vilket tangentbord är bäst för spel?

Permalänk
Medlem

vilket tangentbord är bäst för spel?

Vad kan ni rekomendera? Just nu spelar jag bara CS:S och WoW.

Visa signatur

:: AMD winchester 3200+ @ 3800+ :: Zalman 7700 AlCu :: Thermaltake Xaser V Blue Damier :: DFI LanPatry UT :: Hiper 580W :: Power Color x850XT :: Kinston Hyper X 2x512mb @2-3-2-6-1T 2,3v :: Razer Diamondback :: 3Dmark 01 :: 25210p 03 = 12492p :: 05 = 6130 ::

Permalänk
Medlem

Det som DU tycker är skönt, hur ska vi kunna bestämma vad du gillar?

Iaf så tycker jag mitt tgb är skönt och det där Logitech Ultra Flat eller vad det heter!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

jo jag har funderat på det tycker dock att det inte finns så mycket att välja på.

Visa signatur

:: AMD winchester 3200+ @ 3800+ :: Zalman 7700 AlCu :: Thermaltake Xaser V Blue Damier :: DFI LanPatry UT :: Hiper 580W :: Power Color x850XT :: Kinston Hyper X 2x512mb @2-3-2-6-1T 2,3v :: Razer Diamondback :: 3Dmark 01 :: 25210p 03 = 12492p :: 05 = 6130 ::

Permalänk
Medlem

Helt vanligt 150kr's, dom är klart bäst.

Permalänk
Medlem

jo de kan man ju slå på och dänga i golvet när man blir sur

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

den verkar ju grym...går den att få tag i?

Visa signatur

Permalänk

http://www.webhallen.com/prod.php?id=32206

Har funkat grymt bra i drygt 3-4 år snart. Köpte det då för drygt 150:- från Webhallen.com . Aldrig köpt något som jag använt så mycket. Hållit samma kvalitet under hela tiden då jag haft det. Kan tillägga att det knappats MYCKET på detta tgb:D

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk

Gillar mitt Logitech ultra X flat men främst hui det är att skriva på den. Som sagt en smaksak.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar ett QWERTY-tangentbord. Det brukar fungera bra med default-knapparna i de flesta spel, t ex är W framåt, S bakåt, A vänster och D höger. Det hade inte fungerat lika bra med en annan tangentbordslayout, såvida dessa fyra tangenter hade samma inbördes relativa placering även på detta.

Permalänk

Som andra sagt Logitech UltraX Flat! snygg som tusan skönt att spela/skriva på....och så är det billigt

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk

Skaffa en Key Tronic så behöver du inte byta på 100 år.

Själv har jag haft ett i över 10 år och behandlat det ganska häftigt (observera dock att jag inte spelar cs, så tolka "häftigt" hur ni vill) sen blev jag uttryckad och moddade sönder det Ska köpa ett nytt idagarna... inte farligt dyra heller.

Permalänk

Apple och Keytronic gör väldigt fina tangentbord.

Permalänk
Medlem

En gammal hederlig Acer från 1988. Av absolut finaste model med stålfjädrar under tangenterna som framkallar det karaktäristiska smatter-ljudet när man skriver fort.

Jag har en till liggandes och skräpar för när denna en dag kanske slänger in handduken (fast har den hållt i 17 år så håller den nog ett tag till).

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Personligen så föredara jag tangentbord med väldigt lite motstånd i tangenterna, dom ska vara mjuka, och låga, inga tre-centimeters monsterknappar som på lite äldre tangentbord.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Gillar mitt Logitech ultra X flat men främst hui det är att skriva på den. Som sagt en smaksak.

ehmm

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hg
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/FI/EN,CRID...

Helt enkelt bäst....

tycker den ser plastig ut +en massa knappar som man inte använder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo

Kan bara hålla med dig där.
http://www.benchmark.pl/artykuly/rzut_okiem/logitech_UltraX_F...

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimy
tycker den ser plastig ut +en massa knappar som man inte använder.

Riktigt skönt att skriva på.
Sen är de stora prev-, next-, play- och stop-knapparna guld värda.

Dock som du skriver plastigt, knarrar lite då och då.

Permalänk

Key Tronic, bättre känsla har i alla fall inte jag hittat.

Permalänk
Medlem

IBM's mattsvarta, ser bra ut och känns bäst imo.

Permalänk
Medlem

Har ett minst 10 år gammalt NCR tangentbord, är stort och bättre än alla andra tangentbord.

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem

ultra x flat är bäst! lagom med extra knapar och hur skönt som helst. det är även väldigt tyst. fast detta är bara vad jag tycker

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Nu har jag inget förslag direkt men vill bara VARNA dig för detta: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MSWLOPDT3

Köpte ett sånt och knapparna tappar signalen om man har dem nertryckta ett tag, tex om du spelar och kör bil i säg HalfLife 2 eller Nfsu2 så slutar den gasa efter ett tag, eller rättare sagt ganska snart=).. kan även va lite störande när du spelar och springer runt när det inte ritkigt hänger med =/

Så till bilspel eller annat spel där det felar mycket, åker att mitt gamla Logitech OEM Internet Navigator Keyboard
fram. Liknande detta iaf.

Enda anledningen att jag köpte nytt var för att jag ville ha sladdlöst. Men ångrar nu att jag inte tog ett annat.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

jag är skitnöjd med mitt Microsoft Natural keyboard, http://www.microsoft.com/taiwan/products/oem/images/keyboard....
visst, mina vänner får tokfnatt när dom ska skriva något, men det är bara kul
Vad som är mindre kul är när man ska försöka spela något som riktigt kräver att man använder piltangenterna så får man själv tokfnatt...
Men jag lirar mest FPS med asd-tangenterna, så det stör mig inte så mycket.

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Medlem

Säger som större delen här, Ultra X Flat. Dock klarar det inte så många tangenter på samma gång, men det är tydligen en begränsning i själva PS/2-porten. Så det kanske hjälper med en PS/2-USB-adapter eller nåt sånt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Köpte min för 150kronor hos Kjell och co. Fungerar prima. Självklart PS/2 då alltså.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag har också ett Logitech Ultra-X (som jag beställde från datorbutiken.se). Det kostade mig ~450 totalt, inklusive frakt och allt när jag köpte det för några månader sedan.

Jag har a l d r i g vidrört ett bättre tangentbord! Det var lite ovant i början eftersom alla knappar är så pass platta, som på en laptop. Jag vande mig rätt snabbt, och nu går det hur bra som helst i alla spel + att bara skriva med. Kan lugnt skriva hela alfabetet på ~2.5 sek med det här, det går riktigt fort ibland!

Ska man ha ett tangentbord, är det ett Ultra-X.