D-link, är det bara jag som har problem med skiten ?

Permalänk
Medlem

D-link, är det bara jag som har problem med skiten ?

Internet la ner, ringde kundtjänst, hade FTP:socket, fick formatera (hjälpte inte att avinstallera nätverkskortet och sen installera igen)....

Har fixat en switch, så har två datorer i mitt rum, en kabel från enda datorn går till routern, denna datorn "har routern"....

Internet funkar endast utan router, inte ens dom andras internet funkar (en har som sagt kabel, den andra har trådlöst, och min som har alltihop)... Alla har dynamiskt IP.... Jag kan inte ens logga in på routern.. Vad kan vara fel? Routern i fråga är en D-link 624+ (som förövrigt verkar vara den sämsta router som finns)..

Har ni något tips på något som kan vara fel?

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk

Jag hade problem med min router, en Dlink 604. Felet vi hade var att nätdelen, adaptern gav upp. Detta är enligt Dlinks support det vanligaste felet.
Det du kan prova är att hålla in resetknappen i minst 10 sekunder. Fungerar inte det så tror jag det är nätdelen.
Se även till att du inte har några bryggor. Det ser du om du går in på nätverk i kontrollpanelen.

Mvh Fredrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu funkar den helt plötsligt, buggig skit... tack iaf!

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631