World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem

okej thx... puh trodde de var nåt problem igen!

Visa signatur

P4 3.0, Ati Radeon 9800pro, 1024 DDR Ram 400mhz

Permalänk
Medlem

jo det förstår jag Badkharma, men jag menade, om man har en armor som ger str, stam, låt säga 8 str 8 stam vardera, och sen en som har 8 int eller spr och 8 stam, vilken ska man ta då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
jo det förstår jag Badkharma, men jag menade, om man har en armor som ger str, stam, låt säga 8 str 8 stam vardera, och sen en som har 8 int eller spr och 8 stam, vilken ska man ta då?

str o sta!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^Clubz
Jag gjorde rogue questen för några dagar sedan, och hade problem med han också, blev upptäkt hela tiden, så då tog jag och zap:ade honom, sedan tog jag vanish och pickpockade han, då funkade det
Ja, elite killen högst upp var ganska svår, tog hjälp av en kompis, då gick det vägen
Värt mödan iaf!

Funkar inte att göra så för de som inte har vanish. Man går in i combatmode efter att ha gjort sappen vilket medför att man inte kan gå in i stealth igen. Går det inte på annat sätt?

Permalänk
Medlem

Någon som orkar sätta ihop en Dwarf Warrior build, ska köra en polearm. Skulle bli mycket tacksam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Nej, så länge den inte är röd. Men du måste vara ganska säker på din sak och har bra utrustning för att ge dig på oranga quest och om dom inte skall ta lång tid, dock som magiker är oranga quest ganska jobbiga pga av resist konstant.

Eftersom fights går snabbt så är magiker ganska beroende på att monsterna inte resistar, så själv med min magiker gick jag sällan själv på oranga quest själv. Men med roguen jag hade så hade jag oftast inga större problem med oranga quest.

jag brukar göra röda quest... när jag var lvl 38 gjorde jag en lvl 42 elite quest...hur lätt som helst ^^ men min gubbe var oxå über... 2100 hp "blå" yxa med 150 max dmg , blått gevär med 60 max dmg ..o resten var skit bra... var nightelf hunter btw..blev 39 sen stängde dom ner mig dom svinen...ville ju ha mount =/

Permalänk
Medlem

vad är eg. arcane för slags dmg? fire e ju fire, wind e ju wind, men arcane e ju inget direkt element (vad jag vet iaf)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eighty9
Någon som orkar sätta ihop en Dwarf Warrior build, ska köra en polearm. Skulle bli mycket tacksam

http://wowvault.ign.com/View.php?view=Templates.List&class_se...

Bara leta efter nån som passar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-

Ta den som är snyggast, str, int och spr är alla viktiga för palas. Mana är mycket viktigt, särskilt om du har holy shock, int är även viktigt för att critta magier (även där extra viktig om du har holy shock).. så det beror på vad du har för build, men när det ändå bara handlar om 8 så ta den som är snyggare.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
jag brukar göra röda quest... när jag var lvl 38 gjorde jag en lvl 42 elite quest...hur lätt som helst ^^ men min gubbe var oxå über... 2100 hp "blå" yxa med 150 max dmg , blått gevär med 60 max dmg ..o resten var skit bra... var nightelf hunter btw..blev 39 sen stängde dom ner mig dom svinen...ville ju ha mount =/

Ganska stor skillnad på magiker och icke magi klasser, vi har direkt ingen större påverkan på skadan vi gör. Enda är talents, dock kör jag arcane för att få mera mana och liknande och därmed även få mindre downtime.

Runt level 35 hade jag istortsett maxad eq för en magiker, hade enormt mycket mana och spirit(liv är inte så viktigt för magiker eftersom jag oftast kan döda creeps utan att få ett enda slag på mig) ändå så hade jag svår för oranga quest. Dock skall jag vara en rogue i retail senare, för enligt mig så är magiker inte som dom borde vara, dom skall enligt blizzard vara högsta dps dealer i spelet. men det är dom inte, speciellt inte mot downtime som dom har ibland.

