Permalänk

Stacker med vattenkylning *BILDER*

Såja nu är det äntligen klart, vattenkylningen är på plats och allt är tyst och skönt igen.

Bytte från en 4600 RPM`s (vill du bli hörselskadad) fläkt, till ett mycket tyst och skönt vattenpaket ;D

inte så mycket mera att förklara, alla vet väl redan vad vattenkylning är så, och chassiet är ett Coolermaster CM Stacker (mycket bra chassie)

en liten sida med bilder från "bygget".

http://home.aland.net/jonnaj-p3/vatten/

Tips och frågor är välkommna!

MVH// Devil

Visa signatur

Någon har tagit min signatur! någon som vet var den är?

Permalänk
Medlem

trevligt, trevligt.

Köpte du ett kit eller lösa delar? Hur mycket fick du betala totalt?

Funderar på att inskaffa en sån pump som du har, heter typ Hydor Seltz L20 tror jag. Hur är ljudnivån på den? funderar på om jag ska dränka den eller inte.

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fivenine
trevligt, trevligt.

Köpte du ett kit eller lösa delar? Hur mycket fick du betala totalt?

Funderar på att inskaffa en sån pump som du har, heter typ Hydor Seltz L20 tror jag. Hur är ljudnivån på den? funderar på om jag ska dränka den eller inte.

Jadu priset minns jag inte riktigt, men det var ett paket, ett L-30 ungefär 3000Kr kosta det nog. Sedan har jag valt att inte ha chipset´s blocket mera eftersom mitt chipset inte är så varmt ändå, onödig risk med mera anslutningar som kan läcka, pumpen är en Seltz L30 icke L20 ( sen ta gärna inte deras Antarctica block, har haft 3 st sådana som läck och vart spruckna vid leverans, kanske bara otur vad vet jag, dessutom är anslutningarna på det inte att lita på enligt mig)

ljudnivån på pumpen? jag hör den inte och då sitter jag ungefär 30 CM ifrån den, så inget att klaga på, kanske man hör den lite om man tänker efter noga men inte är det störande, går lungt att sova till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser mycket trevligt ut...

Hade varit ännu trevligare om du la upp lite specifikationer och temperaturer på det hela

Och en fråga: fläcktarna som du har på radiatorn, vilket håll blåser dom åt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Ser mycket trevligt ut...

Hade varit ännu trevligare om du la upp lite specifikationer och temperaturer på det hela

Och en fråga: fläcktarna som du har på radiatorn, vilket håll blåser dom åt?

Temps:
CPU idle: 47 nu men ganska varmt i rummet
CPU load: ungefär 48-49
chassie: 34

Fläktarna på radiatorn blåser ut luften mot bordet alltså från lådan ut i rummet, det för att slippa dra in varmluft i datorn via radiatorn.

Visa signatur

Permalänk

Tjena,

Jag har också en CM Stacker med vattenkylning. Dock har jag inte monterat radiatorn inne i burken ännu då jag klockar rätt extremt för tillfället men planerna är att göra så senare.

Just nu har jag radiatorn ovanpå burken med slangarna utdragna genom den nedre PSU-sloten.

Mina temps är 31/40 grader vilket bara är några grader över rumstemp då burken står i en klädkammare.

Ska fixa lite bilder på min rig så kan vi jämföra lite.

OT: Vilket jävla superchassi Stackern är. Byggt två burkar med den nu. Helt underbar med 4in3 modulerna.

EDIT: Kom på en sak till. Har du testat att sätta radiatorfläktarna så att dom suger igenom luft istället för att blåsa på? Eller du kanske suger ut genom lådan där nere?

Visa signatur

| A64 3500+ 363*10 | DFI Lanparty Ultra-D | 2*512 OCZ VX 3200 1,5-2-2-5| nVIDIA GeForce 6800LE | Danger Den TDX, Maze4, Black Ice Extreme 3 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cribbafix
Tjena,

Jag har också en CM Stacker med vattenkylning. Dock har jag inte monterat radiatorn inne i burken ännu då jag klockar rätt extremt för tillfället men planerna är att göra så senare.

Just nu har jag radiatorn ovanpå burken med slangarna utdragna genom den nedre PSU-sloten.

Mina temps är 31/40 grader vilket bara är några grader över rumstemp då burken står i en klädkammare.

Ska fixa lite bilder på min rig så kan vi jämföra lite.

OT: Vilket jävla superchassi Stackern är. Byggt två burkar med den nu. Helt underbar med 4in3 modulerna.

EDIT: Kom på en sak till. Har du testat att sätta radiatorfläktarna så att dom suger igenom luft istället för att blåsa på? Eller du kanske suger ut genom lådan där nere?

Den suger ut genom radiatorn just nu jo, har inte testat andra vägen att dra in luft genom radiatorn, skulle medföra en massa värme in i lådan istället
kanske skulle kyla bättre med dom så graderna det skulle skilja spelar ingen större roll är ute efter tystnad, och jo Stackern är bäst chassiet jag någonsin haft hittills iaf.

Visa signatur

Permalänk

Jag tycker du borde testa tvärtom eftersom du även kyler GPU med vatten. Har du sen 2 120mm i fronten samt använder top och bak som utblås borde det va helt lugnt ändå. Kul och se skillnaden om inte annat

Visa signatur

| A64 3500+ 363*10 | DFI Lanparty Ultra-D | 2*512 OCZ VX 3200 1,5-2-2-5| nVIDIA GeForce 6800LE | Danger Den TDX, Maze4, Black Ice Extreme 3 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cribbafix
Jag tycker du borde testa tvärtom eftersom du även kyler GPU med vatten. Har du sen 2 120mm i fronten samt använder top och bak som utblås borde det va helt lugnt ändå. Kul och se skillnaden om inte annat

kunde alltid testa ;D är det så enkelt att om man svänger + och - polerna så snurrar fläktarna åt andra hållet?
annars blir det jobbigt att byta håll på dom... fastskruvade så mycket Osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får radiatorn plats bak på chassit tror du? Jag har själv liknande setup idag, dock ett Lian-Li chassi som jag tycker är för litet för min smak.

Har tänkt köpa en sådan här låda, dock osäker på om extreme 2 får plats bak på chassit, monterat där 120mm-fläkten sitter om du förstår?

Man kanske skulle kunna sätta den övre delen utav radiatorn där övre PSU egentligen ska sitta, med vattenslangarna riktade in i chassit och nedre delen fastskruvad vid 120mm fläkten?

Det jag oroar mig för är om radiatorn kommer att blockera dvi/vga-portarna på grafikkortet. Något du har lust att måtta åt mig kanske?

Gött att se någon använda detta chassit för vattenkylning!

Du säger att din pump inte låter något alls, jag har en likadan pump och min vibrerar grymt mycket. Har läst lite om att vissa delar kan braka ihop på pumpen.

EDIT:

http://www.sharkacomputers.com/comastwicuwa.html

Här har du bilder på hur jag menar med radiatorn, fast jag tänkte sätta min på utsidan. Anledningen till att jag vill ha min radiator monterad på detta sättet är helt enkelt för att få ut luftbubblor utan att vända på en låda som väger ca 15kg.

Visa signatur

A64 32oo+ / CM Stacker / Vattenkyld

Permalänk
Medlem

offt: _lådan_ väger 17.2kg vid leverans (i kartong).. säg 15kg för bara lådan

sen ska man ju faktiskt ha i lite annat också..

blir mer än några 15kg kan ja lova..

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem
Permalänk

phiwer:

kan undersöka åt dig så fort betongkepan släpper..

Visa signatur