HL2 Vietnam Mod Project

Permalänk

Är inge vidare på namn, men det var ett som dök upp i mitt huvud direkt när jag läste och det var Vietnam Forces. Sen om detta är helt fel eller inte vet jag inte :).

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lösning: Ignorera varningen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1p3
Namn förslag:
Operation Starlight
http://www.vietnam-war.info/battles/operation_starlight.php

Operation Starlight var ju typ 65-67 någon gång, på den tiden hade de väl fortfarande M1 Carbine. Vi siktar på 69-72 i princip, då de flesta vapen hade ersatts med nya o bättre

:EDIT: Sen blir man ganska restrikterad om man väljer en Operation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Operation Starlight var ju typ 65-67 någon gång, på den tiden hade de väl fortfarande M1 Carbine. Vi siktar på 69-72 i princip, då de flesta vapen hade ersatts med nya o bättre

:EDIT: Sen blir man ganska restrikterad om man väljer en Operation.

Starlight var i slutet av 65 och vad jag vet började man använda bla M-16 det året. Är dock ingen expert på vietnamhistoria
Namnet var mest för att det låter ganska häftigt.
Sen har du rätt i att det kan begränsa en del.

Visa signatur

Lösning: Ignorera varningen.

Permalänk

En kul sak som ni kan använda. Enligt uppgifter så använde Special forces kpist M45. Kommer inte riktigt ihåg modellnamnet men hade en sån i lumpen. Tror nog inte alla i SF hade en sån men vissa. Enkel, lättskött och har i princip aldrig eldavbrott. Eldavbrott är något ni kan lägga tillmed tanke på att M16 ska vara rena skämtet och kan gå sönder om man tappar den i backen.

Namn

"Special forces in Vietnam" kanske? Förkortning SFV.

En annan vietnam film är ju så klart Hamburger Hill. Good morning Vietnam men det är kanske inte så mycket krig i den. Handlade inte Tigerland om träning innan WW2?

Rambo 2 utspelade sig i vitenam=)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
En kul sak som ni kan använda. Enligt uppgifter så använde Special forces kpist M45. Kommer inte riktigt ihåg modellnamnet men hade en sån i lumpen. Tror nog inte alla i SF hade en sån men vissa. Enkel, lättskött och har i princip aldrig eldavbrott. Eldavbrott är något ni kan lägga tillmed tanke på att M16 ska vara rena skämtet och kan gå sönder om man tappar den i backen.

Namn

"Special forces in Vietnam" kanske? Förkortning SFV.

En annan vietnam film är ju så klart Hamburger Hill. Good morning Vietnam men det är kanske inte så mycket krig i den. Handlade inte Tigerland om träning innan WW2?

Rambo 2 utspelade sig i vitenam=)

Ska spana in Tigerland och Hamburger Hill... Rambo 2 också

Just nu, har vi kommit överens om "Khe Sanh 1968" men tar gärna... bättre förslag

spelabanjo: Tyvärr, man är inte Special Forces. Det var det första jag ville ha, vanlig arméstrid, inge special forces eller dylikt.

Permalänk
Medlem

co-op

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Har suttigt och funderat lite på vad jag har saknat i spel jag spelat.
En sak som kanske skulle kunna vara något är om det under spelets gång fanns möjlighet till artilleri understöd och liknande. Artilleri skulle inte heller enbart kontrolleras av spelaren utan vara lite random fast med förvarning så att man fick passa sig för egen eld. Här skulle också radioperatören kunna spela en stor roll genom att det endast är han som kan meddela kordinater för eld och även han som tar emot medelande om eventuellt inkommande eld.
Ytterligare en funktion som skulle kunna öka realismen och spänningen är någon typ av navigationssystem där man inte ser sig själv på kartan utan måste navigera mer själv. Detta i kombination med föregående förslag kan bjuda på en del överaskningar

EDIT: kom på ett namnförslag till... "Drafted"

Visa signatur

Lösning: Ignorera varningen.

Permalänk
Medlem

Tigerland utspelar sig inte innan ww2. Dom knallar ju runt med M16 i filmen.
Förövrigt tycker jag lite synd (om man nu kan tycka det ) om M16. Vapnet var ju konstruerat för en annan amunitionstyp än den som användes eftersom den var dyrare att tillverka. Fast M16 kommer ju aldrig kunna jämnföras med ak-47:ans hållbarhet.
En idé till angående omladning, för att öka känslan kan man lägga in att avataren slår magget mot hjälmen eller liknande för att få bort eventuell sand/skit innan reloaden. Kanske att man får nedsatt hörsel om man skjuter med ett tyngre vapen en längre stund eller ligger nära någon som skjuter.
Namnförslag
´nams finest
Jungle warfare/warfare of the Jungle

Permalänk

Hahaha jag ber dig schunky... Gör att man skall vara Airborne..
Så får man träna lite och hoppa ur ett sånt där torn. Och sen skall man hoppa ut ur plan ner till vietnams jungel.