Normalt dödar man 3 creeps innan man sitter ner en bra stund, en rogue klarar det lätt och med first aid mycket mindre downtime.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det beror ju alldeles på vilka quest det är, en del är relativt enkla. Jag tvivlar starkt på att någon kan ta en elitegubbe 4 levels högre än en själv ensam, speciellt som elitegubbar ofta inte är ensamma heller. Då menar jag i normala fall, och oavsett vad man ha för utrustning.

Däremot kan man klara högre quests om man är en bra grupp, xp:n är ju samma för questen, även om man får mindre för mobsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geezer
Det beror ju alldeles på vilka quest det är, en del är relativt enkla. Jag tvivlar starkt på att någon kan ta en elitegubbe 4 levels högre än en själv ensam, speciellt som elitegubbar ofta inte är ensamma heller. Då menar jag i normala fall, och oavsett vad man ha för utrustning.

Däremot kan man klara högre quests om man är en bra grupp, xp:n är ju samma för questen, även om man får mindre för mobsen.

Aldrig att han kan ta en elitegubbe med 4 levels högre, hade han sagt 1-2 levels under hade jag trott han. Jag lvl 44 (Shaman) och en Warrior lvl 45 klarade inte en lvl 45 elite ensamma, vi fick ta hjälp av en lvl 49 Rogue och då var det knappt ändå.
Visserligen var han nåt extra med sina 250+ skada per slag och 600 crittar, normalt klarar jag och Warriorn 2-3 level elites högre än oss själva. Vi gjorde även en 30+ elite quest som lvl 26, fast då hade några Alliance varit där före och rensat åt oss, vi taggade bossen och höll oss levande :P.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Sitter och undrar lite vad man ska sätta för översättning på Blizzards "few days". Är det "at least one week" eller?

Hoppas Europe FB kommer igång innan helgen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Funkar inte att göra så för de som inte har vanish. Man går in i combatmode efter att ha gjort sappen vilket medför att man inte kan gå in i stealth igen. Går det inte på annat sätt?

Kanske tjänar mer på att levla upp 2 lvls?
Jag hade för stora problem vid lvl20 så jag sket i rogue questen tills senare

Visa signatur

'Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.' -Nalle Puh.

Permalänk
Medlem

Är röd dag för alla i Eu imorgon eller ?

Gi mi spejle ! ! !

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak

Finns lvl 36 raptors runt Grom'Gol men om man följer vägen kan man dodga dem, ska han göra Nesingway questarna så kan han göra det, följ bara vägen från Grom'Gol norrut och sen när du kommer till vattnet så svänger du av till vänster och följer stranden en bit.

Alltså, jag försökte ta vägen från Westfall via Duskwood ned till Stranglelhorn och så fort man kommer in i djungeln är det pantrar, bushmen eller raptors som springer på vägarna. Försöker man hoppa ned i floden och simma finns pirayor och på stränderna längst floden lurar Crocolisker. Alla fienderna "ser långt" alltså är det svårt att dodgea dom...

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk

prova simma i havet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^Clubz

Kanske tjänar mer på att levla upp 2 lvls?
Jag hade för stora problem vid lvl20 så jag sket i rogue questen tills senare

man tjänar sukigt mycket på att vänta till lvl22, man blir mycket bättre på pickpocket plus att man får distract vilket gör att han stannar i 10s och då är det riktigt lätt

Permalänk

Har dom stängt ner Closed Beta i Europa nu? Står att Final Beta snart ska komma igång Äntligen!

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Har varit stängt ett par dagar så jag antar att final beta kan starta precis när som helst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Har varit stängt ett par dagar så jag antar att final beta kan starta precis när som helst.

Underbart!

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Kurgaz
prova simma i havet

Från Westfall Lighthouse till Grom'Gol BaseCamp ? Hur långt är inte det att simma hehe

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Du gjorde den helt själv va? Det skulle man vilja se film på i FB ;).
Eller du kanske hade några 45+ som hjälpte dig? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall

Inte i ett par dagar, seden natten till tisdag.

