Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeasteN
hehe. Om du vill ha svar får du ringa, för mailen svarar de ALDRIG på. Men samtidigt får du bara höra massa lögner i telefonen...Läget är hopplöst...

Svar får jag. Dagen efter oftast, det är dem bra på.
MEN.... Svaret är alltid: Vi ser inga inga planer för utbyggnad på just din telestation......

Visa signatur

"Lead, Follow or Die"
/System\Chieftec LBX03 360W|AsRock DualSata2|AMD A64 3700+ 2.2ghz|1024mb PC3200 cl 2.5|GF6800GS DDR3 256mb PCI-e|XP=Samsung 200gb 8mb SataII|IDE Maxtor80GB+WD120GB|SBAud2|/Extern\AOC 17"TFT|MX510+UltraX Flat|Kylning=Kallt rum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhiLdY
Svar får jag. Dagen efter oftast, det är dem bra på.
MEN.... Svaret är alltid: Vi ser inga inga planer för utbyggnad på just din telestation......

När jag mailar dem så händer följande:
Glömmer jag användaruppgifter och liknande så är de snabba på att maila tillbaka, eftersom de inte vet vem jag är.
Har jag däremot med dessa uppgifter så får jag aldrig ett mail tillbaka

Permalänk
Medlem

Värst vad alla har problem här? Jag själv har i princip bara goda erfarenheter av glocalnet, beställde mitt 8Mbit 1/11, och fick det inkopplat i början på december, ungefär 4v väntetid alltså, och deras mailsupport tycker jag var riktigt snabb. fick alltid svar inom 1h eller sådär.. Kan meddela att det har funkat riktigt bra hitills oxå, har inte haft nån downtime alls än så länge, en annan sak som jag blev väldigt glad över var att jag fick ett fast ip, vilket jag inte alls förväntat mig så som sagt, inga problem alls för min del

Visa signatur

//p0w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0w
Värst vad alla har problem här? Jag själv har i princip bara goda erfarenheter av glocalnet, beställde mitt 8Mbit 1/11, och fick det inkopplat i början på december, ungefär 4v väntetid alltså, och deras mailsupport tycker jag var riktigt snabb. fick alltid svar inom 1h eller sådär.. Kan meddela att det har funkat riktigt bra hitills oxå, har inte haft nån downtime alls än så länge, en annan sak som jag blev väldigt glad över var att jag fick ett fast ip, vilket jag inte alls förväntat mig så som sagt, inga problem alls för min del

mm jag har haft Glocalnet (Telenordia förrut) och har varit nöjd med dem ända fram tills nu med den här 8MBits tjänsten...

Permalänk
Medlem

Mmmmmm det jag är trött på är VÄNTAN på 8mbits..... Haft Glocalnet 0.5 i ett år nu.....Hur kul är det?

Visa signatur

"Lead, Follow or Die"
/System\Chieftec LBX03 360W|AsRock DualSata2|AMD A64 3700+ 2.2ghz|1024mb PC3200 cl 2.5|GF6800GS DDR3 256mb PCI-e|XP=Samsung 200gb 8mb SataII|IDE Maxtor80GB+WD120GB|SBAud2|/Extern\AOC 17"TFT|MX510+UltraX Flat|Kylning=Kallt rum

Permalänk
Medlem

Någon som haft något annat problem med Glocalnet än de jag har haft?

Btw..Hur ser man hur många meter man är från stationen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeasteN
Någon som haft något annat problem med Glocalnet än de jag har haft?

Btw..Hur ser man hur många meter man är från stationen?

http://www.uvtc.com/timepiece/sweden/adsl/ADSL.asp?page=ADSL_...

Jag beställde redan i November och det känns som att jag borde få det inkopplat ganska snart.

Glocalnet har funkat perfekt, dock så börjar jag lessna på att sitta på 0.5mbit.

Kollade min telestation nu, tydligen har den inte några lediga platser kvar, kan va det också. Men det är ju bara att sätta in den nya inkopplingen på den gammla, gör de inte det blir jag tokig.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Glocalnet telefonsupport lovade att koppla in 8Mbit den 7 januari, men två dagar innan kom ett brev som sa att ingen plats fanns på telestationen.

