bbb's support blir ju bara värre och värre..

Permalänk
Avstängd

bbb's support blir ju bara värre och värre..

en gång i tiden (lyxigt) så fick man stå i kö i telefonen iaf i 40min-1timme, nu får man inte ens stå i kö, "ring sen" säger hon i luren, oavsett tid man ringer...hur många jobbar på supporten ? 3 st ?
Får kramp av att behöva slå numret gång på gång eftersom man inte placeras i kö, kan ju inte ens använda ring upp senaste numret pga att det är knappval, vad tycker ni om detta ?

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk

Det suger....jag hade dock tur en dag och väntade 15 minuter.

Permalänk
Medlem

Mkt dåligt, man kan förstå ifall det skulle uppstå ibland om typ halva sverigen rasat eller dylikt!
Men om det är alltför ofta det är så så är det RIKTIGT dåligt!

Visa signatur

Asus M2N-E NF570 Ultra S-AM2, AMD ATHLON 64 X2 5000+ SOCKET AM2, Asus Geforce 8800GTS 320MB, CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, Hiper M HPU-4M580 580W, 19" LG Flatron L1952TQ

Permalänk
Avstängd

oj 15min ! d va inte länge, lyckost där

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Irriterande när dom lägger på luren, det är på tiden att dom fixar en bättre support .

Permalänk
Gäst

Mycket skrivande om BBB:s support.
Kan kanske hålla med i många meningar,men det är tur att jag känner några stycken som jobbar inom BBB.

Har "vip" nummer till dom

Permalänk
Avstängd

okej, du som "känner dom" kan du svara på detta; är dom rejält efter i huvudet eller spelar dom bara för att slippa tala länge med kunder?

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreamMaan
Mycket skrivande om BBB:s support.
Kan kanske hålla med i många meningar,men det är tur att jag känner några stycken som jobbar inom BBB.

Har "vip" nummer till dom

Så bra för dej, Lyckats lista ut skillnaden mellan WAN & WLAN ? annars kan ju dina VIP kontakter komma till bra nytta där

Permalänk
Medlem

Rimligen bör inte kötider ha med supportens kompetens att göra? Sen om det är bu eller bä om man bortser från kötiderna låter jag vara osagt.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem

Att köerna är långa beror på att 60% som ringer in vägrar göra som supporten säger utan dom är alltid säkra på att felet ligger på bbb;s sida.

För inte kan väll deras superbra router från dlink/netgear för 400kr vara problemet, nejdå felet måste ligga i i cisco switchen för 40 000 eller i nätövervakningsservern för 10 000 000+ kr.

Är så hemskt trött på alla som dumförklarar diverse supportavdelningar och att kompetensen skulle ha med kötiderna att göra är bara korkat att påstå.

Permalänk
Medlem

Jag minns när vi fick ADSL-bredband installerat - då hade BoNet (nu BoStream) 2 installatörer i hela regionen. Det var en liten firma helt enkelt. Idag har bredband blivit så mainstream.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nejdu
Att köerna är långa beror på att 60% som ringer in vägrar göra som supporten säger utan dom är alltid säkra på att felet ligger på bbb;s sida.

För inte kan väll deras superbra router från dlink/netgear för 400kr vara problemet, nejdå felet måste ligga i i cisco switchen för 40 000 eller i nätövervakningsservern för 10 000 000+ kr.

Är så hemskt trött på alla som dumförklarar diverse supportavdelningar och att kompetensen skulle ha med kötiderna att göra är bara korkat att påstå.

Jag kan bara instämma. Visserligen jobbar jag inte på BBB, men jag har gjort telefonsupport och säkert 75% av de som ringer är blåbär som inte har minsta koll på nånting.

-Det är nåt fel på min dator! laga det! *gnäll gnäll gnäll*
-Det är inte vårt ansvar.
-VA? Men jag är ju uppkopplad via er! *Tjafs tjafs tjafs*

osv osv osv

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nejdu
Att köerna är långa beror på att 60% som ringer in vägrar göra som supporten säger utan dom är alltid säkra på att felet ligger på bbb;s sida.

För inte kan väll deras superbra router från dlink/netgear för 400kr vara problemet, nejdå felet måste ligga i i cisco switchen för 40 000 eller i nätövervakningsservern för 10 000 000+ kr.

Är så hemskt trött på alla som dumförklarar diverse supportavdelningar och att kompetensen skulle ha med kötiderna att göra är bara korkat att påstå.

Oftast skyller de ju ifrån sig även om det är fel på deras sida genom att säga typ kolla upp din utrustning starta om modemet, har själv fått dessa svar då plötsligt nätet dog.. sen när man ringer in igen och får prata med en annan så kommer de fram till att det är fel hos deras sida.

