Problem med Internet Explorer.

Permalänk
Medlem

Problem med Internet Explorer.

Jag har ett ganska lustigt problem på en av våra datorer. Problemet i fråga är att man inte kan komma åt några webbsidor om man använder internet explorer som webbläsare. Vilken adress man än skriver in så får man "sidan kan inte visas". Alla inställningar är default, precis som på den andra datorn där det fungerar perfekt. Datorn är ansluten till internet då andra webbläsare fungerar felfritt.

Tacksam för svar.

Permalänk

Det skulle vara bra med mer utförlig information om vilket Internet Explorer du kör, om du har Service Pack 2 installerat m.m.

Visa signatur

//Christoffer V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christoffer V
Det skulle vara bra med mer utförlig information om vilket Internet Explorer du kör, om du har Service Pack 2 installerat m.m.

Versionen på IE är 6.0 och Service Pack 2 är icke installerat. Operativsystemet i övrigt är Win XP.

Permalänk
Medlem

Kolla att uppkopplingen funkar från datorn innan du börjar spekulera i annat.

Visa signatur

Ryzen 5900x@3700 MHz | 64GB Kingston Fury 3600 CL18 | MSI MAG B550 Tomahawk | Powercolor Radeon RX 7800XT Hellhound 16GB | Noctua NH-D15 | FD Meshify 2 Compact | Seasonic Focus GX 750W | WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Vild spekulation, spionprogram/virus på datorn...ett par kollar med Ad-aware och spybot, med lite hijackthis som extra krydda, är nog ett hyggligt recept här

Visa signatur

/simm
Ex SP2-telefonist

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem på en dator allt fungerar förutom Internet Explorer går utmärkt att köra med t.ex. Firefox!! Det lustiga är att om jag öppnar Den här datorn och skiver en adress så fungerar det också. Har kört diverse spyware program, avaktiverat brandväggen men det vill inte fungera. Datorn har SP2 och alla senaste patchar.

Permalänk
Medlem

Jag använder windows 98 och har precis samma problem. Har kört med ad-aware men hittar nada. Hjälp, någon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herakles
Jag har precis samma problem på en dator allt fungerar förutom Internet Explorer går utmärkt att köra med t.ex. Firefox!! Det lustiga är att om jag öppnar Den här datorn och skiver en adress så fungerar det också. Har kört diverse spyware program, avaktiverat brandväggen men det vill inte fungera. Datorn har SP2 och alla senaste patchar.

Samma sak här !:confused: Kör Xp och om jag öppnar utforskaren och skriver in en webadress där så funkar det! Kör även Firefox och det funkar utmärkt!! Virus eller???!

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats lösa det. det är spyware. ladda ner så många program som du bara kan, som motverkar dessa. Helt pltösligt efter användning av 7 program gick ie plötsligt igång igen.