jag har ett netgear WG511 (pc-card som är 54Mbps) som sitter i bärbara, och ett WG311 (pci 54 Mbps).
problemet är att det bara går i 11 Mbps..
jag kör med (Ad Hoc)
nån som vet hur man ska göra för att få upp hastigheten till 54Mbps??
Du kan oxo pröva att byta kanaler,jag bytte kanal o fick bättre mottagning.
Men det är sant som pepper säjer 54mbs går ej fortare än 22mbs med 100% mottagning.
Jag skaffade antenn som jag endast använder 10% styrka på o har 100% mottagning.
men det spelar inte någon roll vars jag har bärbara.. om den e 10cm från datorn eller 20 meter.. det går ändå bara i 11mbit..
jag ska prova att byta kanal och se om det är nån skillnad..
Jag har två dlink kort som jag kör i ad-hoc läge... jag kommer heller inte upp i mer än 11mbit. Efter att ha pratats med flera personer på dlinks support så visade det sig att man inte kan köra mer än 11mbit i ad-hoc läge och 54mbit funkar bara mot en acces punkt. Kan vara samma med andra tilverkare också..
Ursprungligen inskrivet av Toody Jag har två dlink kort som jag kör i ad-hoc läge... jag kommer heller inte upp i mer än 11mbit. Efter att ha pratats med flera personer på dlinks support så visade det sig att man inte kan köra mer än 11mbit i ad-hoc läge och 54mbit funkar bara mot en acces punkt. Kan vara samma med andra tilverkare också..
mycket möjligt att det är så..
men visst borde det inte vara nått problem om jag då tex köper en dlink acces punkt? eller måste den också vara netgear?
Ursprungligen inskrivet av ThommE jag har ett netgear WG511 (pc-card som är 54Mbps) som sitter i bärbara, och ett WG311 (pci 54 Mbps).
problemet är att det bara går i 11 Mbps..
jag kör med (Ad Hoc)
nån som vet hur man ska göra för att få upp hastigheten till 54Mbps??
/ThommE
Jag har en stationär dator med TP-anslutning mot Netgear-routern som är
ansluten till Telia ADSL 24Mbit-modem. Jag kommer upp i 19 Mbit/s i
mottagningshastighet enligt TP-testet. Jag kör en bärbar dator mot
rotern via ett trådöst Netgear PC-kort WG511. Jag får då en mottagning
på 11,34 Mbit/s i TCP men nästan 19 Mbit/s i UDP-läget. Netgear support tycker att jag får nöja mig med med
den hastigheten. Innan jag tog hem senaste drivrutinen var hastigheten
bara 5 Mbit/s. Jag har SP-pack 2
Jag har idag testat ett Zyxelkort ZyAIR 100-kort. Jag fick 5 Mbit/s. Jag
hittade ingen uppdatering som funkade.
Har själv kört i ad-hoc läge, fick då med bara 11 mbit, läste på lite på Netgears hemsida, tydligen så är det en standard i vissa länder att ad-hoc läge bara skall köras med 11 mbit.
Tydligen är vi ett sådant land *
jag har en netgear wgt634u (108mbit) samt ett netgearkort som skall klara 108mbit, i mjukvaran står det dock att ja bara har 54mbit, trots att ja sitter 30 cm från accespunkten:S Jag vet inte den verkliga hastigheten, men när det är 54mbit så är mätaren helt grön, kan det vara så att den bara mäter upp till 54? Tycker ja iaf borde komma över 54:S, kanske e någon inställning, är nybörjare på w-lan och har aldrig haft router innan;)
edit, nu ställde ja in så pckortet bara skulle tillåta 108mbit, då hitta den inte routen, måste vara inställning i routern då?
edit 2, oj, kollade lite i inställningarna och ändrade så accespunkten bara skulle tillåta 108. wipps nu går de fort.:D
På köpet funkar msn nu me.