Permalänk
Medlem

GlobalWin Jedi Water Cooling

Hej! Är en kille som tänker att kanske är det roligt och fett med vattenkylning

Så jag kollade runt lite och hittade då det system som står i överskriften. Är detta ett bra system och kommer det funka till mitt AMD 64 3000+ sys?

Jag har inte planerat att överklocka så jävla fett men lite är ju alltid roligt...

Vad tror ni? KOmmer det funka? Tar gärna emot tips och erfarenheter från er som har/haft ett sådant här system eller kan mycket om vattenkylning.

Snabba svar och bra info uppskattas mycket!

MVH

O

Permalänk
Medlem

Ge mig en länk.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Som råtönten Olivier i BB hade sagt.... VAAASHUUUGUUUUUD!

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjM5LDE=

Tror detta borde vara en väl gjord undersökning eller? Var snäll och kolla på test setupen i detta test dock. Vad ja förstår så har dom en rumstemp. på 81F, alltså runt 27C, vilket måste vara jävligt högt och påverka resultat en del eller?

Kolla gärna globalwins hemsida och ta en tour för att se vad det erbjuder, så jävla grymma finesser tycker jag. Typ att dra ner massa isbitar för att kunna klocka as hell osv.

Länk till produkten på hemsidan:

http://www.globalwin.com.tw/products/water_cooling/jefi.html

Dock visar dom där att man kan koppla både till CPU och VGA vilket jag inte ser när ja tittar på setupen som finns i första länken (alltså på HardOCP´s hp).

Mycket tacksam för svar... Tycker personligen den verkar kyla mer än bra och moddningsmöjligheterna verkar ju bara vänta på att få utforskas

MVH

O

Permalänk
Avstängd

Köp en koolance som var bätre än JEFIn, det komiska är att koolance har inte varit något optimalt men är fan inte sämst nu åtminstånde

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hehe ok... Tänkte lite på priset också... Kan tänka mig att koolance är RÄTT dyra jämfört med detta system dock.

Prislappen kommer la ligga på runt 5-600 skulle ja tro... är inte de prisvärt eller finns det bättre vattenkylning i den prisklassen?

O

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deSouza
Hehe ok... Tänkte lite på priset också... Kan tänka mig att koolance är RÄTT dyra jämfört med detta system dock.

Prislappen kommer la ligga på runt 5-600 skulle ja tro... är inte de prisvärt eller finns det bättre vattenkylning i den prisklassen?

O

5-600kr är inget... jag köper två i så fall

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hehe Bomber... Det var ungefär så ja tänkte... För ja menar koolance paketet lär ju ligga "way up there" när det gällr pris va? Sen att "mitt" paket inte är sjukt bra vid överklocking kan jag faktiskt leva med... Finns ju andra saker o klocka också om man nu vill de

Ingen mer som har kommentarer?

MVH

O