Permalänk

någon som har någon koll på vilken server dom flesta swecarna ska lira på? annars kanske det borde smart att utse en?

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Aldrig att han kan ta en elitegubbe med 4 levels högre, hade han sagt 1-2 levels under hade jag trott han. Jag lvl 44 (Shaman) och en Warrior lvl 45 klarade inte en lvl 45 elite ensamma, vi fick ta hjälp av en lvl 49 Rogue och då var det knappt ändå.
Visserligen var han nåt extra med sina 250+ skada per slag och 600 crittar, normalt klarar jag och Warriorn 2-3 level elites högre än oss själva. Vi gjorde även en 30+ elite quest som lvl 26, fast då hade några Alliance varit där före och rensat åt oss, vi taggade bossen och höll oss levande :P.

det är för att du suger?

jag klara det, dels så går man inte på mer än 1 i taget , dels så går inte questen ut på att bara döda massa gubbar utan t ex ta sig in långt in i en grotta och döda en boss osv..med lite gubbar i vägen såklart..hur som helst..jag är ingen noob utan jag är GRYM ELITE MEGA BRA @lvl 30 dödade jag en lvl 50 i pvp ..jag var inte helt ensam..horde raidade vår stad men det var jag mot honom hur som helst..o jag vann .. allt handlar inte om lvl osv..krävs skicklighet oxå.

att döda elite gubbar 1 lvl högre än sig själv är iiiiinga problem..däremot så håller jag med om elite gubbar 4 lvl över en är svårt men den lvl 42 elite questen jag gjorde innehöll inga 4 lvl högre elite gubbar..vissa var lvl 41 elite men de flesta 40 elite.. och en sak till, hunter har ju pet och mitt tålde 1450 hp så den hjälper ju till en del oxå

Permalänk

Tog du en lvl50 som lvl30 var han AFK eller den största noob jag hört talas om. Speciellt om du var hunter!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

det är för att du suger?

jag klara det, dels så går man inte på mer än 1 i taget , dels så går inte questen ut på att bara döda massa gubbar utan t ex ta sig in långt in i en grotta och döda en boss osv..med lite gubbar i vägen såklart..hur som helst..jag är ingen noob utan jag är GRYM ELITE MEGA BRA @lvl 30 dödade jag en lvl 50 i pvp ..jag var inte helt ensam..horde raidade vår stad men det var jag mot honom hur som helst..o jag vann .. allt handlar inte om lvl osv..krävs skicklighet oxå.

att döda elite gubbar 1 lvl högre än sig själv är iiiiinga problem..däremot så håller jag med om elite gubbar 4 lvl över en är svårt men den lvl 42 elite questen jag gjorde innehöll inga 4 lvl högre elite gubbar..vissa var lvl 41 elite men de flesta 40 elite.. och en sak till, hunter har ju pet och mitt tålde 1450 hp så den hjälper ju till en del oxå

erm....Hur många timmar fick du stå för att ens få in ett slag på killen som var 20 levlar högre?

Om det hade varit 2 levlar högre hade jag trott det, men det där vara bara dåligt, dåligt...

Permalänk
Medlem

kan någon ge mig en länk till en blizzard downloader till den version man ska ha till final betan

helst inte torrent isåfall bara filen på 600k

Permalänk
Medlem

Robster luktar mytomani, eller så är det som superboss säger. Nej, du är inte "grym" haha. Önskar alla kunde sluta posta samma som redan sagts eeeeeeett antal gånger men skall ej behöva repeteras då folk borde förstå så långt att de kan läsa några meddelanden innan istället för att fråga "omg wtf servrarna är nere!?!?!? har fler än jag problem?!" eller på självaste OFFICIELLA HEMSIDAN >> http://en.wow-europe.com << (!!). Skall bli gött med FB none the less, och retail snart i hand =)=)

Visa signatur

.