Fallskärmsjägare är det tuffaste som finns

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimpisKompis
Hahaha jag ber dig schunky... Gör att man skall vara Airborne..
Så får man träna lite och hoppa ur ett sånt där torn. Och sen skall man hoppa ut ur plan ner till vietnams jungel.

Fallskärmsjägare är det tuffaste som finns

Blir för mycket americas army över det där.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimpisKompis
Hahaha jag ber dig schunky... Gör att man skall vara Airborne..
Så får man träna lite och hoppa ur ett sånt där torn. Och sen skall man hoppa ut ur plan ner till vietnams jungel.

Fallskärmsjägare är det tuffaste som finns

Njae, eftersom fallskärmsjägare inte var normalt under Vietnam-kriget (fanns det ens?!). Tack vare helikopterna har både infanteristens och fallskärmsjägarnas roll kombinerats o gör det enklare för Armén att mångdubbla aktiva dagar per år.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet

Blir för mycket americas army över det där.

Det har du helt rätt i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Kanske att man får nedsatt hörsel om man skjuter med ett tyngre vapen en längre stund eller ligger nära någon som skjuter.

Underbart förslag, det skulle öka känslan rätt mycket tror jag faktiskt.

Permalänk
Medlem

[/B][/QUOTE] Att ladda om ska inte vara en stor grej, vi försöker just nu bara ändra lite på ladda om-systemet så det verkligen känns som du laddar om ...
tänk dig... du trycker på en knapp... (han tar ut magasinet).... du väntar lite... du trycker på knappen igen... han sätter in magasinet och sist men inte minst, en mantelrörelse med samma knapp Tänk lite på känslan, jag blev nämligen hypad av Full Metal Jacket ( i början när de envist tjatar om att det är DITT gevär o DITT ansvar ungfär) [/B][/QUOTE]

Jag vet inte om det blir bra när man väl spelar spelet men skulle inte när men trycker på r så kommer en liten "bar" upp(kommer inte ihåg vad det heter på svenska) så är det en pinne i mitten sen är det en annan pinne som åker fram och tillbaka inne i den "baren" så ska man trycka på r igen för att få den att stanna så när sträcket som möjligt detsto när mare man kommer pinnen desto snabbare går det att ladda om. Om t:ex träffar långt ifrån pinnen i mitten så tar det långt tid att ladda om typ att soldaten börjar fumla med magasinet eller inte får loss det som redan sitter i.

Om det finns träning som i americas army, så desto bättre man gjorde på träning och mer träningar man har gjort desto snabbare går det att ladda om.

Permalänk
Medlem

Tampongens (hihi gött nick) ladda om förslag är väl rätt bra.. Och hastigheten på "baren" varier beroende på någon slags "reload skill" typ..

Nåns ide (orkar inte citera) om navigations systemet med en karta UTAN markering om var man själv befinner sig låter bra me.. REALISM is the key.

Tänkte på Medic grejen, om det går med hitzones och så bör man ju som medic SE själva såret och måste "skjuta" såren med bandage, så att man verkligen behöver undersöka patienten.

Och givetvis ska det vara goo rock´n roll i Huey:n innan man droppar för combat!

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
Tampongens (hihi gött nick) ladda om förslag är väl rätt bra.. Och hastigheten på "baren" varier beroende på någon slags "reload skill" typ..

Nåns ide (orkar inte citera) om navigations systemet med en karta UTAN markering om var man själv befinner sig låter bra me.. REALISM is the key.

Tänkte på Medic grejen, om det går med hitzones och så bör man ju som medic SE själva såret och måste "skjuta" såren med bandage, så att man verkligen behöver undersöka patienten.

Och givetvis ska det vara goo rock´n roll i Huey:n innan man droppar för combat!

1. Den där baren kommer ta alldeles för mycket utrymme och uppmärksamhet, den tvingar dig att KOLLA på den, med knappkombinationer så behöver man inte stirra på en mätare på skärmen.

2. Source-motorn är inte direkt anpassad efter att göra stora miljöer, man kommer ändå lära sig banan utantill och kartan blir överflödig.

3. Vi får se hur det blir med medicgrejen, vi har inte funderat mycket på det.

4. CopyRight? Och tyvärr har vi ingen musiker som kan göra snarlik musik. Men såklart kommer det komma... på något sätt.

Permalänk

En given vitenamlåt är Rolling Stones med paint it black hur ni nu ska lyckas med det. Den var med i slutet av Full Metal Jacket samt serien pluton B i Vietnam.

