ATiTool version 0.0.23

Permalänk
Melding Plague

ATiTool version 0.0.23

<font style="font-size: 10pt"><b>ATiTool version 0.0.23</b></font> <small class="small">onsdag 12 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
En ny version av det populära överklockningsverktyget ATiTool har släppts. Versionen är nu uppe i 0.0.23, och detta är den senaste stabila. <br /><br />Några av de huvusakliga ändringarna är bättre avkänning för PS2.0-kort, fräschat upp "memory timings editor" med stöd för R300, R350, R360, R420, RV350, RV360, RV370, RV380, RV410, R430, R480 och M10. Vi finner även avkänning-, överklocknings- och övervakningsstöd för M28, R430, R480, R423GL, Abit RX600 samt X800 SE. Läs mer <a href="http://www.techpowerup.com/atitool/doc/changelog.php" target="_blank">här</a>. Ladda ner från <a href="http://www.techpowerup.com/atitool/" target="_blank">techPowerUp!</a> eller direkt från vårat filarkiv nedan.<br /><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Optimering%20och%20%F6verklockn...">ATiTool version 0.0.23 (922.92 KB)</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gött mos

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

nu har man det. se om det är något bra,

Visa signatur

Gillar prylar och spelar sällan

Permalänk

Hmm, körde ATItool på mit ATI 9800Pro men antagligen så klarar inte min orginal kyalre av mer än orginal värdena =( Bilden hänger inte med på vissa ställe. laggar typ inte med där är tyå 4 sträck på skärmen där bilden är anorlunda i hastiga rörelser

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Great!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

"Artifact scanning mode for non-ATI cards - use together with a 3rd party overclocking utility."

Fungerar det även för Nvidiakort?

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
"Artifact scanning mode for non-ATI cards - use together with a 3rd party overclocking utility."

Fungerar det även för Nvidiakort?

Jag tolkar det som att artefact scaningen funkar på nvidia kort så du kan hitta en stabil frekvens, men du får sedan klocka kortet till den frekvens i nåt annat.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

hmm skräp??

jag tycker förra versionen är bättre..eller så fattar jag mig itne på den nya.. mitt grafikkort startar altid mä default på denna versionen.. men på den gamla kan man ju ställa in vad den ska starta mä o vad man ska spela mä.. kan man göra d oxå på d nya??

Permalänk
Hedersmedlem

Vågar man ändra minnes timingarna?

Permalänk
Medlem

Upptäckte en bugg i 23:an. Har man 3D view öppen när man går in i memory timings blir det bara massa tecken och det hänger sig. Nån mer det är så för???

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

hmm.. jag kör denna pga att man kan sänka mina maxtor´s ljud som fan...

Permalänk
Medlem

Dämpa ljudet på dina maxtors med ATItool?

Permalänk
Medlem

find max core verkar då inte funka med x800kort, iaf inte med mitt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
hmm.. jag kör denna pga att man kan sänka mina maxtor´s ljud som fan...

Va?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nartub
Dämpa ljudet på dina maxtors med ATItool?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoKtava

Va?

Ja det går eftersom ATiTool har en funktion kallad "Harddisk Acoustic Management" (vilket är nytt för version 0.0.23).

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Hmm, förstår inte riktigt. Kan jag klocka mitt 6800gt med detta?

Finns det något program jag kan klocka med som kan hitta max core, och max mem frekvens som är fri från artefakter? Är mycket smidigare ju

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Men alltså, om man drar igång HDD grejen, blir prestandan sämre på hårddisken?
Och får man sämre livslängd eller någonting på hårddisken?

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mangler
find max core verkar då inte funka med x800kort, iaf inte med mitt.

Vad hände....eller vad var det som inte hände????

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vega
Vad hände....eller vad var det som inte hände????

Den hittade inga artifakter, vilket ledde till att datorn frös när core klockades liiiiiiite för högt

Permalänk
Medlem

Oki...samma problem som jag har med 0.0.22 versionen då!