En polare sitter än idag utan nät 3 veckor och de har inte gjort ett piss, iofs de skickade ut en "tekniker" hem till honom för några dagars sen ändå vägrade bbb tro på teknikern efter att ha ring till bbb och sagt att allt va i sin ordning hemma hos polaren. Så ja felet ligger hos BBB Det har gått så bra för de att de börjar skita i sina kunder.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Så går det när dom säljer skit xDSL och kallar det för "riktigt bredband". *SUCK*

Permalänk
Avstängd

så går det när 80% av alla som ringer inte kan nått alls, då antar man att de som ringer inte kan något och man får köra basic felsökning, ty detta hjälper ju de flesta ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nejdu
Vad tror du supportpersonalen vinner på att "mörka" en driftstörning?
Om det är en driftstörning så är det allt dom behöverf säga, och sen är samtalet slut.

det är frågar du ska ställa de =). Som du säger räcker det med ju att de säger vi har drifstörningar i tex telefonsvararen så slipper tom folk ringa och avvakta.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Eller att tex uppdatera sina driftinfosidor lite bättre så folk slipper ringa.

Permalänk

så här funkar det på bbb:s support.... (incider info) det är inte BBB som har supporten... utan ett inhyrt företag vid namn Trascom.. o dessa står för supporten.. mest nya ynglingar som inte kan nått on vad de skall supporta.. för det mesta.... har själv ingen egen erfarenhet av supporten på bbb... men svärmor har jobbat där...

Visa signatur

AMD Athlon X2 64 3800+ <> Asus EN8500GT <> Asus M2V <> 2048MB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nejdu
Ok, jag är anställd av transcom och sitter på bbb:s support. Att jag och mina kollegor går under benämningen "ynglingar som inte kan nått on vad de skall supporta" tar jag som en förolämpning.

Hur tror du det skulle funka om vi inte visste vad vi lämnade support på? Tror du själv på att bbb skulle fortsätta "hyra" support av transcom om den visade sig vara helt värdelös?

Sen alla här som anklagar supporten för att vara inkompetent, varför i halva säffle ringer ni in då?

Du som jobbar där, kan du tala om för mig om dessa påståenden stämmer:

Transcom ser gärna att kunden blir hjälpt till ca 50% så att den måste ringa igen, eftersom Transcom får betalt per samtal av BBB, inte per nöjd kund.

När personalen går på toa eller dyl så lyser en röd lampa ovanför dennes bås, om man inte är tillbaka i tid så får man löneavdrag.

Mycket av folket på Transcom jobbar sällan längre än 6 månader.

Visa signatur

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyEr0n
Transcom ser gärna att kunden blir hjälpt till ca 50% så att den måste ringa igen, eftersom Transcom får betalt per samtal av BBB, inte per nöjd kund.

haha låter som när dom italienska testarna som fick bonus baserat på antal felrapporter dom skrev, slutade med att varje fel resulterade i 10 likadana felrapporter.

Permalänk

nejdu: observera att det även stod "för det mesta.... " det betyder ju inte att du är det... eller att alla är det..

Visa signatur

AMD Athlon X2 64 3800+ <> Asus EN8500GT <> Asus M2V <> 2048MB RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Oftast skyller de ju ifrån sig även om det är fel på deras sida genom att säga typ kolla upp din utrustning starta om modemet, har själv fått dessa svar då plötsligt nätet dog.. sen när man ringer in igen och får prata med en annan så kommer de fram till att det är fel hos deras sida.

Det kan ju också bero på att det faktiskt i många fall är just modemet som har låst sig så att det behöver startas om, samma med router.

Och som en annan redan har sagt så skulle de inte vinna något på att ljuga om att det inte är en driftstörning, det är väl förmodligen som så att det inte har blivit inrapporterat nog många stopp än för att det skall läggas upp som driftstörning (eller något liknande).

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Avstängd

"Välkommen till Bredbandsbolaget!

"Är du helt dum huvudet, tryck 1"
"Är du inte alls lika pantad, tryck 2"
"Kan du byta RJ45-kabel, tryck 3"

Nej jag måste faktiskt hålla med. Köper man ett företag med ca 100.000 kunder som skall fasas över till deras nät bör man fixa till supporttiderna något. Jag kommer från Bostream och måste säga att b2´s kundtjänst är betydligt svårare att komma fram till. Skärpning!

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Problemet ligger aven hos BBBs kunder. Titta har i forumet sa ser du hur manga som klagar pa saker som "va har de bytt mitt IP, ja jag vet att jag har dynamiskt men..." eller "va de lovade ju 24MBit och jag far bara 22.5 nu ska jag klaga". Detta drabbar naturligtvis de med riktiga problem! Sen kan man tycka att kompetensen ar ganska varierande hos BBBs support men det far man kanske leva med. Alla ar ju nya nagongang...

