Permalänk
Medlem

Service Pack 2

Vad har hänt?
Installerade nyss Service Pack 2 till mitt windows xp och finner nu att datorn vägrar starta :S?
Jag körde windows update som man skall göra regelbundet enligt många och sen i slutet på det så måste man alltid starta om datorn. Såklart trycker jag på starta om nu men finner att datorn stängs ner men startar inte. Skärmen har lagt av :S
Datorn startar och så men skärmen visar aldrig bild :S?
Skärmen är som avstängd exakt hela tiden, startar aldrig, flimrar inte ens till :S.
jag hade likadant problem förut, när åskan slagit ner i min dator, då hade jag exakt samma problem, fastän det räckte med att jag tog ur modemet ur datorn (inbyggt 56kmodem) så startade den igen.
Men nu är jag i akut behov av hjälp. klarar mig inte utan dator
Hjälp söker omedelbart!

// SpherE tack till Xyanide

Permalänk
Medlem

Svårt att säga vad som är fel exakt med den beskrivningen, men ring 0771 – 200 660 mellan 9 och 15 imorrn (eller 9-20 på vardagar) så kommer du i kontakt med den svensktalande SP2-supporten som hjälper dig gratis

Visa signatur

/simm
Ex SP2-telefonist

Permalänk
Medlem

tackar, asså skriv exakt vad du vill ha för beskrivning, jag berättar exakt allting jag gjort, säg vad jag ska berätta bara :S :P. Och tack för tipset, ska ringa sen

Permalänk
Medlem

dioden på skärmen vissar den som om den är avstängd? kan vara grafikkortet som är trasigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dioden visar orange, asså power-saving mode, asså avstängd, men hur fan går grafikkortet sönder av en SP2 uppgradering :S?

Permalänk
Medlem

vet inte. datorer är konstiga. den tyckte väl det var dags att dö precis då.

prova med ett annat graffe.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om man bara har trasiga graffe ligger då?
och orkar inte plinga polare o fråga

Permalänk
Medlem

graffe=grafikkort

Visa signatur
Permalänk

nog tillfällighet att det hände just efter en installation
fick själv så förra sommaren. slutade med att jag var tvungen att köpa båda nytt graffe, minne o moderkort x_X

Permalänk

Var skriver du ifrån nu? Ta grafikortet i den datorn Fast antar att det är telefon eller liknande. Det lättaste att göra innan imorn är bara att ta ut kortet och stoppa tillbaks det. Kanske var glapp i nån sladd eller så...
-edit- Ahh, en kompis Iaf, ta ut kortet och se om det funkar när du satt tillbaks det..

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem

okej superjoppe , ska skicka datorn till nån polare i sthlm så får dom kika på den, sen lagar dom o jag betalar :D, men asså, hur kand et gå sönder lixxom ? jag installerade juh bara sp2, jag utbringade inte rent kaotiskt våld direkt :S, jaja, får kika lite garantipapper o kika sig lite :P, tack för allt hittills iaf

ja du han efter superjoppe, kommer inte ihåg, universal typ

lätt att jag sitter på ett graffekort i telefonen japp, de vore lyckat stort

Permalänk
Medlem

hade samma problem, mitt problem var att jag hade en a4tech mus ikopplad

Visa signatur

Walla?

Permalänk

Altså, den blir svar när windows laddas, eller är svar hela tiden? Om den blir svart när windows laddas, så är det drivrutinenen som inte fungerar.
Om skärmen aldrig visar någon bild, hur många gånger du änn startar datorn, så är det värre.
Dock knappast något du vill ta med SP2 support, då dom inte kommer att kunna hjälpa dig mer.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

klassikern är ju att dra ut all kringutrustning (allt annat än mus, tangetbord skärm), kallstarta datorn och be till gudarna.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

synd bara att jag testat allt ni redan skrivit, :S, hårddisken va full btw, för lite utrymme för att starta min TFT hihi :D, menmen, ni kan juh roa er med mina problem, för det är jag som är xyanide :D:D- *blinkeliblink*

// Xyanide