Blev sugen att byta till mig en MAC!
Jag vet inte riktigt vad som är fel på mig just nu, tror egentligen inte att nåt är fel, men har under senare halvåret upptäckt ett visst intresse för Mac och dess OS, deras bärbara närmare bestämt. Köpte mig en SHG-laptop för ett par månader sen, visserligen mest för platsbrist, men också för o få tillbaka en viss glädje för datorer/internet/kommunikation som jag har tappat nånstans på vägen hit. Har nu kommit fram till att det inte blev ett dugg roligare. Kanske lite, men det var mest för att det var så kompakt hårdvara till skillnad från stationärt.
Har nu upptäckt att det trista beror på Windows, vad kan det annars vara? Känner en viss irritation när jag ser Windowsloggan vid uppstart, kan låta dumt men så är det ibland faktiskt. Har inga problem att använda Windows, jag kan det jag behöver kunna om operativet, har ju ändå använt det sedan version 3.1 på mellanstadiet typ.
Kort o gott känns Windows väldigt urvattnat just nu.
Där kommer alltså då en Mac in i bilden. Eftersom jag inte spelar spel så känns det som ett vettigt alternativ till Windowsdatorer. En trevlig liten Ibook eller nåt sånt. Jag o min tjej använder dator enbart till att skriva på, surfa med, skicka/läsa epost, och till MSN. Det är i stort sett allt.
Vad tror ni? Kan det i detta fallet kanske vara värt o byta till en Mac?
Vad skulle jag eventuellt kunna byta mot? Vet inte värdet o så på macar. Har DENNA modell, fast med 1.6Ghz prolle, annars samma. Kommer en popup-ruta med info. Annars produkten 550461 på www.shg.biz
PS. Inget prat om Linux, det är ett kapitel för sig. Tack.