Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky

bogg: comhem har inte bytt tekniklösning på sin uppkoppling sedan de tog bort inloggningen vilket skett stegvis sedan juni 2004. De på supporten som jag känner vet inte om något mer förekommande problem med routrar än vanligt o det svaret kan du lita till 100% på. Inte konstigt att comhems support förnekar problem om det inte för dem förekommer mer problem kan tänkas. Däremot om jag kan tänka mig att du jobbar på en datakedja (är jag rätt ute?) där ni sålt väldigt många d-linkar nyligen och därför uppmärksammat mer problem. Polarn har haft en netgear och nu en belkin utan problem så felet sitter nog antingen bakom spakarna hos kunden eller i hård/mjukvaran på routern

Se separat PM.

Problemen berör som sagt inte bara D-link utan också Netgear, Linksys och Zyxel (har för mig att zyxel också blivit testat).

Problemen varierar mellan olika regioner och för vissa är problemen icke-existerande.

Comhem, ja vad ska man säga om dom....ringer man deras support och råkar nämna ordet "router" så¨skickar dom en till tillverkaren direkt (vet av egen erfarenhet...)

Supporten sitter nog i det blinda ändå ska du se, vi har fått det bekräftat (vad jag vet) från någon lite högre än en support-"tekniker"

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Att hänvisa till routersupporten efter att bevisat att det fungerar utan routern är ju iaf inte HELT fel men endå. Skickas det iväg direkt är det inte kul.

I det blinda sitter väl alla på 1st line i vilken branch som helst då storföretagen slår på trumman

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem sedan dom tog bort inloggningen. Och om man läser inläggen så ser man att flera personer säger samma sak.
Dessutom så har jag en Cisco Pix som Firewall/router och JA, jag har provat utan PIX:en med samma resultat.
Har ringt och skickat mail till dom sedan November och Comhem säger att dom ska skicka en tekniker för att kolla på problemet.
Förra veckan fick jag nog och sa upp mitt bredband hos Comhem och valde Bredbandsbolaget istället.
3 dagar efter jag sa upp mitt Bredband hos Comhem så ringer det en tekniker ifrån dom och frågade om jag fortfarande hade problem. Jag sa ja, då bad han mig vänta några sekunder och efter det bad han mig prova igen och nu fungerade det utmärkt.
Blev riktigt förbannad och började tyvärr skälla ut tekniker. (Har inget i mot honom som hjälpte mig däremot mot Comhem).
Tydligen så var det något fel som Comhem kunde åtgärda på några sekunder, men jag har fått leva med problemet i fler månader. Och det är först nu när jag har sagt upp mitt bredband som Comhem börjar agera. Två tekniker plus en säljare har ringt till mig och frågat hur mitt bredband fungera dom 2 senaste dagarna.

Sensmoralen hos Comigen enligt mig är "Så länge dom är kund hos oss så skit i dom"

Permalänk
Medlem

har svårt att förstå detta. kör själv comhem och d-link 604 router till 4 datorer och allt funkar kanonbra. även om alla är på nätet samtidigt och kör onlinespel typ aao,cs,bf,unreal mm har inga tendenser alls till dom symptom du beskriver
lagg ???? nääää!