Har ni funderat på att ta med kondition? Typ det blir svårare att sikta och tar längre tid om man har sprungit mycket? Det kan för övrigt ta längre tid att ladda om man är rädd. Sen ska man väl fungera sämre om man har blivit träffad?

O en sak till när moralen faller o man blir rädd kan allt ljud bli mer doft o så kan ljudet av sin egen puls ta över. Kommer bli skit coolt.

Permalänk
Medlem

namn namn namn....

Half War? (jättebra motivering för trupperna )

Viet Co-Op? (Sven Co-Op ngn? lite tråkig titel dock )

F.U.B.A.R? (Det vet ni nog alla vad det står för skulle va coolt.. lite självironiskt med )

Visa signatur

Antec Case Performance One | Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz | 4GB Corsair 6400 | Asus Geforce 8800GT |

Permalänk
Medlem

Att man slog magasinet mot hjälmen är för att patronerna ska hamna så långt "bak" som möjlig i magasinet, för att minska risken för eldavbrott.
Gjorde själv så med min ak-5 (+m203), nämligen.

Permalänk

Behövs inte med Kpisten=). Blir aldrig eldavbrott o man kan rengöra den genom att doppa den i en vattenpöl. Kan dcok vara bra o torka den också. Utmärkt närstridsvapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Utmärkt närstridsvapen.

Ända tills Vietcong skjuter dig med AK47 från längre bort än vad din M45 räcker
Men närstrid kan ju vara jättenära strid också

Permalänk
Medlem

Orienterare som man är så gillade jag det där med kartan, synd att det inte kommer med, annars så dreglar jag i väntan på den, jobba jobba, fast inte slarvigt...

Visa signatur

...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Ända tills Vietcong skjuter dig med AK47 från längre bort än vad din M45 räcker
Men närstrid kan ju vara jättenära strid också

Ja man får nästan hoppas att närstrid är tillräckligt nära för att vara nära? Dock kommer jag ihåg att vi pricksköt på 100m meter med den i lumpen fast då hade den kanske inte världens bästa kulbana. Frågan är hur långt behöver man skjuta om man är inne i djungeln? det kan finnas en vits med att kunna välja vapen i spelet typ M16 bättre räckvidd och precision men har lättare att få eldavbrott vs. kpist M45 stort mag, bra eldhastighet men dålig precision och eldkraft?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur läget är nu med er webmaster, men om ni fortfarande står utan en så kan jag säkert hjälpa till med att knåpa ihop en hemsida, antingen kan du höra av dig till min e-mail eller så kan du skriva här, jag kommer att hålla koll på den här tråden. Jag kan lägga till dig på MSN senare ikväll också när jag inte är på väg från jobbet och har stängt ner allt utom SweClockers.

Jag gillar för övrigt namnet "Drafted", det var något som jag inte hade hört förut.

Permalänk
Sötast

F.U.B.A.R. Gillade jag

Permalänk
Medlem

Gillade namnet Jungle Warfare skarpt.
Och en till grej, angående bilden på US Model: Inte hade dom väl kevlar hjälmar på 70-talet? för om jag ser rätt är det där en modern kevlar hjälm.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk

När ska det släppas?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyralion
Jag vet inte hur läget är nu med er webmaster, men om ni fortfarande står utan en så kan jag säkert hjälpa till med att knåpa ihop en hemsida, antingen kan du höra av dig till min e-mail eller så kan du skriva här, jag kommer att hålla koll på den här tråden. Jag kan lägga till dig på MSN senare ikväll också när jag inte är på väg från jobbet och har stängt ner allt utom SweClockers.

Jag gillar för övrigt namnet "Drafted", det var något som jag inte hade hört förut.

Just nu gör, Loaded en hemsida åt oss, så tyvärr finns det inga jobb på den fronten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raQblad
Gillade namnet Jungle Warfare skarpt.
Och en till grej, angående bilden på US Model: Inte hade dom väl kevlar hjälmar på 70-talet? för om jag ser rätt är det där en modern kevlar hjälm.

Den bilden är inte gjord till modden, utan bara gjord för sakens skull av vår modellerare, så det han gör just nu är att ge honom rätt utrustning, samt animera honom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
När ska det släppas?

Förhoppningsvis Hösten/Vintern 2005

Permalänk

Aha så det är ett år kvar ca.?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Va?

Utveckla.

Det är ur "Full metal jacket". En måttligt skadat amerikansk soldat sitter i en helikopter och dödar oskyldiga vietnameser på ett risfält. Han skriker "get some!" när han brassar på med sin M60.