Permalänk
Medlem

Spårsändare till Laptop

Hej!
Är på jakt efter någon form av radiosändare som man kan bygga in i en bärbar dator. Tanker är att det skall vara en liten passiv sändare, dvs. sändaren skall svara när man ”ropar” på den (typ ”ping” över nätverk). Om datorn blir stulen kan man således med någon sorts antenn pejla riktning och avstånd till datorn. Så man vet vart mans skall knacka på med några kompisar… jag menar naturligtvis vilken adress man skall be polisen kolla…

Har sätt liknande system i ett antal spionfilmer – där en liten spårsändare diskret placeras i någon misstänkts ficka utan att han/hon märker det. Jag har sett att forskare använder något liknande för att pejla exempelvis björnar eller vargar, så tekniken finns.

Någon som vet var man kan köpa ett sådant system? Pris? Alternativt bygga - ritningar?

Tack på förhand!

(Är lite osäker på avdelning)

Permalänk
Hedersmedlem

här finns en såkallad tracker, kanske lite dyr men den lär ju funkar

http://www.spyshop.se/shop/product/product.asp?productid=5778...

Permalänk
Avstängd

Finns någon Keylogger som man kan plugga in i tangentbordskontakten på insidan, den skickar e-mail till vald adress med texter personen skriver, och IP finns ju i alla mail..

Men kostnaden var på 5000kr sist jag såg något av den..

Annars fanns det även något trevligt man kunde slänga ihop med personsökare och ett par hekto *censur*, men det skriver jag inget om då det är väldigt farligt och olagligt... men trevligt om tjuven sitter med laptop:en i knät medans man ringer upp personsökaren som börjar brinna okontrolerat, spela roll om det är en bord mellan, *censur* lite brinner ju genom 3mm plåt på 2-3sec och går ej att släcka med vatten då den exploderar

censurerade en del då det är lätt att få reda på hur man gör detta, reglerna finns i bakhuvudet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Annars kan man ju alltid bygga sin egen GPS som jag gjorde, av en Lassen LP modul. Den kopplade jag sedan till en krets som skickade ut signalerna via en vanlig komradio, som i sin tur skickade signaler hem till min stationära radio. Det gör att jag kan se på min dator hemma, exakt var t.ex. vår bil är.
Sök på google Tiny Trak 3 , lassen LP m.m.

/ Fredrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är inte speciellt voyeuristisk, men lite intressant är det faktiskt med både spårsändare och trådlösa kameror:). Men bomber3s tips var ju bra, fast att tillfoga personskada känns lite i överkant även om tjuven får skylla sig själv. Roligare att bussa polisen eller apb eller vad som helst på personen så att den får andra problem.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]