Svagt att ha så dålig koll!

Visa signatur

Six Sigma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gemlin
Glocalnet telefonsupport lovade att koppla in 8Mbit den 7 januari, men två dagar innan kom ett brev som sa att ingen plats fanns på telestationen.

Svagt att ha så dålig koll!

Är du ny eller redan kund hos GC?

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Ny sen oktober förra året. Förvalet på vanlig telefoni gick blixtsnabbt men 8 Mbit, undrar om man nånsin får det.

Visa signatur

Six Sigma

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhR0ZeN
hahaha GLOCK-ALNET MEST LOL!

du kommer få ditt typ nesta månad och webcamen lr musen kan du bara glömma

Sånna som dig ska hålla sig bort från detta forum, det tycker jag i alla fall. Du kan säga vad det är för fel på glocalnet? Jag har haft det i 3-4 år (Telenordia) Haft cirka 12 timmarsdowntime.
Mina kompisar med telia har MINST 50-60+

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappersrulle
Sånna som dig ska hålla sig bort från detta forum, det tycker jag i alla fall. Du kan säga vad det är för fel på glocalnet? Jag har haft det i 3-4 år (Telenordia) Haft cirka 12 timmarsdowntime.
Mina kompisar med telia har MINST 50-60+

Okey... visst, men ja liksom alla andra glockalnetkunder är riktigt missnöjda vid det här laget me dem så visst kan man skoja lite om de.

Och hur kan det komma att du gillar glockalnet så mkt, kan det vara så att du är en insider?
om du är det så tycker jag att du ska :

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappersrulle
hålla sig bort från detta forum, det tycker jag i alla fall.

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Okey... visst, men ja liksom alla andra glockalnetkunder

Verkar lite skumt med tanke på följande citat, tycker du inte det?

Citat:

Glocalnet är budget och katastrof....

skaffa telia... ^^

Permalänk
Medlem

Mailade dem å frågade när jag kommer få mitt 8mbit.. Skrev med tele nr. Några dar senare får jag svar:

"Var vänlig att återkomma med postnummer så vi kan göra en mer noggran kontroll"

OK va ska dom med postnummer till när de har mitt tele nr??...
Men aja ja slängde iväg ett mail till.
Kollade mailen idag och såg att ja fått svar:

"Hej
Tack för ditt brev.

Du kan få både 0.5+ samt 8."

VF har dom för problem??!! Ja frågade när ja kommer få mitt 8mbit inte va ja kan få för tjänst... Ja har redan deras 0.5mbit..
KATASTROF!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Okey... visst, men ja liksom alla andra glockalnetkunder är riktigt missnöjda vid det här laget me dem så visst kan man skoja lite om de.

Och hur kan det komma att du gillar glockalnet så mkt, kan det vara så att du är en insider?
om du är det så tycker jag att du ska :

jag är inte missnöjd med de heller, dock lite irreterad bara.

Har fått mitt 8mbit nu, troligtvis telenor, lägger upp tpresultat senare. Det funkar som det ska iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har haft Glocalnet 0.5 i ungefär ett år nu.. Visst dröjer det ofta på mailen, men på telesupporten har jag alltid blivit hjälpt med det som strulat, kan inte klaga på det.
Mitt 0.5MBit fick jag t.o.m. en vecka innan tidigaste dagen

Nu ska man bara få 8Mbit också, får väl ta och ringa och höra hur fan det ligger till ;P

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legogris
Jag har haft Glocalnet 0.5 i ungefär ett år nu.. Visst dröjer det ofta på mailen, men på telesupporten har jag alltid blivit hjälpt med det som strulat, kan inte klaga på det.
Mitt 0.5MBit fick jag t.o.m. en vecka innan tidigaste dagen

Nu ska man bara få 8Mbit också, får väl ta och ringa och höra hur fan det ligger till ;P

Då kan du vänta. Mig har de sagt både Ja, det är på väg och Nej, vi ser inga utbygggnadsplaner för ditt område *SUCK*

