Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimonWeb.se
Okej. Finns det svenska sidor som säljer från USA?

Nej, inte än. Enheten finns inte ens där. Det jag syftade på var att ifall man köper den ifrån tex Lik-Sang som skickar ifrån Hong Kong så är det inte svårare att skriva adressen dit på paketet man skickar tillbaka. Samma sak är det med svenska internetbutiker, bara adressen som är annorlunda. Så det spelar nog ingen roll om du köper en Japansk PSP via ett svensk företag eller köper den direkt, samma returvisa ifall du skulle få ett gäng döda pixlar eller en analog "disc" som ramlar av. Faktum är att det blir nog billigare att ta den direkt från Asien.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ser man på, så farligt dyrt var det inte. Dock känns det fortfarande onödigt att bära på ett extra batteri, tycker personligen att de borde ha optimerat den mer.

Antar att det där är en väldigt individuell fråga - du som trots allt spenderar 3H på bussen varje dag. Själv tillbringar jag inte mer än 30min på spårvagnen per dag

Citat:

Sant, men de väskor jag har som kan sättas på skärpet börjar bli farligt många. PSP och DS är dock båda för stora för att ha slängandes längs midjan. Förvisso går det att ha i en ryggsäck men det känns för bökigt för att ta fram det för att sitta och spela i 2 minuter i väntan på bussen.

Ja att sätta väskor på skärpet kommer jag nog aldrig att göra - föredrar att de har ett axelband, känns bekvämare på något vis. Du får väl kombinera axelväskor med de som sitter på skärpet Eller prioritera vad du har med dig.

Citat:

Som jag sade tidigare, lägg till extra batteri, ett lagom stort minneskort etc och du får en kostnad närmare 2 papp. Observera att "Vanligt Folk" inte är som vi och importerar konsoler och köper minneskort från tex Ebay för en billig penning.

Om vanligt folk tar sig råd att köpa datorer, mobiltelefoner, digitalkameror och stationära konsoler för ungefär samma summa så har de säkert råd att köpa en multimediemaskin också, tycker jag.
Allting handlar ju i grund och botten om prioritering - en vanlig svensson bör absolut kunna ta sig råd att köpa en elektronisk leksak för ~2000kr om de sparar en eller högst två månader.

Citat:

Det får vi säkert och det hoppas jag. Jag spenderar dagligen närmare 3 h på bussen varje dag. Lägg sedan till alla småstunder man dra upp och tex lirar i en kvart under lunchen och man har förbrukat batteriet relativt snabbt. Det känns lite fånigt att ta med sig en strömadapter och springa och leta eluttag under en föreläsning tex. Det är dock helt och hållet individuellt, finns säkert många som inte spelar 3 h om dagen.

Precis som du säger är det ju individuellt, men jag tror faktiskt inte att du behöver göra några större uppoffringar för att få spela PSP under din dag i plugget/på jobbet utan att behöva ladda den eller byta batteri - den klarar ju trots allt bra mycket mer än vad det har spekulerats om.
Och sen kan man ju lägga ner småpauserna till att leka med sin(a) andra leksak(er), bara man har någonting roligt på dem

Citat:

Frågan är bara hur det blir med regionsfriheten. Som det är nu så finns den funktionen men den används ej för dagens spel. Det är alltså spelutvecklaren som ansvarar för ifall de vill ha den regionsksyddad eller ej och i värsta fall så kommer det att tillämpas.

Den är regionsfri och det lär utvecklarna utnyttja - det enda som kan krångla är i vanlig ordning multiplayer, vilket jag inte bryr mig så mycket om. Se bara till att dina vänner med PSP köper samma region som du på spelen.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Hemma igen! Ni som inte har läst mina mess så va jag i singapore o införskaffade mig en psp med 2 spel varav ena heter ridgeracer o den andra dynasti warrior. Fotovisningen funkar ok men att flytta bilden vid inzoomat läge e krånglig! Spela upp mp3 funkar utmärkt men tyvärr e ljudet inte så stark som man hade tänkt sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nacud
Hemma igen! Ni som inte har läst mina mess så va jag i singapore o införskaffade mig en psp med 2 spel varav ena heter ridgeracer o den andra dynasti warrior. Fotovisningen funkar ok men att flytta bilden vid inzoomat läge e krånglig! Spela upp mp3 funkar utmärkt men tyvärr e ljudet inte så stark som man hade tänkt sig.

