt vanligt. I 200 så går den som tåget. Precis som om det sitter ett oc-skydd i datorn eller något...

Processorn har jag tidigare klockat asynkront upp till 290 fsb och minnet är specat för att klara 250. Därför sitter jag här och skyller allt på moderkortet.

Agp 67 mhz, ht x3, spread spectrum disabled, snällare timings... Har jag glömt något?

Kan någon msi-ägare avslöja hemligheten?

Permalänk
Medlem

hur mycket har du höjt volten på vdimm/vcore?

Visa signatur

[P4 Nortwood 3.0ghz@3.5ghz][Abit Ai7 i865PE µGuru][Antec true power 480W][Infineon 512*2 ][Cooler master stacker chassi][Ati Radeon 9800pro Arctic cooling rev.2]

Permalänk
Medlem

1.7 V har jag haft som max på v-core. Högre än så gick jag aldrig då jag klockade asynkront. Men om jag klockar synkront med minnet så blir det blåskärm direkt.

Minnet är ett pc4000 och är specat för 2,8 V. Vilket är spänningen jag har kört med vid överklockningsförsöken. Vid 200 fsb så går det stabilt med lägre spänning.

Edit: Gjorde ett nytt försök och fick blåskärm vid 220 fsb som vanligt. "bad_pool_header" gnäller den på. Är inte det typ strul med ide-gränssnittet? Verkar som om det här moderkortet får psykbryt vid överklockning.

Permalänk
Medlem

Kör du med SATA disk?
Kör den då på SATA3 eller 4 och inte SATA1 eller 2.

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Jag kör med en sata-disk på sata3. Sata4 är tom.

sata1 och 2 finns inte på Msi k8n neo fsr

Permalänk
Medlem

har samma problem på mitt neo platinum, 3500+ cmx xl pro 512*2.. så jag väntar med glädje på nyheter med dig.

Visa signatur

(64 3500+ zalman 7000cu(msi neo2 platinum (corsair xl pro 512*2 2.2.2.5 (fx5900xt ultra 256mb @ 500/911 zalman vf 700cu )

Permalänk
Medlem

Hmm, ja...

Att Msi k8n neo mer är en budget-bräda än en överklocknings-bräda kanske inte var en nyhet. Men att det skulle bli pallnit så här fort var en trist överraskning.

Det måste ju vara något jag har missat.