Permalänk
Medlem

Distanerna på moderkortet ?

Jag har 6st guldiga pikar som sitter i moderkortsplåten .. jag undrar hur man monterar moderkortet i dom om man ska skruva dit skruvar eller vad ska man sätta i dom för att det ska sitta kvar ? Följer skruvar med moderkortet om man ska skruva fast det ?

Permalänk
Medlem

Du ska ha distanserna vid hålen på moderkortet som har metall runt dem, skruva fast det i distanserna med skruvarna.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

du skall skruva fast moderkortetet med skruvar i distanserna.. skruvar brukar inte följa med moderkortet, brukar komma med chassit..

Visa signatur

A64 3000+ 90nm S939 @ Default | MSI K8T NEO2 FIR S939 | 512MB Corsair ValueSelect PC3200 CL2.5 | Leadtek 6800LE 128MB @ 12x1,5 | Levicom 500W 34A@12V

Permalänk
Medlem

Hur ser dom här skruvarna ut .. verkar som inte jag har några
eller kan man använda M4 , M3 skruvar dvs vanliga skruvar eller måste det vara några speciella?

Permalänk
Medlem

De är små och korta och skall komma med chassiet.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Är det farligt om man använder vanliga dom som inte följer med chassit då ? kortslutning eller nått sånt ?

Edit : Hittat en skruv som går in i distanserna men vet inte om det är en sån som följde med :(. Btw så har jag ett Chieftec Dragon

Permalänk

De måste såklart passa, det sitter inte som det ska annars...
Ta med en distans till nån polare med skruvar över, eller nån databutik och få såna som passar, lika bra att göra allt ordentligt från början...

(har sett ett chassi där DVD-brännaren var ditskruvad med 2cm långa träskruvar)

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem

Ska man ha sånna skruvar som man har till nätaggregatet dvs "kanter på dom" eller kan det vara helt platta ??

Permalänk

Huvudsaken är att gängorna passar, att de inte är för långa, samt att skallen inte är för stor...Räfflorna spelar mindre roll

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps