World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Tänkte beställa mer minne jag också, 512 räcker inte i en hyffsat stor raid.

Idag var det en stor Alliance-räd in i Ogrimmar på PvP 8. Tyvärr så laggar spelet sönder när det blir så stora samlingar med spelare. Lite synd faktiskt, kanske blir bättre med patchar. Sen ska ju Battlegrounds komma lite senare och förbättra PvP med nya features.

Kul att se så många spelare från Swec med där. Det är sjukt vad många svenskar det är. Gjorde ett quest och kom in i ett randomparty, och så fråga nån var folk var ifrån (snackade engelska först). Visade sig att alla var från Sverige.

Permalänk
Medlem

stor duger inte, störst ska det vara
hela Orgrimmar krashade typ jag sprang iväg och satte mig på ett hustak och lekte med min kikare (jag är gnome-engineer såklart ), vakterna rörde mig inte

http://up2.fastuploads.com/krim-gnome-guard.jpg
http://up2.fastuploads.com/trangsel-zepelinare.jpg

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Hehe, jag var inne i AH när ni kom och helt plötsligt tar allt 10sek+ i AH rutan.
Sprang ut, men det var omöjligt att göra nåt. Targeta en Alliance som jag trodde var nära mig sen nästa uppdatering var han typ 100m bort.

Permalänk

Tog en screenshot som blev ganska fin.

Fullstorlek

Spelar på PvP 10, Human Rogue.

Visa signatur

/signed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zodd_theImmortal
Tog en screenshot som blev ganska fin.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/WoWScrnShot_0...
Fullstorlek

Spelar på PvP 10, Human Rogue.

Ah, snyggaste screenshoten jag sett.

http://rdj.ollatornet.nu/wow/tabard.jpg <- Senaste på mig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Precis innan PVP-server gick ner

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Redog: Det där är väl ändå inte EU betan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre

Jo, det kan ju vara PvP Servern (utan nummer). Det är den som är kvar från Closed Beta.

Permalänk

Krympt av en boss vid namn Grimlock.

Permalänk
Medlem

Nyaste - http://img125.exs.cx/img125/4857/263pg.jpg

tänkte bli 27 ikväll men blev räd i stället, har väll 2000 exp kvar.

Lite jobbigt när horde sitter och trycker i staden och gömmer sig bakom vakterna så fort man kommer nära.

Visa signatur

Durs - Tauren Shaman

Permalänk
Medlem

jag e ganska nöjd med min Paladin skapade snart för ett dygn sedan har spelat c.a 14h är level 15 snart 16, en sak som är lite tråkig är att jag är ensam när jag spelar hela tiden

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF

Min fina warrior, hittade precis svärdet, troligtvis det snyggaste jag hittat. Dock är det ganska kasst jämfört med 'Searing Blade' som jag hade sen tidigare. [/B]

Hur är warrior nu? När jag körde upp min till level ~18 under US betan så sög den hårt. Har de förbättrat den såpass mycket nu att jag borde ge upp mina planer på att köra Warlock istället (vilket var mycket lättare när jag provade)?

Visa signatur

Du vaknar en dag och ser dej i spegeln. Du inser att du är en tjock kanin med hängande öron. Du ser dej omkring i din röriga lägenhet - avgnagda sladdar och kulor av bajs överallt. Du vill inte längre leva.

Permalänk
Medlem

Hmm en fråga jag kom på nu så här innan man går och lägger sig.

I US Open Beta lirade jag alla raser och kom fram till att hunter var roligast så det skulle min huvudkaraktär bli när spelet väl släpps. Hade tänkt lira som Tauren eftersom de har rifles och inte pilbågar och jag vill ha engineering och bygga egna vapen och andra roliga saker. Men jag har nu upptäckt att Orc får bonus till pet damage samt på att använda yxor, dessutom är de lite mindre än Tauren som ärligt talat kan vara lite klumpiga i trånga grottor när man spelar i tredje person. Taurens bonus till hälsa och Warstop är trevligt men Orc verkar lite mera passande på det hela taget för en Hunter så jag funderar på att göra om mina planer.

Problemt då är att Orc börjar med fjantig pilbåge och kan inte använda rifles, visst det kan man träna fram (i Thunder Bluff tror jag bestämt) så inga problem där men man får ju som Tauren Hunter även en påse att förvara sina kulor till rifle i som ger bonus till hur snabbt man skjuter, som Orc får man ett quiver som jag antar man bara kan förvara pilar i eller? Kan jag om jag kör Orc använda det quiver man får från start eller säljs den typen som används för rifles på någon vendor alternativt kan man skaffa en sådan på annat sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajji
Hur är warrior nu? När jag körde upp min till level ~18 under US betan så sög den hårt. Har de förbättrat den såpass mycket nu att jag borde ge upp mina planer på att köra Warlock istället (vilket var mycket lättare när jag provade)?

De har inte ändrat den alls, är fortfarande apdålig, har en lvl 34 Orc Warrior nu.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Om ni vill ha snabbare scroll på quest utan att behöva cosmos eller dylik gör en macro utav detta

/script QUEST_DESCRIPTION_GRADIENT_CPS = 600000
/script RegisterForSave("QUEST_DESCRIPTION_GRADIENT_CPS")
/script DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage("Quests are now faster");

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nollie
Nyaste - http://img125.exs.cx/img125/4857/263pg.jpg

tänkte bli 27 ikväll men blev räd i stället, har väll 2000 exp kvar.

Lite jobbigt när horde sitter och trycker i staden och gömmer sig bakom vakterna så fort man kommer nära.

Vi måste göra det, ni har ju paladins

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Hmm en fråga jag kom på nu så här innan man går och lägger sig.

I US Open Beta lirade jag alla raser och kom fram till att hunter var roligast så det skulle min huvudkaraktär bli när spelet väl släpps. Hade tänkt lira som Tauren eftersom de har rifles och inte pilbågar och jag vill ha engineering och bygga egna vapen och andra roliga saker. Men jag har nu upptäckt att Orc får bonus till pet damage samt på att använda yxor, dessutom är de lite mindre än Tauren som ärligt talat kan vara lite klumpiga i trånga grottor när man spelar i tredje person. Taurens bonus till hälsa och Warstop är trevligt men Orc verkar lite mera passande på det hela taget för en Hunter så jag funderar på att göra om mina planer.

Problemt då är att Orc börjar med fjantig pilbåge och kan inte använda rifles, visst det kan man träna fram (i Thunder Bluff tror jag bestämt) så inga problem där men man får ju som Tauren Hunter även en påse att förvara sina kulor till rifle i som ger bonus till hur snabbt man skjuter, som Orc får man ett quiver som jag antar man bara kan förvara pilar i eller? Kan jag om jag kör Orc använda det quiver man får från start eller säljs den typen som används för rifles på någon vendor alternativt kan man skaffa en sådan på annat sätt?

Hänger inte riktigt med på din frågeställning ärligt talat, men försöker väl ändå...

Generellt så får jag säga att bonusen som olika raser har är relativt marginell, inte minst då man kommit upp lite i level. Om man har t.ex. 150 eller 155 i nåt vapen är ju inte precis det som avgör hurvida det går bra eller dåligt.

Att jämföra små rasspecifika bonusar ger väldigt lite. Kör på den rasen som du gillar bäst och har klassen du vill köra, helt enkelt.

Permalänk

Hur byter man lösenord till sitt account? Händer inget när jag trycker på "Manage Account" in-game eller på wow-europe.com

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre

Jo det är det, spelade CB så jag spelar vidare på samma server (PVP-Server) rätt kul att spela på den servern nu för det finns folk i precis alla lvlar

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

....Problemt då är att Orc börjar med fjantig pilbåge och kan inte använda rifles, visst det kan man träna fram (i Thunder Bluff tror jag bestämt) så inga problem där men man får ju som Tauren Hunter även en påse att förvara sina kulor till rifle i som ger bonus till hur snabbt man skjuter, som Orc får man ett quiver som jag antar man bara kan förvara pilar i eller?

Håller med Frux här.

Jag spelade t.ex. en Tauren Warrior som börjar med 2H Mace. Men jag lärde mig 2H Axe + Båge så småningom när jag kom till Ogrimmar. Det går väldigt snabbt att få upp en vapenskill till bra nivå. Bara man börjar mot mobs på låg nivå först.

Spela den ras du gillar, och skaffa rätt skills lite senare bara.

Permalänk
Medlem

Det står säkert i tråden men jag orkar inte läsa igenom alla 339 sidorna.
Hur länge får man spela om man köper spelet? om man beställer det.

Permalänk
Medlem

EN månad, prova läsa blizzards sida, eller vilken butik som helst. Där står klart och tydligt 30 dagar +ev 10 till en kompis om man köpt collectors.

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Vi måste göra det, ni har ju paladins

Bara 9 st. Fortfarande våra mages som är farligast frost nova och våra paladins/warriors äter söner allt

Visa signatur

Durs - Tauren Shaman

Permalänk
Medlem

Med risk för skäll så frågar jag igen det jag frågade på sidan 337. Det finns väl inte en sportmössa att få tag på Collectors edition av WoW nu väl?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

...Problemt då är att Orc börjar med fjantig pilbåge och kan inte använda rifles, visst det kan man träna fram (i Thunder Bluff tror jag bestämt) så inga problem där men man får ju som Tauren Hunter även en påse att förvara sina kulor till rifle i som ger bonus till hur snabbt man skjuter, som Orc får man ett quiver som jag antar man bara kan förvara pilar i eller? Kan jag om jag kör Orc använda det quiver man får från start eller säljs den typen som används för rifles på någon vendor alternativt kan man skaffa en sådan på annat sätt?

Ammo pouches och quivers can köpas eller göras av leatherworkers så det är inget problem. Kör orc hunter om det är de du vill

Visa signatur

Durs - Tauren Shaman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Med risk för skäll så frågar jag igen det jag frågade på sidan 337. Det finns väl inte en sportmössa att få tag på Collectors edition av WoW nu väl?

Det kan bli svårt, men vi får väl se. De har ju lagt med den rätt dyra fullfärgs hardback art-boken vilket kan begränsa Blizzards vilja att göra många paket. När det gäller deras andra spel så har CE versionerna alltid funnits i god tillgång även långt efter spelet släppts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lokan
Har du DDR minnen körs de i 400Mhz även om FSBn visar 200.

Jag har också problem med WoW. Datorn går som en klocka annars men i WoW kraschar den med jämna mellanrum med felkod 131. Det finns en jättetråd om det på WoWs forum och jag har testat allt som står i den men det vill sig ändå inte. Synd, eftersom jag har blivit fullständigt kär i det här spelet.....

Hmm, okej...

Men jag gick in i BIOS och kollade, där stod det DDR200 istället för DDR400. Men jag ändrade det till DDR400 och man kunde visst inte sätta dualminnen brevid varandra på ett MSI K8T Neo2, så jag satt dom som det stod att man skulle göra i manualen.

Det fungerade fint i två dagar, men imorse när jag startade WoW och tänkte spela så kommer felet tillbaka! Allt hänger sig och det går inte att göra nå't annat än att stänga av datorn. Då och då verkar även kontakten mellan skärmen och datorn dö när den låser sig eftersom skärmen ställer sig i standbyläget...
Och grafikkortet tror jag inte det är fel på eftersom det fungerade fint i min gamla burk.

Jag har en AMD64 3500+ S939, MSI K8T Neo2, Kingston KVR400X64C3A/512 2x512Mb Dual DDR PC3200 400MHz, Levicom 500W (34A på 12v), Radeon 9800PRO 128MB, Creative Audigy 1.

Har kollat tempen på processorn, den överstiger inte 40 - 42C när jag spelar (hinner ju inte spela så länge eftersom allting låser sig).

Och nej, jag vet inte vart jag kan posta detta, tell me.

Visa signatur

Visste ni att bara 55% av USA:s befolkning visste att solen var en stjärna? Hahaha! WTG!

You can call me pussy now... - Just Married

Permalänk
Medlem
Citat:

Ammo pouches och quivers can köpas eller göras av leatherworkers så det är inget problem. Kör orc hunter om det är de du vill

Tack det var det jag ville veta, bonusen mellan raserna är ju generellt rätt liten som några av er säger och så men just det där att taurens är lite större och klumpigare i smallare grottor känns inte helt lockande (har en level 26 tauren warrior nu) så det blir nog en Orc. Som Hunter ska man ju inte hålla reda på bara sig själv utan även sitt djur.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/storabjornena...

Precis innan PVP-server gick ner

Så det var ert fel, neh nu jävlar!
Nehdå skämtåsido, någon som vet vart jag ska questa som level 42?
Är redab klar med Stranglehorn och Desolace, försökte mig på Mauradon med en grupp på lvl 47.51.55.59 killar men det gick åt helvete :/

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Citat:

Bara 9 st. Fortfarande våra mages som är farligast frost nova och våra paladins/warriors äter söner allt

9st tanks i godmode, härligt

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.