Vart köpte du den? Sim-Lim Square?

Permalänk
Medlem

På orchard road tror jag att d stavas!

Permalänk

^ hur är dynasty warriors? ett av mina favvospel till ps2 och det ser bra ut till psp. men är det lika fett som det ser ut?

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

Jag ar faktiskt i Singapore nu och funderar pa att kopa mig antingen ett DS eller ett PSP. jag kan ju beratta att psp kostar runt 2400 kr for valuepack och DS kostar ca 1600 kr med ett spel och barvaska sa det stammer att det skiljer ca tusenlappen beroende pa hur bra man ar pa att pruta.

Permalänk
Medlem

Billigt!

JAg fick den för 710 singapore dollar! sådär dyr! Snyft

Permalänk

^ enligt uppgift verkar ju dock inte value packet vara så där lysande direkt. kanske räcker med att bara köpa konsolen som den är? vad kostar den då?

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

value pack e sådär. man betalar typ 200 extra för lurar med löstagbar fjärrkontroll(ingen display på den),handrem, minneskort på 32mb och en väska!

Permalänk

Value Pack är ingen höjdare nej - det enda av värde är minneskortet och väskan. Handremmen också, om man har nytta av en sådan.

Men fjärrkontrollen och lurarna är crap.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stelios
Jag ar faktiskt i Singapore nu och funderar pa att kopa mig antingen ett DS eller ett PSP. jag kan ju beratta att psp kostar runt 2400 kr for valuepack och DS kostar ca 1600 kr med ett spel och barvaska sa det stammer att det skiljer ca tusenlappen beroende pa hur bra man ar pa att pruta.

Konstigt att det är sådan priskillnad där jämfört med Japan. Fick mitt köpt ifrån ett japanskt varuhus för 949 spänn, en väska kostade 59 kr och ett spel 249 kr, totalt sett 1257 kr.

Visa signatur

<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Är PSP:an regions fri med andra ord? Eller är ni bara sepe som köper japanska maskiner som vill vara coolare i 2 månader?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Är PSP:an regions fri med andra ord? Eller är ni bara sepe som köper japanska maskiner som vill vara coolare i 2 månader?

Den är regionsfri till en viss del. Funktionen finns där, det är upp till tillverkaren utav spelet ifall de vill nyttja den eller inte. Och de få spel som finns idag skall vara regionsfri. Problematiken kommer ifall du vill spela multiplayer. Ifall du använder en Amerikansk kopia utav Ridge Racer medans jag sitter med Japansk så de inte att kommunicera med varandra eftersom de skiljer sig i själva datan. Så har det alltid vart med även Gameboy, Gameboy Advance, DS så det är inget nytt. Det återstår dock att se ifall enheten är likadan över hela världen eller om byggas om. Om fallet är så skulle det inte spela någon roll ifall vi hade samma region utav samma spel, vi skulle inte kunna spela eftersom vi har olika regioner på våra PSP. När det gäller DS så fungerar det, men PSP är lite svårare att testa då den endast är släppt i Asien. Vi får helt enkelt hoppas på det bästa. Det är dock sagt att alla filmer och all musik de kommer att sälja till PSP kommer att vara regionskyddad

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sassafras
^ enligt uppgift verkar ju dock inte value packet vara så där lysande direkt. kanske räcker med att bara köpa konsolen som den är? vad kostar den då?

endast konsolen kostar 1900 ugefar. sa man sparar ju 500 spann,

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nacud
http://www.tradera.com/auction/aid_10550981

Hehe, tröttnade du eller?

Permalänk
Medlem

Nope

Vill bara kolla om jag har en möjlighet att sälja den enkelt eller inte! eller om d finns nån med fet plånbok som gärna lägger ut extra för att få en psp!

Permalänk

Skulle rekommendera att du lägger till i annonsen ifall skärmen har några döda pixlar eller ej och hur bra fyrkanten fungerar, för det är säkert frågor som du kommer att få på mailen annars.
Säkert frågar någon även om du har varit med om att den spottar ut UMDn, så det kan du ju också svara på i förväg.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Perfekt!

Tackar för tipsen! jag får nog tillägga att under dem 2veckorna jag har haft den så har den inte gjort bort sig på nått sätt!

Permalänk

Snälla kan du inte lägga upp några bilder på pspen så man får se den underbara maskinen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm.....

vet inte hur man lägger ut bilder på denna siten!