Visa signatur

"Lead, Follow or Die"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhiLdY
Då kan du vänta. Mig har de sagt både Ja, det är på väg och Nej, vi ser inga utbygggnadsplaner för ditt område *SUCK*

De mumlade om att de inte har en aning och massa ludd om att det beror på underleverantörer osv.. Kan bli imorgon, kan bli om tre månader känns det som :/

Men vafan, jag klarar mig gott på 0.5

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legogris
Men vafan, jag klarar mig gott på 0.5

Håller verkligen inte med dig, palla tanka hem filmer på typ 4h istället för 20min som jag egentligen skulle gjort om jag fått jevla 8Mbit som aldrig verkar komma :@

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZnakeyE
Mailade dem å frågade när jag kommer få mitt 8mbit.. Skrev med tele nr. Några dar senare får jag svar:

"Var vänlig att återkomma med postnummer så vi kan göra en mer noggran kontroll"

OK va ska dom med postnummer till när de har mitt tele nr??...
Men aja ja slängde iväg ett mail till.
Kollade mailen idag och såg att ja fått svar:

"Hej
Tack för ditt brev.

Du kan få både 0.5+ samt 8."

VF har dom för problem??!! Ja frågade när ja kommer få mitt 8mbit inte va ja kan få för tjänst... Ja har redan deras 0.5mbit..
KATASTROF!!

Vi måste ha postnummret när vi söker då systemet fungerar så. Varför vet jag inte då jag inte sitter på internetsupporten.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

aa, Glocalnet verkar inte så bra så som ni klagar men det ska nog ordna sig ska ni se, de ska bara ha sin tid (6-7 veckor)

Visa signatur

Amd Barton 2800+, 512 ddr pc3200 400Mhz Kingston, 9800pro AIW, 40GB 7200 rpm, Abit nf7, intellimouse 1.1, 19" CRT Philips

Permalänk
Medlem

mm håller med

Permalänk

Har beställt Glocalnet nu. Pratade med Telia och jag har idag 0.5 från dom. Skulle uppgradera till deras 8 mbps inga problem, kommer inom 4 timmar. Ringde senare på kvällen, då gick det inte helt plötsligt???

hur kan Glocalnet leverara 8 när inte Telia kan? Någon som kan svara på det?

//Strato

Permalänk
Medlem

de har inte samma nätleverantör. Telia har väl skanova och Glocalnet har Telenor eller Song Network

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
de har inte samma nätleverantör. Telia har väl skanova och Glocalnet har Telenor eller Song Network

Song ShitWorks

Visa signatur

"Lead, Follow or Die"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Vi måste ha postnummret när vi söker då systemet fungerar så. Varför vet jag inte då jag inte sitter på internetsupporten.

Men eftersom jag är kund så lär vill mitt postnummer stå med i deras dator så de kan kolla upp de? Dom kankse är lite lata?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.strato
Har beställt Glocalnet nu. Pratade med Telia och jag har idag 0.5 från dom. Skulle uppgradera till deras 8 mbps inga problem, kommer inom 4 timmar. Ringde senare på kvällen, då gick det inte helt plötsligt???

hur kan Glocalnet leverara 8 när inte Telia kan? Någon som kan svara på det?

//Strato

Telia kan med all säkerhet ge dig 8 mbit(om du inte bor för långt bort, vilket supporten borde meddelat dig om), orsaken är kanske någon driftstörning eller något i den stilen, ring senare och hör vetja?

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZnakeyE
Men eftersom jag är kund så lär vill mitt postnummer stå med i deras dator så de kan kolla upp de? Dom kankse är lite lata?

De är med största sannolighet den lataste internetleverantören, med allt jag läst på den här tråden!

Permalänk
Medlem

Beställde 8mbit från Glocalnet i juni och har fortfarande inte fått.
Skickade in fullmakt som försvann sa de och sedan så strulade det med min nuvarande ISP sa de.

Har nu 8mbit från Spray.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zona
Beställde 8mbit från Glocalnet i juni och har fortfarande inte fått.
Skickade in fullmakt som försvann sa de och sedan så strulade det med min nuvarande ISP sa de.

Har nu 8mbit från Spray.

Du gjorde det enda rätta