Permalänk
Avstängd

Ne..väntetiden är för lång...vi kan inte hacka på dom som inte kan så mkt om just detta. Vad det handlar om är att det inte finns personal som kan hantera all trafik på telefonerna.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Standard samtal på teknisk support.

b2- "Välkommen till tek.sup det är x"

k - "HEJ ÄNTLIGEN (maler på om hur lång kö det är i 5 minuter"

b2- " ber om ursäkt för att du behövt vänta så länge men nu när du kommit fram kan vi försöka
lösa ditt problem"

k - " OCH NU HAR JAG RINGT I 43 veckor i sträck och jag har minsann familj hund och villa OCH DEESUTOM har jag ont i knäna och troligtvis kommer hela världen gå under imorgon!"

Efter ännu mer ursäkter från min sida så förklarar k sitt problem.

k - "Internet funkar inte, det är fel på erat internet"

b2 - " Jaha, hur menar du då?"(samtidigt som man börjar kika upp om dom har länk osv"

k- "Det funkar inte , kommer inte åt någon sida OCH JAG SKA BERÄTTA FÖR DIG ATT så har det varit i minst 9 veckor i sträck och jag har JU FAMILJ BARN HUND OCH DESSUTOM börjar jag få ont i knäna."
(vid det här läget ser man det fasanfulla, k har en dlink 614+)

b2- "Jag ser här att du har en router, har du testat att starta om den"

k- " NEJNEJNEJNEJ, DEN FUNKADE FÖRUT och det kan inte sluta funka bara sådär , jag måste ha internet , jag har ju villa hund barn osv osv osv osv "

(tillslut lyckas man övertyga k om att starta om sin router, genom att blåljuga något om iptilldelning osv)

k "oj nu funkar det , vad var det för fel hos er?"

b2- "felet var att din router hade hängt sig"

k- "NEHÄDU, den funkade igår och den funkar minsann nu , så sluta ljug för mig. Sånna här grejer
kan minsann inte sluta funka bara sådär"

b2 - "men nu funkar det i alla fall, så då är allt bra då?"

k - "NEJ; jag har minsann familj,.barn, katt och DESSUTOM ONT I KNÄNA så nu ska jag ha kompensation för det här"

OSV OSV OSV OSV OSV OSV OSV OSV

Permalänk
Medlem

Har som sagt läst väldigt många trådar här ang BBB´s support, även väldigt kunniga personer som varit tvugna att kontakta supporten ett x-antal gånger under kort tid! Vad beror då detta på om inte bristande info/kompetens!?

Visa signatur

Asus M2N-E NF570 Ultra S-AM2, AMD ATHLON 64 X2 5000+ SOCKET AM2, Asus Geforce 8800GTS 320MB, CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, Hiper M HPU-4M580 580W, 19" LG Flatron L1952TQ

Permalänk
Medlem

Att man inte ens hamnar i kö längre utan får svaret "Ring senare" tycker jag är riktigt uselt.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nejdu
Standard samtal på teknisk support.

b2- "Välkommen till tek.sup det är x"

k - "HEJ ÄNTLIGEN (maler på om hur lång kö det är i 5 minuter"

b2- " ber om ursäkt för att du behövt vänta så länge men nu när du kommit fram kan vi försöka
lösa ditt problem"

k - " OCH NU HAR JAG RINGT I 43 veckor i sträck och jag har minsann familj hund och villa OCH DEESUTOM har jag ont i knäna och troligtvis kommer hela världen gå under imorgon!"

Efter ännu mer ursäkter från min sida så förklarar k sitt problem.

k - "Internet funkar inte, det är fel på erat internet"

b2 - " Jaha, hur menar du då?"(samtidigt som man börjar kika upp om dom har länk osv"

OSV OSV OSV OSV OSV OSV OSV OSV

Om man inte har familj, villa hund och barn. Utan bara får IPn som slutar på x.x.x.0 och x.x.x.255 vilket resulterar i att det blir väldigt svårt att komma åt vissa websidor, vad skall man göra då?

Skall jag starta om dlinken som jag inte har eller har jag fel på min dator? Jag vet inte riktigt vad som händer.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nejdu
okok, är inte bra om det är så.
Dock är det så att det värsta man kan få på telefon är folk som tror att dom minsann kan det här, då tar jag hellre berit 56 som är rädd,arg och okunnig.

Personligen blir jag jättenöjd när k som ringer in visar sig kunna det mesta och jag kan byta från att guida varje knapptryckning till att bara be honom förnya ip osv, samt att man slipper sitta en kvart och förklara vad macspam/mackonflikt innebär osv

Jag tror väl inte att jag kan någonting. men jag har läst i en bok att man inte bör dela ut x.x.x.0 och x.x.x.255 IPn till klienter då dessa tydligen är reserverade för annat.

Frågan är vem kan konfigurera om DHCP-servern så att den slutar att dela ut dessa IPn. För jag börjar tröttna på att få samtal av min far som undrar varför han inte kommer åt http://www.dn.se

Och jag måste varje gång dra samma visa för honom och förklara att folket på BBB inte läste samma TCP/IP bok som jag gjorde.